Nowy Hyundai Elantra
2016-03-10 11:04
Przeczytaj także: Oto nowa Toyota C-HR
Stylistyka
Elantra jest najnowszym modelem marki Hyundai, w którym zastosowano filozofię projektowania marki, zgodną z wizją nowoczesnego luksusu (Modern Premium).
Ekspresyjny przód nowej Elantry podkreśla jej miejski charakter, a czyste, eleganckie linie nadają dynamiki nowoczesnej sylwetce. Wydatny grill o sześciokątnym kształcie oraz wąskie, sportowe reflektory płynnie wtapiają się w linie nadwozia. Efektowne tylne światła i mocny zderzak są dopełnieniem prostoty i harmonii stylu samochodu.
Szeroka paleta 10 dostępnych kolorów nadwozia wychodzi naprzeciw zróżnicowanym oczekiwaniom klientów – od subtelnych odcieni bazowych po bardziej wyraziste i odważne barwy. Kolorystyka odzwierciedla pozycjonowanie modelu jako „komfortowego, modnego i sportowego”.
fot. mat. prasowe
Hyundai Elantra podczas jazdy
Ergonomicznie zaprojektowane wnętrze umożliwia intuicyjną obsługę. Atmosferę relaksu i komfortu budują starannie dobrane elementy stylistyczne zaczerpnięte z modeli Hyundaia wyższych segmentów, takich jak Genesis czy Sonata. Kabinę wypełniają miękkie w dotyku, wysokiej jakości materiały. Przyciski na desce rozdzielczej zostały ergonomicznie pogrupowane zgodnie z przypisanymi funkcjami, a układ kokpitu podporządkowano wygodzie i łatwości obsługi.
Główny wyświetlacz jest nachylony w kierunku kierowcy pod kątem 6,9 stopnia. Między przednimi fotelami znajduje się schowek z zasuwanym zamknięciem oraz wygodny podłokietnik.
Wrażenia z jazdy
W nowej Elantrze wprowadzono wiele ulepszeń, które poprawiają właściwości jezdne i precyzję prowadzenia.
Geometria zawieszenia została dostrojona pod kątem lepszej kontroli pojazdu i wyższego komfortu prowadzenia. Zmiany w układzie zawieszenia objęły położenie tylnych amortyzatorów i sprężyn oraz ulepszenia konstrukcyjne usztywniające podwozie. Przekłada się to nie tylko na wyższy komfort jazdy pasażerów, ale także na lepsze wyczucie pojazdu przez kierowcę.
fot. mat. prasowe
Hyundai Elantra - srebrny
Kierowanie jest jeszcze pewniejsze dzięki ulepszonemu wspomaganiu układu kierowniczego napędzanemu silnikiem elektrycznym (MDPS), które działa teraz płynniej, dokładniej i lepiej reaguje w szerszym zakresie prędkości.
Ponadto osiągnięto jeden z najlepszych w segmencie współczynników oporu powietrza (Cx = 0,27) dzięki zastosowaniu elementów poprawiających aerodynamikę. Tzw. ”kurtyny powietrzne kół” minimalizują zawirowania powietrza wokół kół podczas jazdy. Zastosowanie wycięć w zderzaku i osłon podwozia dodatkowo poprawia aerodynamikę nowej Elantry i optymalizuje strukturę podwozia.
W celu uzyskania wyższej trwałości i lepszych własności jezdnych, nowa Elantra przeszła wiele testów drogowych i laboratoryjnych, a także serię jazd próbnych na torze Korea International Circuit w Yeongam, który jest przystosowany do wyścigów Formuły 1.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Oto Toyota Prius czwartej generacji
-
Jaguar F-PACE w nowej odsłonie
-
Opel Astra Sports Tourer: czas na premierę
-
Nowy Opel Astra – lżejszy i przestronniejszy
-
LEXUS IS 200t z 2-litrową jednostką benzynową z turbodoładowaniem
-
Nowa Toyota Auris już w lipcu w salonach
-
Nowa Toyota Avensis już w czerwcu w salonach
-
Nowy Opel Astra debiutuje jesienią
-
Hyundai Elantra
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)