Abonament na samochód, czyli czas na ekonomię dostępu
2018-02-16 10:42
Czy pokolenie Y przestanie kupować samochody? © builmifotografia - Fotolia.com
Przeczytaj także: 12 aut na abonament za mniej niż 1000 zł
Ten widoczny wśród pokolenia Y odwrót od własności wpisuje się idealnie w rozwój trendu „access economy”, czyli „ekonomii dostępu”. Chodzi w nim o to, że konsument zamiast stawać się właścicielem dóbr staje się jedynie jego użytkownikiem, płacąc za czasowy dostęp do niego. Jest to obecnie jedna z tendencji wywierających kluczowy wpływ na światowy biznes. „Ekonomia dostępu” od niedawna wyraźnie zaznacza swoją obecność w sektorze motoryzacyjnym.- Ekonomia dostępu jest w szczególności zauważalna w zmianie sposobu kupowania dóbr luksusowych jak np. samochód. Zamiast brać kredyt, spłacać go przez kilka lat, a później szukać szczęścia na rynku wtórnym podczas sprzedaży samochodu, coraz więcej osób chce go po prostu użytkować. To właśnie dla nich firmy zaczynają oferować abonament na samochód – mówi Konrad Karpowicz, Wiceprezes Grupy Masterlease, będącej operatorem platformy Master1.pl.
fot. builmifotografia - Fotolia.com
Czy pokolenie Y przestanie kupować samochody?
Własne 4 kółka? Tak, ale nie na własność
Chęć posiadania własnego samochodu deklaruje już przeszło 3 na 4 reprezentantów pokolenia Y. Jeżeli jednak miałoby się to wiązać z długotrwałym zobowiązaniem finansowym, to Millennialsi gotowi są z niego zrezygnować.
- Własny samochód oznacza dodatkowe koszty związane z jego eksploatacją. Dlatego coraz więcej młodych osób szuka sposobów na bardziej efektywne kosztowo korzystanie z samochodu. Jednym z nich jest właśnie abonament na samochód z możliwością pełnego serwisowania, przechowywania opon, czy ubezpieczenia bez dodatkowych kosztów. A do tego, abonament rozwiązuje problem związany ze spadkiem wartości samochodu, który jest tak powszechny w przypadku posiadania auta na własność. – mówi Konrad Karpowicz.
Abonament na samochód to forma finansowania, odmienna od leasingu czy kredytu. Umożliwia stałe użytkowanie pojazdu za ustaloną z góry, a płaconą w systemie miesięcznym kwotę – bez konieczności kupowania samochodu na własność.
Wynajem i brak przywiązania – charakterystyka pokolenia Y
O ile popularność ekonomii dostępu jest nowym trendem w branży motoryzacyjnej, to jest już mocno widoczna w innych dziedzinach życia obecnych 30-latków.
Według danych Oxygenz, prawie 1/3 „Millenialsów” nie ma nic przeciwko współdzielenia biurka w pracy z innymi osobami. Ważniejsza jest dla nich możliwość obcowania z innymi ludźmi oraz budowanie relacji i nawiązywanie kontaktów zawodowych - wynika z badania Global Coworking Survey.
Przedstawiciele pokolenia Y nie są też przywiązani do swoich pracodawców. 44% młodych ludzi planuje pracować w jednej firmie maksymalnie 2 lata – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Deloitte.
Przekłada się to również na inne, niż u ich rodziców, postrzeganie własnego mieszkania. Dla połowy obecnych 30-latków wynajem mieszkania oznacza wolność i możliwość szybkiego zmiany miejsca zamieszkania na takie, które będzie bliżej nowej pracy. Ważne tylko, aby mieszkanie znajdowało się w centrum miasta, bo ważniejszy niż własność jest szybki dostęp do modnych punktów gastronomicznych czy wydarzeń kulturalnych.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
10 najtańszych samochodów na abonament
-
10 haczyków w umowach długoterminowego wynajmu samochodów
-
Rok 2024 na rynku pracy pod znakiem rekrutacji multigeneracji?
-
Najtańsze i najdroższe auta w wynajmie długoterminowym
-
Samochód elektryczny czy spalinowy? Co bardziej się opłaca?
-
Pokolenie Z vs. silver generation. Co myślą o sobie młodzi i starsi pracownicy?
-
Baby boomers, X, Y i Z na rynku pracy. Co ich różni, a co dzieli?
-
Czy wynajem auta na 6 miesięcy się opłaca?
-
Zetki polują na promocje, Baby Boomers kupują polskie produkty
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)