eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Opel Ampera

Opel Ampera

2013-02-20 00:22

Przeczytaj także: Opel Grandland 1.5 Diesel nie rozczaruje


Wrażenia z jazdy

Ampera przy swoich gabarytach (4500 mm długości, 1788 mm szerokości, 1439 mm wysokości i 2685 mm rozstawu osi) jest większa od tradycyjnych kompaktów za to nieco mniejsza niż auta segmentu D. Jest za to sporo cięższa od konwencjonalnych aut z silnikiem spalinowym. Dla 150-konnego silnika elektrycznego nie ma to jednak znaczenia. Pomimo automatycznej skrzyni auto przyspiesza bardzo dynamicznie. Biegi zmieniają się płynnie i nie ma mowy o dłuuuugich sekundach wyczekiwania na reakcję automatu.

Według danych katalogowych, auto powinno konsumować poniżej 2 litrów etyliny w tzw. trybie zwiększonego zasięgu. Być może w normalnych warunkach dane te są możliwe do osiągnięcia. My jeździliśmy autem przy 20-stopniowych mrozach. I spalanie było bliższe 5 litrom, co i tak jest wynikiem lepiej niż dobrym przy tej wielkości auta.

fot. mat. prasowe

Opel Ampera - silnik

Auto ma dwa tryby jazdy: tylko na silniku elektrycznym (w zależności od warunków atmosferycznych do 60 km) albo w tzw. trybie zwieszonego zasięgu, (86-konny silnik spalinowy jest tylko generatorem mocy dla 150-konnego silnika elektrycznego).


Auto zapewnia komfort akustyczny. Nie tylko w czasie jazdy na akumulatorze. Dzięki dobremu wygłuszeniu i odpowiedniemu dobraniu opon w aucie jest naprawdę cicho. Jak podaje producent, 71 dB.

Okiem przedsiębiorcy

Dla kogo jest to auto? Dla ludzi bardzo bogatych. Bo tylko bogatych stać żeby… oszczędzać. Ampera nie jest autem wolumenowym. Jej posiadanie oznacza zasobny portfel. Czyli prestiżowo, snobistycznie i trendy. Posiadanie takiego pojazdu w Europie czy Ameryce to symbol pewnego statusu, ale także naszej filozofii życiowej. W Polsce zakup hybrydy w zasadzie nie wiąże się z żadnymi handicapami od państwa czy samorządów lokalnych. Czyli kupujemy, bo… nas stać. Czy to wystarczy, żeby zainteresować Amperą szersze grono nabywców? Szczerze wątpię, niestety.

fot. mat. prasowe

Opel Ampera - bagażnik

Opel Ampera posiada wysoki próg w bagażniku, przez który nie jest łatwo załadować coś cięższego.


Auto jest objęte szeroką gwarancją. Zespół napędowy chroniony jest 8 lat lub przez 160 tys. km, a powłoka lakiernicza standardowe 12 lat.

Sam zakup możemy sfinansować przez tzw. Opel Kredyt opracowany razem z Getin Bank. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, dlatego o szczegóły należy pytać u dealerów. Niestety, na stronie producenta nie znaleźliśmy informacji o możliwości leasingowania Ampery. Warto jednak śledzić tę sytuację, gdyż producenci często zmieniają zakres finansowania.

Podsumowanie
Beczka miodu? Tak, ale będzie i łyżka dziegciu. I to niestety, duża. Ampera to super auto w super… cenie. W Polsce wyceniono je na kosmiczne 208 tys. złotych. Owszem, nowoczesne technologie, innowacyjność, ale czy my, Polacy, już na zawsze będziemy zdani na leciwe Golfy i Passaty, a na odrobinę nowoczesności stać będzie nieliczne jednostki?

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Opel, Opel Ampera, testy samochodów, testy aut
Ford B-Max 1,6 TDCi

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: