eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Audi A3 Ambiente 1.8 TFSI S-Tronic

Audi A3 Ambiente 1.8 TFSI S-Tronic

2013-04-16 13:49

Przeczytaj także: Audi A3 2,0 TDI Ambiente


Wydajny napęd i przyjemność z jazdy

Układając się w wygodnym fotelu, zaczynam sobie wyobrażać, jak będzie wyglądać moja pierwsza jazda A-trójką. Zbiór wcześniejszych doświadczeń automatycznie narzuca tok myślenia, który nie dopuszcza żadnej wpadki w prowadzeniu, czy choćby małej turbodziury. Przekręcam kluczyk, chwytam idealnie leżącą w dłoniach kierownicę i wrzucam pierwszy bieg. Bez pośpiechu odpuszczam nogę z hamulca i delikatnie wciskam pedał gazu. Nie dotykam już ani drążka zmiany biegów, ani łopatek przy kierownicy. Samochód wydaje cichy dźwięk benzynowego motoru i płynnie jedzie do przodu, szybko przełączając na coraz wyższe biegi bez wyraźnego szarpnięcia. Jeśli się uprę, wrzucę „siódemkę” już przy 60 km/h i skrzynia nic sobie z tego nie zrobi. „Nie po to tu jestem” – myślę jednak. Następne światła są już trafnym pretekstem, żeby sprawdzić, jak 180-konny silnik radzi sobie z lekkim nadwoziem. Ruszam, wciskając pedał gazu do oporu. Samochód chętnie i bez „zająknięcia” rwie do przodu od samego początku, bowiem maksymalny moment obrotowy dostajemy już od 1250 obr./min. Pierwsza setka pojawia się po 7,2 sekundy, częściowo dzięki bardzo szybkiej, sekwencyjnej skrzyni S-Tronic, która optymalnie wybierze moment na zmianę przełożenia, czyli tuż przed czerwonym polem obrotomierza. Jeśli ktoś woli mieć pełną kontrolę nad obrotami silnika, do dyspozycji ma umieszczone przy kierownicy łopatki.

Jazda w zakrętach to czysta przyjemność. Samochód wydaje się być lekki i przyklejony do asfaltu nawet na zimowym ogumieniu. Układ kierowniczy dokładnie „opisuje” nawierzchnię, a funkcja Drive Select pozwala dobrać optymalne ustawienia do stylu jazdy i rodzaju pokonywanej drogi spośród pięciu – Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic oraz Individual – z czego ta ostatnia daje nam możliwość personalizacji poszczególnych elementów wpływających na zachowanie samochodu. Obniżone o 15 mm w stosunku do wersji Attraction i Ambiente zawieszenie auta jest sztywne w każdej z wymienionych opcji – szczerze mówiąc, liczyłem na większe różnice, dajmy na to, pomiędzy wyborem Comfort a Dynamic. Zawieszenie tłumi nierówności w sposób poprawny, ale nie ma co się spodziewać rewelacji – w końcu mowa tu o wersji Ambition, w dodatku wyposażonej w 18-calowe koła z niskoprofilowymi oponami.

Jak jest ze spalaniem? Całkiem nieźle. Podczas dynamicznej jazdy, głównie po mieście, samochód spalił około 11 litrów na 100 kilometrów. W oszczędnym przemieszczaniu się na pewno pomoże 7-biegowa przekładnia z automatycznym odłączaniem napędu po wciśnięciu pedału przyśpieszenia, tryb jazdy Efficiency, system Start-Stop, a także niska masa własna.

fot. mat. prasowe

Audi A3 Ambiente 1.8 TFSI S-Tronic - przednie i tylne siedzenia

Dobrze trzymający w zakrętach, obszyty skórą i alcantarą fotel można ustawić dość nisko, jednocześnie zachowując wystarczającą widoczność we wszystkie strony. Dzięki niemu lepiej wczujemy się w sportowy charakter auta.



Okiem przedsiębiorcy

Audi A3 z podstawowym silnikiem 1.4 TFSI w najniższej specyfikacji Attraction to wydatek 90 tys. złotych. 122 600 zł to kwota, jaką musimy wyłożyć w salonie, jeśli chcemy stać się posiadaczami prezentowanej wersji wyposażeniowej i silnikowej ze skrzynią S-Tronic, bez dodatkowych opcji. Bardzo łatwo można ją jeszcze podnieść dokładając kolejne 10 tys. złotych za napęd Quattro. W pewnym momencie zdajemy sobie sprawę, że dochodzimy już do kwot, za które możemy mieć A4, A5, a nawet A6 z silnikiem o tej samej mocy.

Jeśli chodzi o oferty kredytowania, Audi Finance proponuje klientowi oprocentowanie w wysokości 6,99%, wkład własny od 10% oraz termin spłaty od 12, aż do 84 miesięcy. W ramach leasingu możemy skorzystać z dwóch opcji promocyjnych – 101% na model A3 z rocznika 2012 oraz 105% na egzemplarze MY 2013. W pierwszym przypadku wyznaczony jest limit 25 tys. km rocznie oraz 40% wykupu, natomiast w obu – okres 36-miesięczny oraz 25% wpłaty wstępnej. Standardowa oferta leasingowa wyznacza kolejno wartości: 24-60 miesięcy oraz 10-45% wkładu własnego.

fot. mat. prasowe

Audi A3 Ambiente 1.8 TFSI S-Tronic - silnik

Całkiem nieźle. Podczas dynamicznej jazdy, głównie po mieście, samochód spalił około 11 litrów na 100 kilometrów.



Dla kogo?

A3 w wersji 3-drzwiowej z pewnością przypadnie do gustu młodym kierowcom, lubiącym dynamiczną jazdę i ceniącym nowoczesność, niekoniecznie pragnącym wyróżniać się w tłumie. Nie każdy może sobie jednak pozwolić na wydanie tak dużej kwoty na samochód segmentu C. Testowany egzemplarz, mimo ceny sporo wyższej niż 150 tys. złotych, nie posiadał na przykład czujników parkowania, czy podgrzewanych siedzeń. Przemawiać za Audi A3 będzie jednak najwyższy poziom wykończenia w klasie, świetny układ napędowy i kierowniczy oraz świadomość poruszania się samochodem klasy Premium spod znaku czterech pierścieni.

poprzednia  

1 2

oprac. : Dominik Kopyciński / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Volvo V40 D3

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: