eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Citroen C5 1,6 HDI

Citroen C5 1,6 HDI

2013-04-11 13:20

Przeczytaj także: Citroen C5 X 1.6 PureTech EAT8. Po prostu inny


Technika

C5 to typowy przedstawiciel segmentu D. Ma 4779 mm długości, 1860 szerokości i 1451 wysokości. Dzięki dużemu, nawet jak na segment D, rozstawowi osi (2815 mm) Citroen C5 zapewnia 5 osobom komfortowe warunki do podróżowania.

Nieco mniej komfortowo ma bagaż. Po takim aucie możemy spodziewać się przepastnego bagażnika. Tymczasem w C5 mamy do dyspozycji 467 litrów. Oczywiście nie jest to mało, ale większość konkurentów ma jednak więcej. Sytuację ratuje stosunkowo niski próg.

fot. mat. prasowe

Citroen C5 1,6 HDI - wnętrze

Za kierownicą C5 poczujemy się niczym pilot, wszystko na i wokół niej jest pokryte przyciskami, a jak nie to wyświetlaczami.


Choć mamy kilka zastrzeżeń do ergonomii wnętrza, złego słowa nie można powiedzieć o silniku. Jednostka 1,6 HDi o mocy 110 koni nie jest demonem prędkości, ale dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 240 Nm. od 1750 obrotów, da się tym sporym i dość ciężkim autem zaskakująco dynamicznie wyprzedzać.

Drugie imię C5 1,6 HDi brzmi… oszczędny. To chyba największa zaleta dużego i wygodnego Francuza. Przy pełnym zbiorniku (ok. 70 litrów) autem da się przejechać około 1200 kilometrów – do zapalenia kontrolki rezerwy. Nasza średnia z testu wyniosła niewiele ponad 5 litrów oleju napędowego na setkę. Wynik wprost rewelacyjny.

W optymalnym wykorzystaniu mocy silnika bardzo pomaga precyzyjnie pracująca, 6-stopniowa, manualna skrzynia biegów. Do jej działania nie mamy najmniejszych zastrzeżeń. Kolejne biegi wchodzą płynnie, bez oporu i omalże intuicyjnie.

Wrażenia z jazdy

Chcesz podróżować w spokoju, ciszy i niezwykle komfortowo? Myślisz, że takie kryteria zapewni tylko duża niemiecka limuzyna? Otóż, wcale nie. Okazuje się, że najlepszym samochodem na polskie drogi jest właśnie ten Citroen. Warunek to oczywiście zawieszenie hydropneumatyczne. A jest ono po prostu, bez względu na stan drogi, bardziej niż komfortowe.. Niestety, nie można tego powiedzieć o układzie kierowniczym. Aby manewrować w mieście, nawet na niespecjalnie ciasnych ulicach trzeba się naprawdę sporo napracować niezbyt wygodną (dodam dla przypomnienia…) kierownicą. W ciasnych i szybko pokonywanych zakrętach uczucie braku wyczucia układu kierowniczego potęguje przechylające się nadwozie. Dobrze jest przed rozpoczęciem jazdy ustawić system na tryb Sport. Wtedy auto, nawet w ciasnych łukach, radzi sobie zdecydowanie lepiej. Także przy większych prędkościach, kiedy zawieszenie „osiada”, auto staje się dużo bardziej stabilne.

fot. mat. prasowe

Citroen C5 1,6 HDI - widok boku

C5 to typowy przedstawiciel segmentu D. Ma 4779 mm długości, 1860 szerokości i 1451 wysokości.


Przeczytaj także: Citroen C5 Aicross PHEV Citroen C5 Aicross PHEV

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: