eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Toyota RAV4 Valvematic 150 Multidrive S

Toyota RAV4 Valvematic 150 Multidrive S

2013-07-31 11:14

Przeczytaj także: Ford B-MAX 1.6 TDCi Titanium


Technologia

Toyota RAV4, jak każdy szanujący się SUV jest autem czteronapędowym. Permanentny napęd na obie osie przenosi automatyczna, bezstopniowa skrzynia biegów typu CVT. Czy taki rodzaj przeniesienia napędu jest najlepszy? Trudno powiedzieć. 152-konny benzynowy motor generuje spory moment obrotowy. Pewnie dlatego nie odczuwamy dyskomfortu jazdy z bezstopniowym automatem. Auto bardzo dobrze przyspiesza. A dla tych, którym automat wydaje się profanacją, stworzono możliwość manualnej zmiany biegów. Niby nie to samo, ale…

fot. mat. prasowe

Toyota RAV4 Valvematic 150 Multidrive S - przednie i tylne fotele

Auto w komfortowych warunkach przewozi 5 osób i sporo bagażu.


Zawieszenie auta jest adekwatne do przeznaczenia. Jest więc umiarkowanie twardo, ale bez przesady. RAV4 to pewnie jeden z najbardziej komfortowych SUV-ów na rynku. Nawet jazda po nierównej drodze nie jest przeżyciem na miarę traumy i choroby lokomocyjnej. Na pewno wiec w mieście nie przeklniemy auta przekraczając tory tramwajowe czy śpiących policjantów. Za to docenimy wspinając się na wysokie krawężniki niedostępne dla konwencjonalnej konkurencji walczącej, jak my, o miejsce parkingowe z centrum…

Wrażenia z jazdy

Auto prowadzi się jak każda inna Toyota. Tak jak wygląda, czyli… doskonale. Czy jest twardy jak SUV? Hmm, dobre pytanie. Moim zdaniem, nie. I po raz wtóry powtórzę, RAV4 to pewnie jeden z najbardziej komfortowych, mniejszych SUV-ów na polskim rynku. Moim zdaniem, najbardziej kontrowersyjny może być dwulitrowy benzyniak napędzający auto. Z tym motorem i automatem (CVT) auto jest umiarkowanie oszczędne. W teście średnia spalania wyniosła akceptowalne 7,9 litra. W mieście, RAV4 potrafiła skonsumować około 9,2 litra, a na trasie 6,6 litra. Diesel jest oszczędniejszy, ale droższy w zakupie. Dlatego, jeżeli nie zrobimy tym autem więcej niż 20-25 tys. kilometrów rocznie, warto się zastanowić czy zakup diesla jest w naszym przypadku ekonomicznie uzasadniony…

Okiem przedsiębiorcy

Toyota RAV4 jest dużym autem. Może wiec śmiało służyć nie tylko do transportu osobowego, ale także całkiem sporych bagaży. To jeden z największych, oczywiście obok legendarnej już niezawodności, „plusów dodatnich” auta.

fot. mat. prasowe

Toyota RAV4 Valvematic 150 Multidrive S - bagażnik

Pojemność bagażnika to 547 litrów po złożeniu siedzeń, 1746 litrów.


Producent zapewnia RAV4 3-letnią gwarancję (lub do 100 tys. kilometrów), którą można przedłużyć o dodatkowe 2 lata. 3-letnią ochroną objęta jest też powłoka lakiernicza a 12-letnią, perforacja nadwozia. Auto, w zależności od wersji silnikowej, wyposażeniowej czy skrzyni biegów kosztuje od 96 tys. Testowy egzemplarz wyceniono na ponad 120 tys. To sporo, ale konkurencja nie jest tańsza. Finansowanie zapewnia Toyota Bank. Obecnie, Toyota proponuje trzy formy nabycia auta: kredyt, leasing (w tym konsumencki) i najem długoterminowy, który zyskuje coraz większą popularność. Oferty dostosowywane są indywidualnie, dlatego o szczegóły najlepiej zapytać w salonach Toyoty

Podsumowanie

Czy auto zaskoczyło nas czymś w trakcie tygodniowego testu? Pozytywnie, komfortem, którego nie spodziewaliśmy się po SUV-ie. Minusy? No cóż, według upodobań. Minusem może być skrzynia CVT. Ja jednak nic w aucie bym nie zmienił. Bo lepsze jest wrogiem dobrego, a Toyota RAV4 Valvematic Multidrive S jest dobra…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: