eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ford Galaxy 2.0 TDCi Powershift AWD Titanium

Ford Galaxy 2.0 TDCi Powershift AWD Titanium

2016-04-13 09:24

Przeczytaj także: Ford Galaxy 2.0 tdci - wszechświat na ziemi


Wrażenia z jazdy


Czuć Forda, czuć. Nawet w tak dużym aucie można dostrzec geny, z których marka jest dumna. To prawda, że S-MAX prowadzi się lepiej, ale Galaxy nie pozostaje daleko z tyłu. I tak pod tym względem jest lepszy niż cała konkurencja. Układ kierowniczy może uchodzić za wzór w segmencie. Dzięki niemu czuje się spójność z autem. Reaguje bardzo szybko i we właściwy sposób informuje o tym, co dzieje się z przednią osią. A i owszem, karoseria potrafi delikatnie przechylać się na boki, ale nie ma w tym ani odrobiny przesady. Właściwości jezdne zasługują więc na ocenę celującą.

fot. mat. prasowe

Ford Galaxy 2.0 TDCi Powershift AWD Titanium - z boku

Podstawowy Ford Galaxy kosztuje 119 000 zł.


Gdzieś przeczytałem, że prezentowany egzemplarz na 19-tkach nie jest komfortowy. I mam pytanie: W porównaniu do czego? Nawet tak duże felgi nie eliminują sporej dawki wygody, którą mogą cieszyć się podróżni wszystkich trzech rzędów. Zawieszenie jest naprawdę świetnie zestrojone. Ponadto, pracuje bardzo dyskretnie, dlatego w kabinie niczego nie słychać. Jeśli już o słyszalności mowa to warto wspomnieć o wyciszeniu. Do prędkości autostradowych nie ma najmniejszego problemu ze swobodną konwersacją.

Podczas przyspieszania nie ma mowy o wciskaniu w fotel, ale im szybciej się jedzie, tym łatwiej docenić zgrany zespół napędowy. Zarówno jednostka, jak i skrzynia biegów wyróżniają się wysoką kulturą pracy i inteligencją. Wciśnięcie pedału gazu do oporu oznacza szybką redukcję, co wcale nie jest takie oczywiste, nawet w dwusprzęgłowych automatach.

fot. mat. prasowe

Ford Galaxy 2.0 TDCi Powershift AWD Titanium - przód

Ford Galaxy jest genialnie wyposażony i dobrze wygląda.


Kilka słów należy poświęcić również napędowi na obie osie, który ma bardzo pozytywny wpływ na trakcję. Autorska konstrukcja Forda wyróżnia się... decyzyjnością. Aby zapewnić optymalną przyczepność, system sam decyduje, na którą oś przenieść więcej "pary". Warto dodać, że 100% potencjału może trafić zarówno na tył, jak i przód. Praca tego rozwiązania jest tak płynna, że wręcz nieodczuwalna podczas jazdy. Odczuwa się tylko pozytywne efekty jego działań.

fot. mat. prasowe

Ford Galaxy 2.0 TDCi Powershift AWD Titanium - tył

W konfiguracji 7-osobowej do dyspozycji podróżnych jest 300 litrów.


Czytając to można praktycznie zapomnieć o tym, że to wciąż wszechstronny przyjaciel rodziny. Mimo gabarytów bardzo przyjemnie prowadzi się w mieście, gdzie nie ma problemów z manewrowaniem. Owszem, miejsca parkingowe wydają się nieco mniejsze, ale widoczność na wszystkie strony, kamera, czujniki, a nawet asystent parkowania sprawiają, że tylko dezaktywacja myślenia może zaowocować jakimkolwiek uszczerbkiem na karoserii...

Okiem przedsiębiorcy


Jak zatem wygląda cennik? Podstawowy Ford Galaxy kosztuje 119 000 zł. Za tę kwotę otrzymujemy egzemplarz z podstawowym wyposażeniem (Trend) i 160-konnym benzyniakiem zintegrowanym z 6-biegową przekładnią manualną. Cena sztuki ze 180-konnym dieslem, skrzynią Powershift, napędem na obie osie i w wersji Titanium to już 165 950 zł. Auto biorące udział w teście zostało jednak niemal maksymalnie doposażone i jego koszt to... 224 900 zł. Konkurencja w postaci Volkswagena Sharana jest tańsza (choć też ponad 200 tys. zł), ale nie oferuje tak mocnej jednostki z napędem na obie osie i przekładnią dwusprzęgłową. Ponadto, nie ma tak rozbudowanego wyposażenia.

Galaxy może być propozycją dla dużych rodzin, ale też firm o różnym charakterze. Sposoby finansowania są więc istotne. Ford ma w swojej ofercie kredyt z umową na okres od 6 do 60 miesięcy, zalecanym wkładem własnym od 10% (choć istnieje możliwość finansowania 100% wartości samochodu) i ratami równymi lub malejącymi. Z kolei dla przedsiębiorców został przygotowany leasing (operacyjny lub finansowy) z umową na okres do 84 miesięcy, opłatą wstępną od 1% i ratami równymi lub dostosowanymi do indywidualnych potrzeb. Należy przy tym zaznaczyć, że istnieje możliwość wyboru waluty: PLN lub EUR.

Podsumowanie


Galaxy jest wzorem w swoim segmencie. Pod względem praktyczności niczego mu nie brakuje, a właściwościami jezdnymi bije na głowę każdego konkurenta. Jest też genialnie wyposażony i dobrze wygląda. To pełnowartościowe auto rodzinne, ale jego wszechstronność i wysoki poziom w każdej dziedzinie sprawiają, że przyda się do... wszystkiego. Brawa dla Forda.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: