Land Rover Defender DC100
2011-09-19 10:56
Land Rover Defender DC100 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Land Rover Discovery 4
fot. mat. prasowe
Land Rover Defender DC100
Koncepcyjny Land Rover DC100 bazuje na cechach kultowego Defendera. Ulepszenia w zakresie wytrzymałości oraz wprowadzenie nowych technologii są wyrazem rozwoju marki i stałym dążeniem do perfekcji.
Jako samochód terenowy, DC100 mocno podkreśla praktyczną stronę Land Rovera. Pionowa przednia szyba zapewnia dobrą widoczność na drodze oraz w terenie. Bardzo ciekawie zaprojektowano nadwozie. Jego konstrukcja jest elastyczna, dzięki wymiennym elementom możliwe jest łatwe dostosowanie samochodu do bieżących potrzeb np. zwiększenia ładowności i przewiezienia dodatkowych pasażerów. Kolejnym udoskonaleniem zastosowanym w koncepcyjnym modelu DC100 jest umieszczenie w dachu panelu słonecznego do zasilania systemów pokładowych, dzięki czemu zmniejszy się zużycie paliwa i emisja CO2. Nowoczesne technologie zostały wykorzystane także w specjalnej, srebrnej powłoce samochodu, która odbija promienie słoneczne, utrzymując chłód we wnętrzu auta podczas upalnego dnia.
fot. mat. prasowe
Land Rover Defender DC100
Zespół projektowy modelu Land Rovera zadbał również o wnętrze samochodu, które zostało zaplanowane tak, aby pasażerowie czuli się wyjątkowo nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach. Oprócz komfortowo wyprofilowanych siedzeń, samochód został wyposażony w nowoczesną nawigację oraz system kamer.
Nie zapominając o offroadowych korzeniach Defendera inżynierowie Land Rovera zastosowali w koncepcyjnym modelu specjalny sonar. System ocenia głębokość wody, co pomaga kierowcy podjąć decyzję o kontynuacji jazdy w terenach podmokłych. Komputer wykorzystuje czujniki zamontowane w zderzakach i lusterkach, a wszystkie dane wyświetlane są na centralnym ekranie dotykowym.
Dodatkowym elementem podkreślającym offroadowe walory Defendera DC100 jest elektromechaniczny system zamontowany w bieżniku opony, który eliminuje konieczność posiadania dwóch zestawów opon lub łańcuchów. Gdy warunki na drodze są niesprzyjające, kolce wysuwają się i ułatwiają jazdę po ubitym śniegu lub lodzie.
Zespół projektowy Defendera DC100 dążył do stworzenia nowej generacji jednostek napędowych, wyposażając go w inteligentny system Start – Stop współpracujący z automatyczną ośmiobiegową skrzynią biegów. Koncepcyjny model posiada czterocylindrowy silnik diesel o pojemności 2,0 litra wspierany hybrydowym napędem.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl