eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Honda Civic 4D 2012

Honda Civic 4D 2012

2012-07-25 11:31

Honda Civic 4D 2012

Honda Civic 4D 2012 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Czterodrzwiowe, trójbryłowe nadwozie, wysoka jakość wykonania i doskonale zestrojone zawieszenie - Civic sedan, bazujący na dziewiątej generacji modelu, stanowi doskonałą propozycję dla klientów poszukujących nowoczesnej, kompaktowej limuzyny.

Przeczytaj także: Honda Civic 2012

fot. mat. prasowe

Honda Civic 4D 2012

Honda Civic 4D 2012 z silnikiem o pojemności 1,8 litra i mocy 142 KM


Sedan – klasyczny, ale nie nudny

Sylwetka samochodu stanowi kompromis między atletycznym nadwoziem hatchbacka i stonowaną linią sedana. Ostre linie przedniej części nadwozia równoważy miękko zarysowany tył, przypominający niektóre modele samochodów amerykańskich. Nie powinno to nikogo dziwić – sedan eksportowany jest również za Ocean. Projektanci nie zapomnieli o kwestiach praktycznych – wąskie słupki A pozwalają zachować dobrą widoczność, a szeroko otwierające się drzwi ułatwiają wsiadanie. Z kolei opływowe lusterka i płaskie podwozie pozytywnie wpływają na aerodynamiczne własności Civica 4D. Bagażnik ma 440 litrów pojemności, a tylna kanapa dzieli się w stosunku 60:40. Oparcia tylnej kanapy składa się za pomocą uchwytów w bagażniku – proste i ułatwiające życie rozwiązanie. Niestety nawet przy maksymalnym uchyleniu klapy, otwór bagażnika pozostaje dość wąski – włożenie większych gabarytowo rzeczy może być trudne lub wręcz niemożliwie.

fot. mat. prasowe

Nowa Honda Civic 4D 2012

Nowa Honda Civic 4D 2012 wyposażony w system kontroli stabilności toru jazdy (VSA)


Kierowca może wybrać praktycznie dowolne ustawienie regulowanej w dwóch płaszczyznach kolumny kierownicy. Deska rozdzielcza to innowacyjny pomysł Hondy, który pojawił się wraz z ósmą generacją modelu – poszczególne części kokpitu podzielono na strefy. Współczesne samochody mają kierowcom coraz więcej „do powiedzenia” - rozwiązanie Hondy pomaga segregować te informacje. Jednak osoby, które pierwszy raz wsiądą do Civica będą potrzebowały chwili, aby się przyzwyczaić do rozproszonego układu wskaźników. 5-calowy wyświetlacz i-MID zachowuje czytelność nawet przy silny nasłonecznieniu – po wrzuceniu wstecznego biegu, pokazuje również obraz z kamery cofania. Wertowanie instrukcji nie będzie potrzebne. Obsługa radia, klimatyzacji, czy też odtwarzacza audio nie nastręcza większych trudności.

Eko – nie bądź zielony... w sprawach ekologii

Pod maską sedana znajduje się jednostka o pojemności 1,8 litra i mocy 142 KM. Jeżeli jednak należycie do kierowców, którzy lubią być „wciskani w fotel” to za każdym razem będziecie musieli docisnąć gaz do podłogi. Silnik pokazuje co potrafi dopiero w górnym rejestrze obrotów. Wtedy spalanie średnie na poziomie 6,7 l pozostanie jedynie marzeniem. Za to „zieloni” kierowcy z radością powitają opcję ECON, aktywującą system Eco Assist. Pomaga on kierowcy w zachowaniu stylu jazdy, który prowadzi do niższego spalania. Wówczas wybrane mechanizmy i elementy wyposażenia przyjmują ekonomiczne nastawy – tak dzieje się z układem klimatyzacji, przepustnicą, czy też automatyczną skrzynią biegów – jeśli samochód jest w nią wyposażony.

fot. mat. prasowe

Najnowsza Honda Civic 4D 2012

Najnowsza Honda Civic 4D 2012 - wnętrze


Sedan dla...

Civic 4D to mieszanka różnych cech – relatywnie twarde zawieszenie zachęca do dynamicznej jazdy, z kolei mocno wspomagany układ kierowniczy i charakterystyka silnika, podpowiadają coś zupełnie innego. Również fotele nie zachęcają do szybkiego pokonywania zakrętów są dość twarde i słabo trzymają na boki. Jednak stonowani kierowcy bez problemu odnajdą w sedanie kompana podróży. Silnik jest wystarczająco dynamiczny, by bez problemu wyprzedzać na trasie, o mieście nie wspominając. Bogate wyposażenie nawet najniższej wersji i relatywnie duży bagażnik to również cechy „in plus”. System kontroli stabilności toru jazdy (VSA) współpracuje z systemami ESP i ABS – automatycznie wykrywa utratę przyczepności i wyhamowuje wybrane koła, by zachować zadany kierunek jazdy. Do tego japoński producent dokłada komplet poduszek i mocowania Isofix.

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: