eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S Prestige

Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S Prestige

2016-05-22 00:33

Przeczytaj także: Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Premium


Wrażenia z jazdy


Do tego jak przemieszcza się Avensis nigdy nie miałem zastrzeżeń. Dlatego, bez zaskoczenia, japoński sedan nie rozczarował mnie. Wnętrze naprawdę doskonale wyciszono. Zawieszanie to idealny kompromis pomiędzy komfortem a pewnym czuciem drogi. Testowy, 152-konny motor spisywał się… lepiej niż dobrze. Katalogowe 205 km/h osiągał bez problemu. A przyspieszenie do pierwszej setki w 10 sekund naprawdę wystarczy.

fot. mat. prasowe

Toyota Avensis - z boku

Za Toyotę Avensis w podstawowej wersji ACTIVE z benzynowym silnikiem musimy zapłacić około 89 tys. zł.


Japończycy obiecywali, że nowe silniki będą oszczędniejsze. Pewnie są, bo to ile motor konsumuje zależy nie tylko od jego konstrukcji, ale te nogi kierowcy. My, mierząc się z danymi katalogowymi, przyznajemy: nowe motory są lepsze i oszczędniejsze od starych. A testowany Valvematic naprawdę przypadł nam do gustu. Toyota zakłada, że w idealnych warunkach auto konsumuje 6,1 litra w cyklu mieszanym, 4,9 na trasie i 8,3 w mieście. Nasz test zamknął się w 6,7 litra w cyklu mieszanym, 5,7 w ruchu pozamiejskim i 8,8 litra w cyklu miejskim. I jesteśmy z wyników zadowoleni. Szczególnie, że w ogóle nie przejmowaliśmy się ecodrivingiem, gdyż najważniejszy jest fun z jazdy!

Okiem przedsiębiorcy


Reprezentantom segmentu D cenowo coraz bliżej do tych klasy premium. To chyba znak czasów, ale również wypadkowa tego, że producenci coraz lepiej je wyposażają. Za Toyotę Avensis w podstawowej wersji ACTIVE z benzynowym silnikiem musimy zapłacić około 89 tys. zł. Te najdroższe, ale standardowo wyposażone to koszt ponad 140 tys. zł. Testowy egzemplarz wyceniono na około 128 tys. zł. Mimo tego Toyota i tak jest sporo tańsza od konkurencji. Za Mondeo w podobnej konfiguracji zapłacić trzeba blisko 140 tys. zł., a za Passata nawet 145 tys.

fot. mat. prasowe

Toyota Avensis - z przodu

Auto wyraźnie wyładniało i odmłodniało.


Sposobem na posiadanie prezentowanego auta, oczywiście poza gotówką, są popularne warianty finansowania realizowane przez Toyota Bank. Jednym z nich jest leasing z minimalną wpłatą wstępną 10% na okres 24, 36, 48 lub 60 miesięcy. Kolejna opcja to to tradycyjny kredyt, którego warunki negocjowane są indywidualnie w zależności od potrzeb, dlatego o szczegóły warto pytać w salonach Toyoty.

Podsumowanie


Pytanie zasadnicze: czy kupiłbym to auto? Tak, bo jest naprawdę dobre! Byłem fanem I i II generacji Avensisa. Trzeci, przedliftowy model nie przypadł mi do gustu. Ani z zewnątrz, ani we wnętrzu. Ten po kuracji odmładzającej to już inna bajka. I przyznam szczerze, przełknąłbym nawet (choć nie bez oporów) wersję z bezstopniową skrzynią. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: bo to solidne, dobrze wykonane i wygodne auto. Tak, tak, wiem, nudne aż do bólu, ale…. My na szczęście nie musimy go zbyt często oglądać. Wszak siedzimy we wnętrzu. A tak na poważnie, Avensis ma w sobie coś, co gwarantuje spokój duszy. Może to dyskretny urok japońskiej szkoły designu. A może feng shui...?

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: