Opona MICHELIN X MultiWay 3D
2011-04-21 09:58
Przeczytaj także: Opona zimowa MICHELIN Alpin 4
fot. mat. prasowe
MICHELIN X MultiWay 3D
Warto też dodać, że wytrzymałość opon MICHELIN X® MultiWay™ 3D znacznie się zwiększyła, o czym świadczy bardzo wysoki poziom opon zaakceptowanych do bieżnikowana, które były użytkowane głównie na drogach lokalnych : ponad 91% dla rozmiaru 315/80 R 22.5 oraz 94% dla 315/70 R 22.5.
Technologia trójwymiarowych lameli
fot. mat. prasowe
MICHELIN X MultiWay 3D
Trójwymiarowe lamele „Podwójna Fala” są opatentowaną innowacją Michelin. Ich trójwymiarowa struktura zapewnia sztywność klocków bieżnika i zmniejsza szybkość jego zużycia.
Bieżnik z lamelami „Podwójna Fala”, pracującymi w płaszczyźnie poziomej i pionowej jest trwalszy od tradycyjnych bieżników. Z kolei trójwymiarowe, samoregenerujące się lamele „Kropla Wody” utrzymują przyczepność pojazdu na drodze bez względu na stopień zużycia bieżnika. Opatentowana technologia opiera się na zastosowaniu głębokich, cylindrycznych kanalików w kształcie kropli wody znajdujących się w środkowej części klocka bieżnika. Wraz z systematycznym zużywaniem się bieżnika lamele stopniowo otwierają się tworząc dodatkowy rowek.
fot. mat. prasowe
MICHELIN X MultiWay 3D
Tym sposobem bieżnik ma właściwość samoregeneracji. W wyniku tego opona MICHELIN X® MultiWay™ 3D zachowuje przyczepność, zwiększając bezpieczeństwo pojazdu na drodze.
Dodatkowo trójwymiarowe lamele „Tower Pump”(działające jak pompki), zapewniają znakomitą przyczepność na śliskiej nawierzchni, jednocześnie eliminując ryzyko rozerwania bieżnika.
W połączeniu z lamelami „Podwójna Fala” i „Kropla Wody” w klocku bieżnika, nowe lamele przynoszą poprawę trakcji na śliskich nawierzchniach. Dzieje się tak, ponieważ woda znajdującą się na obszarze kontaktu opony z podłożem jest zasysana, a następnie odprowadzana za zewnątrz przez pionowe, cylindryczne kanaliki. Lamelki, których nie należy mylić z rowkami bieżnika, są bardziej odporne na przecięcia i starcie w trudnych warunkach drogowych niż tradycyjne lamele. Zastosowanie trzech typów trójwymiarowych lameli pozwala na zachowanie przyczepności (w każdych warunkach).
1 2
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Dobre opony, czyli jakie?
-
67% Polaków zmienia opony na zimowe
-
Letnie opony są już za twarde na tę pogodę. Czas na opony zimowe lub całoroczne
-
Jak przygotować auto na zimowy wyjazd?
-
Przekazał kilkadziesiąt opon do eko-ogrodu. Dostał ponad milion złotych kary
-
Nowe opony samochodowe. 5 najważniejszych kwestii
-
Od 1 maja 2021 nowe etykiety na oponach samochodowych. Co się zmienia?
-
Jak spowolnić zużywanie się opon zimowych?
-
Opony całoroczne. Są plusy, nie brakuje minusów