SsangYong Korando G20D
2013-03-15 11:21
Przeczytaj także: SsangYong Korando 1.6 E-XDI AT 4WD Sapphire
W trasie samochód spisuje się i dobrze, i źle. Dobrze dlatego, ponieważ jego wyciszenie zasługuje na ciepłe słowa. Nawet przy najwyższych prędkościach w kabinie zachowana jest cisza. Problem w tym, że do tych wysokich prędkości trzeba się jakoś „rozbujać”. A Korando z tym silnikiem jest bardziej leniwy, niż mogłoby się to wydawać. Sprint do setki nie jest podany przez producenta, ale można przypuszczać, że jest to około 13 sekund. Największe problemy pojawiają się przy wyprzedzaniu. Redukcja, gaz do oporu i…? I niewiele się dzieje. To bywa męczące i niebezpieczne, szczególnie wtedy, gdy zamierzamy wyprzedzić ciężarówkę. Jeśli chodzi o spalanie, można się zmieścić w 8,5 litra w cyklu mieszanym.
Okiem przedsiębiorcy
Prezentowany egzemplarz to wydatek około 100 tysięcy złotych. Jest to spora kwota, jednakże otrzymujemy w zamian dobrze wyposażone, komfortowe i przestronne auto. Niestety, ma ono kiepską dynamikę. Polecam całym sercem Korando, ale tylko z silnikiem Diesla. Różnica w cenie (kilka tysięcy) wydaje się być niewielka, szczególnie jak porównamy parametry obu wersji.
fot. mat. prasowe
SsangYonga Korando G20D - bagażnik
Gwarancja mechaniczna na ten model to 5 lat lub 100 tysięcy kilometrów. To bardzo dobre warunki, które zbliżają SsangYonga do konkurencji z rodzimego rynku. Dodatkowo, przez cały okres samochód objęty jest bezpłatnym europejskim Assistance 24h/dobę. Ochrona perforacyjna trwa 6 lat, natomiast w przypadku samego lakieru jest to okres krótszy o 12 miesięcy. Przeglądy należy wykonywać ,co 15 tysięcy lub co rok.
Koreański producent proponuje kredyt 50/50 z oprocentowaniem 0%. Drugą połowę należy wpłacić do 12 miesięcy. Trzeba jednak wliczyć prowizję wynosząca 5% od połowy wartości auta. W rezultacie do ceny trzeba dołożyć około 2000 zł.
fot. mat. prasowe
SsangYonga Korando G20D - tył auta
Podsumowanie
SsangYong Korando z 2-litrowym silnikiem benzynowym to propozycja dla osób szukających nietuzinowego, modnego SUV-a, który będzie wyróżniał się wysokim komfortem jazdy i przestronnym wnętrzem. Należy dodać, że ta oferta kierowana jest przede wszystkim dla osób preferujących spokojną jazdę.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Skoda Karoq 2.0 TDI 115 DSG, czyli SUV na trudne czasy
-
Renault Austral E-Tech to wyraźny krok naprzód
-
Volvo XC90 B5 AWD - bardzo udany suv premium
-
Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC zasługuje na uznanie
-
Alfa Romeo Stelvio 2.0 GME Turbo Q4
-
Volvo V90 Cross Country B5 nie ma słabych stron
-
Land Rover Discovery D250
-
Opel Grandland 1.5 Diesel nie rozczaruje
-
Opel Grandland GSe ma kilka mocnych argumentów
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)