eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › SsangYong Rexton 2018

SsangYong Rexton 2018

2017-11-10 00:20

SsangYong Rexton 2018

SsangYong Rexton 2018 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (14)

SsangYong konsekwentnie odmładza swoją gamę. Teraz przyszedł czas na flagowego SUV-a, czyli Rextona. Czy jego kolejna generacja przyciągnie do salonów nowych klientów? Szanse są całkiem spore.

Przeczytaj także: SsangYong Rexton W 2.2 D AT 4WD Executive

Rexton stał się nowocześniejszy, co widać już na pierwszy rzut oka. Można stwierdzić, że da się w nim dostrzec koreańską myśl stylistyczną, ale tylko w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Auto jest eleganckie i zgrabne zarazem. Mimo że posiada masywne zderzaki i dodatkowe osłony, nie wydaje się ciężkie i "klockowate". Tak naprawdę dopiero z bliska można więc dostrzec jego gabaryty.

O ile design karoserii zasługuje na plus, o tyle wnętrze otrzymuje... dwa plusy. Owszem, pod tym względem SsangYong zrobił jeszcze większy krok naprzód. Atrakcyjny i naprawdę ergonomiczny kokpit uzupełnia drewno i wstawki z pikowanej skóry. Co równie ważne, większość materiałów jest miękka i bardzo starannie spasowana. Na konsoli centralnej znajduje się ekran multimedialny słusznych rozmiarów (działa szybko i sprawnie). Z kolei przed kierownicą zamontowano klasyczne, czytelne zegary, między którymi mieszka kolorowy komputer pokładowy.

fot. mat. prasowe

SsangYong Rexton - wnętrze

Atrakcyjny i naprawdę ergonomiczny kokpit uzupełnia drewno i wstawki z pikowanej skóry.


Fotele? Duże, wygodne, ze sporym zakresem regulacji i pamięcią ustawień. W testowanym egzemplarzu miały funkcję zarówno podgrzewania, jak i wentylowania. I dobrze, bo przy skórze obie funkcje powinny być standardem. W drugim rzędzie znajdziemy natomiast naprawdę obszerną kanapę z możliwością zmiany kąta pochylenia oparcia. Przestrzeni nie powinno tu zabraknąć nawet długonogim. Jeśli chodzi o bagażnik to mam mieszane uczucia. Zamontowano w nim trzeci rząd siedzeń (opcja za 4000 zł) nie do końca chowający się w podłodze. Przez to powstaje "drugi poziom", który można wyrównać panelem ruchomym panelem. Problem w tym, że wtedy powstaje większy próg załadunku. Coś za coś. Na obronę dodam, że otwór załadunkowy jest bardzo duży i ułatwia wkładanie większych przedmiotów.

fot. mat. prasowe

SsangYong Rexton - fotele

Fotele są duże, wygodne, ze sporym zakresem regulacji i pamięcią ustawień.


Nowy Rexton jest dostępny z dwiema jednostkami napędowymi. Pierwsza z nich to benzyniak generujący 225 KM i 350 Nm. Współpracuje z nią 6-biegowy manual przekazujący cały potencjał na oś tylną. Druga propozycja to 2,2-litrowy diesel oferujący kierowcy 181 KM i 420 Nm. Z nim także współpracuje skrzynia manualna przekazująca wszystkie argumenty na tylne koła. Oba silniki można uzupełnić automatami (kolejno 6- i 7-biegowy) które kosztują odpowiednio 10 000 i 11 000 zł. To samo dotyczy napędu 4x4 z reduktorem za 10 tysięcy zł (niedostępny tylko w konfiguracji benzyna + manual).

fot. mat. prasowe

SsangYong Rexton - z przodu

Auto jest eleganckie i zgrabne zarazem.


Pierwsze kilometry koreańskim SUV-em ujawniły spory postęp. Auto wydaje się znacznie żwawsze i bardziej komfortowe niż poprzednik. Ma także lepsze wyciszenie, które sprawdzi się przy wyższy prędkościach. Warta uwagi jest również sama konstrukcja. Rexton bazuje na ramie, co jest rzadkością w tym segmencie. Ten fakt zdradza jednak terenowe konotacje, dzięki którym zjazd z asfaltu nie będzie najmniejszym problemem. Przy okazji pełnowymiarowego testu na pewno to sprawdzę.

fot. mat. prasowe

SsangYong Rexton - z tyłu

Ceny nowego SsangYona startują od 109 900 zł.


Ceny nowego SsangYona startują od 109 900 zł. Za tę kwotę klient otrzymuje wersję Crystal uzupełnioną jednostką benzynową, skrzynią manualną i napędem na tył. Z drugiej strony oferty znajdziemy odmianę Sapphire z dieslem i tymi samymi podzespołami za 166 900 zł.

fot. mat. prasowe

SsangYong Rexton - z boku

Rexton stał się nowocześniejszy, co widać już na pierwszy rzut oka.


Nowa generacja topowego modelu koreańskiej marki to wyraźny krok naprzód - zarówno pod względem stylistycznym, jak i jakościowym. Debiutującym wcieleniem Rextona powinni zainteresować się klienci szukający dużego SUV-a pozwalającego na swobody zjazd z utwardzonej nawierzchni. Z pewnością przyciągnie uwagę tych, którzy do tej pory nie brali SsangYonga pod uwagę.

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Cyriak161 / 2017-11-10 19:06:47

    Intensywnie się nad nim zastanawiam, bo jak się przyjrzeć konstrukcji to jako jeden z nielicznych jest zrobiony na ramie. Ciekawy model, trzeba będzie się umówić na testy i sprawdzić ile to pali. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: