eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Wynajem długoterminowy aut dostawczych

Wynajem długoterminowy aut dostawczych

2018-04-12 00:35

Przeczytaj także: Nowy trend: samochody dostawcze na abonament


Zabudowa a wynajem
Czy zabudowy, szczególnie specjalistyczne, także wchodzą w skład usługi wynajmu?


Bartosz Olejnik (Carefleet). – Posiadamy w ofercie zarówno standardowe wersje samochodów dostawczych, jak również te z zabudowami specjalistycznymi takie jak np. lawety czy mobilne warsztaty. W formie wynajmu długoterminowego finansowany jest cały pojazd łącznie z zabudową, a koszty jej stworzenia wliczane są w stałą, miesięczną ratę najmu. Współpracujemy z wieloma firmami wykonującymi specjalistyczne zabudowy, które realizują nawet najbardziej wymagające projekty odpowiadające na indywidualne potrzeby klientów. Zabudowy mogą być również wykonywane przez podmioty rekomendowane przez samych nabywców.

Dorota Kozłowska (Peugeot Polska). - Szczegóły klient uzgadnia bezpośrednio z dealerem lub wskazaną przez producenta firmą zabudowującą. W przypadku specjalistycznych zabudów, koszt ich ewentualnego serwisowania pokrywa nabywca – nie są one objętą standardową obsługą serwisową, uwzględnioną w miesięcznej racie.

Michał Chudzik (Alphabet Polska FM). - Zapewniamy możliwość wykonania zabudowy, dopasowanej do potrzeb klientów, a jej koszt wliczany jest do kwoty inwestycji i zawarty w miesięcznych ratach.

Ireneusz Kaczmarski (RCI Banque). – Pojazdy modyfikowane (zabudowy) są finansowane w klasycznym leasingu operacyjnym.

Pojazdy zastępcze
Jak firma rozwiązuje kwestie aut zastępczych?


Bartosz Olejnik (Carefleet). - Oferujemy pakiety assistance dedykowane autom dostawczym. W przypadku standardowych wersji samochodów o d.m.c. do 3,5 t finansowanych w formie wynajmu długoterminowego jesteśmy w stanie zapewnić klientom samochody zastępcze. Jeśli chodzi o ofertę samochodów zastępczych dla pojazdów z zabudowami specjalistycznymi, jest to przedmiotem indywidualnych ustaleń z danym klientem.

Dorota Kozłowska (Peugeot Polska). - Obecnie oferujemy różne pakiety assistance. Również takie, które zapewniają samochód dostawczy, jako auto zastępcze.

Michał Chudzik (Alphabet Polska FM). - Dostępność aut zastępczych w przypadku pojazdów użytkowych jest oczywiście nieco bardziej skomplikowana, niż w przypadku samochodów osobowych. Jednak jeśli tylko istnieje taka potrzeba, to zapewniamy odpowiednie auta zastępcze, zgodnie z warunkami ustalonymi z klientem w umowie szczegółowej.

Ireneusz Kaczmarski (RCI Banque). - Samochodem zastępczym są u nas pojazdy o takich samych parametrach. Jeśli awarii ulegnie Renault Master podstawiamy inny Renault Master.

Dorota Obłękowska (FCA Poland). – Auto zastępcze jest wliczone w ratę miesięczną.

Rozwój CFM a auta dostawcze
Wynajem pojazdów dostawczych d.m.c. do 3,5t ma realną szansę rozwoju w Polsce czy raczej będzie to marginalna usługa? Wyniki sprzedażowe w 2017 roku był lepsze niż rok wcześniej?


Bartosz Olejnik (Carefleet). - Korzyści jakie niesie za sobą wynajem długoterminowy pozwalają sądzić, że rozwiązanie będzie cieszyć się rosnącym zainteresowaniem również w odniesieniu do samochodów dostawczych. W 2017 roku udział klientów z flotą dostawczą w liczbie klientów ogółem wynosił 4,4 procent, czyli o 0,4 procent więcej niż w roku 2016. Obecnie mamy niemal 250 usługobiorców finansujących pojazdy użytkowe.

Dorota Kozłowska (Peugeot Polska). - Jak najbardziej ma szansę rozwoju. W 2017 grupa PSA odnotowała wzrost o 88 procent sprzedaży aut dostawczych w kanale CFM w porównaniu z rokiem poprzednim. Widzimy potencjał tego rynku i planujemy wspólnie z firmą ALD w dalszym ciągu aktywnie rozwijać sprzedaż w tym segmencie rynku.

