eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Opona MICHELIN X MultiWay 3D

Opona MICHELIN X MultiWay 3D

2011-04-21 09:58

Przeczytaj także: Opona zimowa MICHELIN Alpin 4


fot. mat. prasowe

MICHELIN X MultiWay 3D

MICHELIN X MultiWay 3D


Warto też dodać, że wytrzymałość opon MICHELIN X® MultiWay™ 3D znacznie się zwiększyła, o czym świadczy bardzo wysoki poziom opon zaakceptowanych do bieżnikowana, które były użytkowane głównie na drogach lokalnych : ponad 91% dla rozmiaru 315/80 R 22.5 oraz 94% dla 315/70 R 22.5.

Technologia trójwymiarowych lameli

fot. mat. prasowe

MICHELIN X MultiWay 3D

MICHELIN X MultiWay 3D


Trójwymiarowe lamele „Podwójna Fala” są opatentowaną innowacją Michelin. Ich trójwymiarowa struktura zapewnia sztywność klocków bieżnika i zmniejsza szybkość jego zużycia.

Bieżnik z lamelami „Podwójna Fala”, pracującymi w płaszczyźnie poziomej i pionowej jest trwalszy od tradycyjnych bieżników. Z kolei trójwymiarowe, samoregenerujące się lamele „Kropla Wody” utrzymują przyczepność pojazdu na drodze bez względu na stopień zużycia bieżnika. Opatentowana technologia opiera się na zastosowaniu głębokich, cylindrycznych kanalików w kształcie kropli wody znajdujących się w środkowej części klocka bieżnika. Wraz z systematycznym zużywaniem się bieżnika lamele stopniowo otwierają się tworząc dodatkowy rowek.

fot. mat. prasowe

MICHELIN X MultiWay 3D

MICHELIN X MultiWay 3D


Tym sposobem bieżnik ma właściwość samoregeneracji. W wyniku tego opona MICHELIN X® MultiWay™ 3D zachowuje przyczepność, zwiększając bezpieczeństwo pojazdu na drodze.

Dodatkowo trójwymiarowe lamele „Tower Pump”(działające jak pompki), zapewniają znakomitą przyczepność na śliskiej nawierzchni, jednocześnie eliminując ryzyko rozerwania bieżnika.

W połączeniu z lamelami „Podwójna Fala” i „Kropla Wody” w klocku bieżnika, nowe lamele przynoszą poprawę trakcji na śliskich nawierzchniach. Dzieje się tak, ponieważ woda znajdującą się na obszarze kontaktu opony z podłożem jest zasysana, a następnie odprowadzana za zewnątrz przez pionowe, cylindryczne kanaliki. Lamelki, których nie należy mylić z rowkami bieżnika, są bardziej odporne na przecięcia i starcie w trudnych warunkach drogowych niż tradycyjne lamele. Zastosowanie trzech typów trójwymiarowych lameli pozwala na zachowanie przyczepności (w każdych warunkach).

poprzednia  

1 2

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Citroen DS5

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: