Hyundai i40 Sedan 2,0 GDI Comfort Plus
2013-07-29 09:37
Przeczytaj także: Hyundai i40 Sedan 2.0 GDI Comfort Plus
Wrażenia z jazdy
Piękna sylwetka w stylu czterodrzwiowych coupé zdaje się zachęcać do dynamicznej jazdy. W praktyce i40 raczej uspokaja. Ma w tym udział komfortowo zestrojone zawieszenie, skutecznie tłumiące wszelkiego rodzaju nierówności, a także dość miękki układ kierowniczy. Mimo tego sedan Hyundaia nie boi się zakrętów i nie wykazuje przesadnej podsterowności.
Niepodważalnym atutem jest manulana skrzynia. Pracuje bardzo płynnie i z niewielkim oporem, czyli tak jak powinna. Do tego szósty bieg minimalizuje ilość obrotów przy prędkościach autostradowych. Koreański przedstawiciel segmentu D ma jednak kilka wad. Najpoważniejszą jest słaby „dół” – podczas wyprzedzania, silnik należy utrzymywać na wysokich obrotach, by samochód wyraźnie przyspieszał.
fot. mat. prasowe
Hyundai i40 Sedan 2,0 GDI Comfort Plus - przednie i tylne fotele
W mieście testowany Hyundai sprawdzał się całkiem przyzwoicie. Jedynym minusem okazała się wysoko umieszczona klapa bagażnika ukrywająca ewentualne przeszkody, w które można wjechać... Jak widać, piękny design nie zawsze idzie w parze z dobrą widocznością. Coś za coś..
Okiem przedsiębiorcy
Za testowany egzemplarz trzeba zapłacić 99 500zł. To cena porównywalna do konkurencji. Nie jest to mało, ale usprawiedliwieniem może być bogate wyposażenie, bardzo przestronne wnętrze i 5-letnia gwarancja. Aby ją zachować trzeba wykonywać przeglądy co 20 tys. km lub co rok.
Hyundai ma w swojej ofercie spory wachlarz finansowy. Klienci indywidualni mogą zdecydować się na jeden z trzech kredytów: 3x33 (umowa na 24 miesiące),50/50 (na 12 miesięcy) lub kredyt z ostatnią, elastyczną ratą balonową (od 6 do 48 miesięcy).
fot. mat. prasowe
Hyundai i40 Sedan 2,0 GDI Comfort Plus - silnik
Przedsiębiorcy mają do dyspozycji leasing od 24 do 60 miesięcy z opłatą wstępną od 0 PLN. Wszystkie aspekty finansowe realizowane są za pośrednictwem Santander Consumer Banku i Santander Consumer Multirent.
Podsumowanie
Hyundai i40 Sedan 2.0 GDI Comfort Plus to przyzwoicie wykonany, dobrze wyposażony i bardzo przestronny reprezentant klasy średniej. Niewątpliwą zaletą jest również atrakcyjny wygląd, który będzie emanował nowoczesnością jeszcze przez wiele lat. Wbrew pozorom, wariant z benzynową jednostką spodoba się przede wszystkim spokojnym kierowcom. Według nas w przypadku i40 idealnym źródłem napędu jest jednak silnik CRDi o pojemności 1,7 litra.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Hyundai i40 2.0 GDI Premium z charakterem
-
Hyundai Kona 1.6 T-GDI N Line
-
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDI 7DCT Premium
-
Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Comfort. Po prostu dobry kompakt
-
Hyundai i10 1.25 MPI Comfort - świetnie wyposażony mieszczuch
-
Hyundai i30 coupe nie do końca sportowy
-
Hyundai Genesis 3.8 GDI HTRAC Executive dla prezesów bez kompleksów
-
Hyundai i20 Coupe 1.2 MPI Comfort sportowy tylko z wyglądu
-
Hyundai i30 Turbo - za mało na rasowego hot-hatcha
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)