Michał Chudzik (Alphabet Polska FM). - Obserwujemy systematyczny wzrost zainteresowania usługami wynajmu pojazdów dostawczych oraz trend polegający na upowszechnianiu się usług outsourcingu w tym segmencie. Jest to podyktowane potrzebą poszukiwania rozwiązań, które upraszczają biznes, podnoszą konkurencyjność i ograniczają ryzyka. Dodatkowo outsourcing zapewnia szybszy i łatwiejszy dostęp do pojazdów, pozwalając na oszczędność czasu oraz możliwość uzyskania w razie potrzeby pojazdów zastępczych - elementy praktycznie nieosiągalne w przypadku zakupu. Udział lekkich pojazdów dostawczych w naszej flocie stanowi obecnie około 10 procent, a wzrost sprzedaży prognozowany przez importerów to około 3 procent w ciągu roku.

Ireneusz Kaczmarski (RCI Banque). - Jeśli chodzi o najem, to perspektywy rynku dla furgonów są optymistyczne. Liczby dla wszystkich modeli Renault + Dacia: 262 kontrakty w 2016 roku oraz 473 kontrakty w 2017 roku.

Dorota Obłękowska (FCA Poland). - Dla klientów MŚP oraz wybranych grup/branż jest to idealna oferta i naszym zdaniem ma dużą szansę rozwoju.


Najpopularniejsze pojazdy


Jakie pojazdy cieszyły się największą popularnością?
Bartosz Olejnik (Carefleet).
- Najpopularniejsze marki samochodów dostawczych w Carefleet w 2017 roku to Peugeot i Volkswagen – po 22,3 procent, Renault – 20,3 procent, Fiat: 9,3 procent.

Dorota Kozłowska (Peugeot Polska). - Z samochodów dostawczych w CFM największa popularnością cieszył się Peugeot Partner oraz Citroën Berlingo.

Michał Chudzik (Alphabet Polska FM). - Realizujemy finansowanie aut wszystkich dostępnych na naszym rynku marek, a popularność określonych modeli wynika z kalkulacji kosztów względem otrzymywanego w zamian produktu. Niejednokrotnie istotnym czynnikiem na etapie wyboru marki są z góry ustalone polityki flotowe, często na poziomie międzynarodowym. W segmencie LCV największą popularnością w naszej flocie cieszą się obecnie Opel, Peugeot oraz Ford na równi z Volkswagenem.

Ireneusz Kaczmarski (RCI Banque). - Najpopularniejszym modelem wśród samochodów dostawczych był Renault Master.

Pytania tylko dla „CFM-ów importerskich”


Programem można sfinansować auta tylko państwa koncernu?
Dorota Kozłowska (Peugeot Polska).
- W wynajmie długoterminowym PSA oferujemy w pierwszej kolejności marki koncernu. Klient może wnioskować o finansowanie aut innych marek, ale pod warunkiem, że jest już w programie. Ten warunek zostanie spełniony wtedy, kiedy wcześniej zakupił przynajmniej jedno auto objęte naszym produkcie.

Ireneusz Kaczmarski (RCI Banque). - Programem są objęte marki Renault oraz Dacia.

Dorota Obłękowska (FCA Poland). – Oferta dotyczy tylko Fiatów.

Czy mamy niemal pewność, że warunki w przypadku państwa marki auta będą lepsze/bardzo konkurencyjne względem innych CFM-ów?
Ireneusz Kaczmarski (RCI Banque).
- W związku z naprawą samochodów w ASO oraz fakt, że jesteśmy tzw. fabrycznym leasingiem, staramy się, aby nasza oferta była bardzo atrakcyjna - co potwierdza wzrost sprzedaży 2017/2018.


Moja oferta wyróżnia się, bo…
Bartosz Olejnik (Carefleet). Jesteśmy jedną z wiodących firm z branży Car Fleet Management. Przez 14 lat funkcjonowania na polskim rynku poznaliśmy doskonale potrzeby zarówno dużych przedsiębiorstw, jak też firm z sektora MŚP, dzięki czemu możemy oferować usługi precyzyjnie dopasowane do potrzeb każdego klienta. Zbudowaliśmy wokół firmy efektywny ekosystem podmiotów współpracujących, takich jak dealerzy samochodowi, warsztaty naprawcze, specjalistyczne firmy oferujące zabudowy czy dostawcy opon. To pozwala nam świadczyć usługi na miarę oczekiwań klientów. Obecnie nasza flota liczy ponad 14 000 samochodów. Dzięki efektowi skali możemy negocjować ceny, które nie byłyby dostępne dla klientów indywidualnych.

Michał Chudzik (Alphabet Polska FM). - Jakość obsługi i zadowolenie klientów to kluczowe priorytety Alphabet Polska, które stanowią dla nas najważniejszy wyróżnik na rynku wynajmu długoterminowego pojazdów. Skuteczności starań w tym zakresie dowodzą przede wszystkim nagrody branżowe, przyznawane głosami decydentów rynku flotowego.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: