eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Wszechstronny SEAT Leon X-PERIENCE 2.0 TDI 4Drive

Wszechstronny SEAT Leon X-PERIENCE 2.0 TDI 4Drive

2016-04-08 09:37

Przeczytaj także: Seat Leon ST 2.0 TDI DSG FR to bardzo dobry wybór


Wrażenia z jazdy


Na początku trudno dostrzec różnice w prowadzeniu. X-PERIENCE ma bowiem równie dobry układ kierowniczy, co mniej dzielne Leony. Przy gwałtownych zmianach toru jazdy pojawiają się jednak minimalne przechyły karoserii, ale są na tyle niewielkie, że nie można się do nich przyczepiać. Zawieszenie zostało wyraźnie usztywnione, by wspomniany wyżej prześwit nie wpłynął zbyt wyraźnie na jakość jazdy. To zaowocowało delikatną "obniżką" komfortu jazdy, aczkolwiek dalej tłumienie nierówności stoi na dobrym poziomie.

fot. mat. prasowe

SEAT Leon X-PERIENCE 2.0 TDI 4Drive - z przodu, fot.2

SEAT Leon X-PERIENCE to koszt co najmniej 92 000 zł.


Kilka słów na temat udanego duetu - silnika i skrzyni biegów. Przyznam, że to jedno z najlepszych tego typu połączeń z jakimi można mieć do czynienia w segmencie C. Jednostka ma sporo wigoru już od najmniejszych obrotów, a wykorzystanie jej potencjału ułatwia wzorowo zestopniowana przekładnia. To wszystko sprawia, że redukcja podczas wyprzedzania nie jest częstym zjawiskiem. Nie bez znaczenia jest też kultura pracy. Właśnie tak powinno to wyglądać.

fot. mat. prasowe

SEAT Leon X-PERIENCE 2.0 TDI 4Drive - tył

Jak każdy Leon ST, X-PERIENCE może pochwalić się sporym bagażnikiem.


W normalnych warunkach trudno więc odczuć, że X-PERIENCE to "coś innego". Zjechanie z asfaltu pozwala jednak na zorientowanie się, że mamy do czynienia ze zdolniejszą wersją. Owszem, auto ma wyraźne zwisy karoserii i dość duży rozstaw osi, ale zwiększony prześwit pozwala nie tylko na pokonywanie dużych krawężników, ale także bezdroży o umiarkowanym stopniu trudności. Gdy pojawiają się kłopoty, wkracza napęd 4Drive, który inteligentnie rozdziela moc pomiędzy kołami. Pamiętajmy, że Leon w tej wersji przyda się nie tylko poza asfaltem. Na zaśnieżonych bądź mokrych nawierzchniach poradzi sobie równie dobrze.

Okiem przedsiębiorcy


SEAT Leon X-PERIENCE to koszt co najmniej 92 000 zł. Za tę kwotę otrzymujemy jednak auto z napędem na jedną oś i skromnym, 122-konnym silnikiem 1.4 TSI. Egzemplarz z 2.0 TDI (150 KM) pod maską i systemem 4Drive kosztuje natomiast 120 500 zł. Z kolei testowana sztuka, która została wzbogacona o szereg dodatków to wydatek 144 487 zł. Nie jest to mało, ale rodzimy rywal, Golf Alltrack, wcale nie kosztuje mniej w podobnej konfiguracji.

Jeśli chodzi o sposoby finansowania to hiszpańska marka oferuje w Polsce kredyt z wkładem własnym od 10%, umową na okres od 12 do 84 miesięcy i ratami dostosowanymi do indywidualnych potrzeb klienta. Dla przedsiębiorców powstał natomiast leasing z opłatą wstępną od 10% wartości auta, umową na okres od 24 do 60 miesięcy, wartością wykupu od 1 do 19% wartości auta i również ratami odpowiadającymi możliwościom klientów.

Podsumowanie


X-PERIENCE to najbardziej wszechstronna odmiana Leona. Potrafi na asfalcie tyle samo, co pozostałe wersje, ale na bezdrożach radzi sobie od nich o wiele lepiej. Nie bez znaczenia jest także fajny wygląd i bogate wyposażenie. Wyraźnie wzrastająca moda na uterenowione kombi pozwala przypuszczać, że auto będzie się cieszyło coraz większym zainteresowaniem.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: