-
Škoda Octavia Combi dla handlowca czy dyrektora?
... (71 km) 6,7l/100 km. Na trasie dysproporcje były nieco większe, ale wynikały one między innymi z sytuacji drogowej. Rezultat 6,0l/100 km (210 kilometrów) nie nastrajał optymistycznie, lecz drugi z prowadzących spalił na podobnym dystansie o niecały litr mniej. Dodatkowy test - ekojazdy (odcinek 48 kilometrów ...
-
Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium ulubieńcem flot
... , zmiennych faz rozrządu i doładowania. Dzięki temu silnik daje 240 Nm w przedziale od 1400 do 3500 obrotów. Samochód rozpędza się do 210 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w około 9 sekund. W sprawnym przekazywaniu mocy na przednie koła pomaga bardzo przyjemnie działająca 6-biegowa skrzynia ...
-
Kosmiczny Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Exclusive
... skrzynią manualną, która przekazuje siłę napędową na oś przednią. W takiej konfiguracji rodzinny Citroen osiąga setkę w 11,1 sekundy i rozpędza się do 210 km/h. Całkiem nieźle. Dużo ważniejsze są jednak kwestie ekonomiczne. Na dystansie 1100 km (cykl mieszany) średnie spalanie wyniosło 5,9 litra, czyli ...
-
Volkswagen Scirocco 2.0 TSI DSG R-Line dopracowany w każdym calu
... Golfa GTI. Potwierdzeniem tych słów jest 2-litrowa jednostka z rodziny TSI generująca 220 KM i 350 Nm momentu obrotowego (przed liftingiem było 210 KM i 280 Nm). Została zintegrowana z 6-biegową skrzynią DSG, która przekazuje całą moc na koła przednie. Ten zestaw technologiczny sprawia, że ...
-
Mazda 3 2.0 SKYACTIV w nieprzyzwoicie niskiej cenie
... tego kompaktu. Inżynierowie, projektując go, postawili na wysoki, niewystępujący dotąd stopień sprężania (14:0,1), ulepszony bezpośredni wtrysk paliwa i wysoki moment obrotowy (210 Nm). Dzięki temu udało się uniknąć dźwięku zbliżonego do sokowirówki, jak ma to miejsce w Golfie, Leonie lub Octavii z silnikiem 1.4 TSI ...
-
Citroen DS3 1.6 THP może uwieść
... z tego „malucha” prawdziwego potwora. Pierwsze 100 km/h pojawia się już po 7,3 sekundy, a rozpędzanie wciska w fotel aż do odcięcia przy około 210 km/h. Więcej naprawdę nie potrzeba. W dodatku DS 3 1.6 THP należy do tych aut, w których czuć przyspieszenie, co w przypadku nowoczesnej motoryzacji wcale ...
-
Seat Leon ST 2.0 TDI 4Drive Style kusi wyposażeniem
... ) za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej. W takiej konfiguracji, rodzinne kombi Seata przyspiesza do setki w mniej niż 9 sekund i rozpędza się do ponad 210 km/h. Osiągi są zatem lepiej niż zadowalające. Co istotne, idą one w parze z rozsądnym zużyciem paliwa. Mimo napędu na obie osie ...
-
MINI Cooper - maluch z charakterem
... ./min.). Moc trafia na przednią oś za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni automatycznej. Tak skonfigurowany „Miniak” osiąga setkę w 7,8 sekundy i rozpędza się do 210 km/h. Te bardzo dobre rezultaty, osiągnięte także dzięki niewielkiej masie własnej (1190 kg), wcale nie oznaczają, że auto pije jak ...
-
Volvo V40 Cross Country: off-road plus osiągi
... , ponieważ czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy T5 z 245 KM daje niezłego kopa. Do pierwszej setki samochód przyspiesza w 6,1 sekundy, a rozpędzanie zatrzymuje przy 210 km/h (ograniczenie elektroniczne, ale po co?). Osiągi to jednak nie wszystko, ponieważ w połączeniu z 8-biegowym automatem (geartronic) i napędem 4×4 Volvo V40 lubi ...
-
Luksusowe Volvo XC60 D4 R-Design
... ” dostępnych od 1750 do 2500 obrotów. Dzięki tym wartościom auto żwawo „ciągnie” od dołu, rozmienia pierwszą setkę w 8,5 sekundy i „dociąga” do 210 km/h. Trzeba przyznać, że dobre parametry to także zasługa perfekcyjnie działającej automatycznej, 8-przełożeniowej skrzyni Geartronic. Jedyne czego mi zabrakło, to ...
-
Volvo XC70 D4 Drive-E FWD Summum Inscription
... 4250 obrotów) i 400 Nm. (1750 – 2500 obrotów). Auto jest zaskakująco dynamiczne. Pierwsza setka pojawia się po 8,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Silnik z serii Drive-E jest stosunkowo głośny. Tradycyjny rechot diesla słychać na zewnątrz. Za do pojazd wyciszono tak, że tylko ...
-
Jeep Renegade z genami prawdziwej terenówki
... egzemplarz. Wystarczy dopłacić 6400 zł do wersji Trailhawk, która dodatkowo wyposażona jest w reduktor, a prześwit został zwiększony (ze 198 mm do 210). Oprócz zdecydowanie bardziej topornej na co dzień Dacii Duster, próżno szukać wśród konkurentów takich kompetencji w terenie. Mały Jeep potrafi więc ...
-
Ford Mondeo Hybrid idealny do flot
... Mondeo Hybrid licznikowo przekracza tę wartość dość znacznie – na zamkniętym odcinku drogi udało mi się rozpędzić niemieckiego średniaka do prawie 210 km/h. Skąd w ogóle Ford wziął silnik elektryczny w tej Hybrydzie? Nie prostszego – zapożyczył go od braci Amerykanów, z firmy matki za Oceanem ...
-
Peugeot 508 1.6 e-THP S&S Active budzi zaufanie
... księżyc (tylko ok. 1400 kg), dlatego sprawnie odpycha się do przodu. Sprint do pierwszej setki zajmuje 8,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Warto dodać, że rozsądne rezultaty w próbach dynamicznych idą w parze z przyzwoitym zużyciem paliwa. W teście, na dystansie 800 km (cykl mieszany ...
-
Genialne Subaru Levorg GT-S
... lekko ponad autostradowe nie robią na aucie żadnego wrażenia. Dodam, że do pierwszej setki auto rozpędza się w 8,9 sekundy, a v-max to 210 km/h. Niestety Levorg, jak i inne modele Subaru, mimo małego downsizingu i zmniejszenia pojemności silnika nadal cierpli na „paliwoholizm”. Nasze testowe spalanie ...
-
Hyundai i40 2.0 GDI Premium z charakterem
... - przy 4700 obr./min. W sumie, dynamika Hyundaia i40 z silnikiem 2.0 GDI jest naprawdę dobra. Auto można bez trudu rozpędzić do ponad 210 km/h, a pierwsza setkę osiągniemy, według danych fabrycznych, w około 9,8 sekundy. Nieco dziwny jest układ kierowniczy. W moje opinii, zbyt czuły. Winna jest ...
-
Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI AT6 Cosmo ma sporo do zaoferowania
... wciśnięcie pedału gazu. Nowa konstrukcja zapewnia sporemu autu bardzo dobre przyspieszenie. Pierwszą setkę osiągniemy po około 9,5 sekundy i rozpędzimy się do 210 km/h. W kwestii wyposażenia w zasadzie nie ma o czym mówić. W tej klasie aut i tej linii modelowej producent montuje wszystko, co do tej ...
-
Peugeot 308 1.2 PureTech EAT6 Allure
... Nm. rozwiązuje wiele problemów. Pierwszy to dynamika. Testowy Peugeot 308 z trzycylindrowym silnikiem i automatyczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów rozpędzał się do około 210 km/h, a pierwszą setkę zamykał w niewiele ponad 9 sekund. Tak, trzycylindrowy motor o pojemności 1,2 litra! Po raz pierwszy muszę więc przyznać, że czasem ...
-
Volvo V60 Cross Country D4 Geartronic Summum - daje odpocząć
... silnikiem wysokoprężnym (o tej samej mocy) i 245-konnym benzyniakiem. W prezentowanym zestawieniu szwedzkie, uterenowione kombi przyspiesza do pierwszych 100 km/h w 7,8 sekundy i potrafi osiągnąć 210 km/h. Przy tych osiągach wynikających ze sporej mocy spodziewałem się lekko podwyższonego zużycia paliwa, ale po raz kolejny okazało się ...
-
Ford S-MAX 2.0 TDCi Powershift AWD Vignale
... i napęd na wszystkie koła to wydatek co najmniej 183 350 zł. Warto zaznaczyć, że to najdroższy wariant w ofercie. Wzmocnione do 210 KM 2.0 TDCi Twin-Turbo kosztuje 180 350, ale nie ma napędu AWD. Warunki finansowania są oczywiście szerokie. Ford oferuje kredyt z umową ...
-
Volvo V90 Cross Country - na szczudłach
... to auto. Tryb dynamiczny tego zbytnio nie zmienia, ale V90 CC na pewno sportowym autem nie jest (prędkość maksymalna to 210 km/h i 8,8 sekund do setki). Za taki stan rzeczy odpowiada dwulitrowy silnik o mocy 190 KM i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 400 ...
-
Honda Civic 1,5 182 KM - to kiedy lecimy na Marsa?
... do odcinki. Bardziej tradycyjna praca turbo powoduje jednak, że auto pierwszą setkę pokonuje w 8,6 sekundy, a maksymalna prędkość kończy się przy wartości 210 km/h. Wraz z sześciobiegową skrzynią manualną samochód staje się bardzo przyjemnym narzędziem do jazdy. Trzeba jednak przyzwyczaić się do pracy sprzęgła ...
-
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Sport Plus to spory krok naprzód
... przekładni manualnej (w opcjach jest także CVT z wirtualnymi przełożeniami). Taka konfiguracja pozwala na rozpędzenie japońskiego auta w 8,6 sekundy do pierwszej setki i osiągnianie 210 km/h. Co równie ważne, apetyt jednostki jest naprawdę skromny. Średnie zużycie w mieście to około 8 litrów, a na trasie - 6,5 litra. W cyklu mieszanym ...
-
Ford Focus ST-line 1.5 Ecoboost + LPG – na podwójnym gazie
... . Efektem jest 150 KM i 240 Nm osiągane w bardzo szerokim zakresie obrotów. Na papierze wygląda to bardzo dobrze: 8,9 s do pierwszej ‘setki’ i 210 km/h prędkości maksymalnej. W praktyce dynamika pozwala nie być zawalidrogą, ale nie ma co się bawić w wyścigi spod świateł. 150 koni ...
-
Mercedes E 220d Kombi - zamiast SUV-a
... , aż po pakiet AMG i 20-calowe felgi. Nawet wspomniane listwy we wnętrzu kosztują kolejnych kilka tysięcy. Cennik E 220d Kombi startuje od 210 900 zł. Drogo? Oczywiście. Ale konkurenci spod znaku Audi, BMW czy Volvo nie są tańsi. A kto jest lepszy? Wszyscy są ...
-
Renault Koleos 2.0 dCi 4×4 Intens - przyjemny i stateczny
... . Tam, gdzie próbowałem wjechać HR-V 4×4 i musiałem skapitulować, Koleos wjechał jak zły, bez żadnego wysiłku. Dla porządku podam dane producenta: prześwit 210 mm, kąty natarcia i zejścia o wartościach odpowiednio 19 i 26 stopni. Nie jest to Wrangler, ale zjazd poza asfalt odbywa się bez ...
-
Unikatowa Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Style
... tego można liczyć na naprawdę przyzwoite osiągi. Sprint do pierwszej setki zajmuje czeskiemu SUV-owi 8,6 sekundy, a przyspieszanie kończy się dopiero przy 210 km/h. I trudno oczekiwać lepszych rezultatów po samochodzie stricte rodzinnym. Czy równie optymistycznie wypada zużycie paliwa? Mnie udało się uzyskać średnią ...
-
Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo AT Elite
... przekładnia automatyczna przekazująca całe stado na oś przednią. W takim zestawieniu kompaktowe kombi Opla osiąga pierwszą setkę w 9,4 sekundy i kończy przyspieszać przy 210 km/h. I takie rezultaty są jak najbardziej akceptowalne. Zużycie paliwa też jest w porządku. Doskonale wiecie, że nie jestem mistrzem ekonomicznej jazdy ...
-
Suzuki Swift Sport - miło zaskakuje
... sprawia, że Suzuki Swift Sport to mała katapulta. Mimo, że nie widać tego w tabelce z osiągami – tylko 8,1 sekundy do setki oraz 210 maksymalnej prędkości, to ten „mały popylacz” miło mnie zaskoczył. Dzięki 6-biegowemu manualowi można śmiało przeciągać obroty do czerwonego pola na ...
-
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style - praktyczny suv
... toru jazdy, utrzymywania pasa ruchu, ostrzegania przed kolizją (nawet podczas cofania), awaryjnego hamowania, monitorowania martwego pola i adaptacyjny tempomat działający do 210 km/h. Kierowca może więc poczuć się jakby chroniła go z każdej strony niewidzialna tarcza złożona z dziesiątek czujników... Wrażenia z jazdy Właściwości jezdne ...
-
Suzuki Swift Sport nie ma konkurencji
... - jego masa to skromne 970 kg. Właśnie dlatego sprint do pierwszej setki wynosi akceptowalne 8,1 sekundy, a przyspieszanie kończy się dopiero przy 210 km/h. Zaletą zespołu napędowego jest wyjątkowa wstrzemięźliwość. Średnie zużycie paliwa z testu (1000 km, cykl mieszany) wyniosło 6,7 litra. Osoby o spokojnym stylu ...
-
Volkswagen Arteon 2.0 TDI Bi-Turbo DSG 4MOTION R-Line
... 194 690 zł. Zwolennicy benzyn mogą natomiast postawić na topowe, 2-litrowe TSI (272 KM) z DSG, 4MOTION i najwyższym poziomem wyposażenia. Cena? 210 690 zł. Z kolei bazowy wariant, czyli 2.0 TDI (150 KM), sześciobiegowy manual i wyposażenie Essence kosztuje 150 390 zł. Oferta finansowanie Volkswagena ...
-
Renault Clio 1.5 dCi Winter Edition
... się silniki benzynowe. Tutaj jednak mamy do czynienia ze znanym i lubianym dieslem 1.5 dCi generującym 75 KM (przy 4000 obr./min.) i 210 Nm (przy 2000 obr./min.). Jego uzupełnieniem jest 5-biegowa przekładnia manualna, która kieruje ten skromny potencjał na koła przednie. Osiągi ...
-
Renault Kadjar 1.3 TCe Intens po liftingu
... czy inaczej, cały potencjał trafia na oś przednią. Taka konfiguracja pozwala na przyspieszanie do pierwszej setki w 9,9 sekundy i rozpędzanie się do 210 km/h. Wersja z automatem osiąga 100 km/h o 0,6 sekundy szybciej. Manual pomaga jednak w oszczędzaniu paliwa. Średnia z testu wyniosła 7,8 litra, co jest akceptowalną ...
-
Volkswagen Golf 1.5 TSI 130 KM - kondycja króla nadal dobra
... “nie jedzie”. Moim zdaniem jest absolutnie do tego auta wystarczający. Przyspieszenie do setki zajmuje mu 9 sekund, a auto kończy rozpędzanie przy 210 km/h. I to czuć, szczególnie w sportowym ustawieniu skrzyni. Właśnie skrzynia – DSG z suchym sprzęgłem. Już dawno nie jeździłem autem z automatem, w którym silnik ...