-
Citroen C4 Picasso 1.2 PureTech More Life pełen zalet
... 537 litrów. Jeśli jednak drugi rząd przesuniemy do przodu to kufer będzie dysponował 630 litrami. Nie bez znaczenia są też duży otwór i stosunkowo nisko umieszczony próg załadunku. Francuzi postarali się również o dobre wykończenie, dlatego nawet w tym przedziale wnętrza nie ma mowy ...
-
Audi A4 Avant 2.0 TFSI S tronic quattro
... umieszczonych na lewym ramieniu kierownicy. Jeśli już o niej mowa należy jednoznacznie stwierdzić, iż świetnie leży w dłoniach. Konsolę centralną tworzą natomiast duży ekran, dysze nawiewu i panel klimatyzacji. Z kolei na tunelu środkowym znalazły się zestawy przycisków i pokręteł odpowiedzialnych za obsługę multimediów i wielu innych ...
-
Volvo V40 Cross Country D2 Geartronic Momentum z krainy premium
... także ich spasowanie. Istotna jest również ergonomia, która pozwala na korzystanie z wielu funkcji bez konieczności sięgania do obszernej instrukcji obsługi. Duży plus to też zegary - i nowoczesne, i czytelne. Z kolei fotele wzbudziły we mnie największe zaskoczenie. Jak je zobaczyłem to pomyślałem, że będą ...
-
Renault Megane 1.2 TCE 130 KM Bose - porządny kompakt
... torcie była wersja coupe. Pamiętacie, że był nawet puchar Megane Coupe w Rallycrossie? Z debiutem drugiej generacji auta (rok 2002) wiązał się duży szum medialny. W owym czasie styliści Renaulta zebrali się na odwagę i świeżo po wypuszczeniu awangardowego Avantime’a i śmiałego Vel Satisa, nadal nie ...
-
Sędziwy Volkswagen Scirocco GTS wciąż atrakcyjny
... . Najbardziej jednak cieszą zegary. Analogowe "budziki" w głębokich tubach to dalej najfajniejszy zestaw, jaki można znaleźć w aucie sportowym - bez zbędnego gadżeciarstwa. Duży plus za spłaszczoną u dołu kierownicę z wieńcem o wzorowej grubości. Jeśli chodzi o materiały to trudno mieć zastrzeżenia. Znajdziemy tu i twarde, i miękkie tworzywa ...
-
Lexus RX 200 T – powolny luksus
Lexus RX 200 T to dla mnie mały statek kosmiczny, który nie pasuje do szarego świata, a przy tym mocno różnicuje segment dużych SUVów. A co się stanie, gdy ruszymy nim z miejsca? To pytanie jest na miejscu, zwłaszcza w testowym egzemplarzu, który pod maskę dostał sprawdzaną już przez nas w 3 innych modelach Lexusa dwulitrową benzynę o oznaczeniu ...
-
Jeep Cherokee 2.2 MJD Limited, czyli komfort na 5
... sztucznymi, które mają dobrą jakość. Warto dodać, że cały projekt ożywiają srebrne wstawki, co sprawia pozytywne wrażenie. Konsolę centralną tworzy duży, kwadratowy ekran dotykowy i rozbudowany panel klimatyzacji. Oba elementy są naprawdę proste w obsłudze i ciężko przyczepiać się do kwestii związanych z ergonomią. Z kolei ...
-
Skoda Rapid Spaceback Scoutline - lubi udawać
... dostęp. W środku zobaczycie 5,5-calowy dotykowy wyświetlacz i system multimedialny (USB, Bluetooth, CD itp.), ale bez nawigacji (więc po co Ci taki duży ekran?). Testowy egzemplarz posiadał jeszcze jeden przycisk na kierownicy, który nie robił nic – ot tak został, bo po co go ...
-
DS 5 1.6 THP Be Chic - inny niż wszystkie
... klasy średniej, to okaże się, że mamy do czynienia z dobrą ofertą. DS, tak jak pozostałe marki koncernu PSA, ma wystarczająco duży wachlarz finansowania, by znaleźć coś dla siebie. W przypadku kredytu klient ma do wyboru pięć wariantów: kredyt z miesięcznymi płatnościami, Kredyt Niska ...
-
Lexus RC-F - atletyczne Gran Turismo
... jeździć. Obecnie w gamie mamy dwa gorące modele - opisywany RC-F i większy GS-F, oba napędzane tym samym, wolnossącym V8 o mocy 477 KM. Duży (pięć litrów!) silnik bez turbosprężarki to obecnie relikt przeszłości i powiew "starych, dobrych czasów". Jeżeli chodzi jednak o stylistykę modelu, absolutnie nie ...
-
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Style - więcej zalet niż wad
... pedału gazu. A to absolutnie zawsze skutkuje większym spalaniem. Na plus dla silnika warto podkreślić sporą kulturę pracy. Jest więc niezbyt duży, ale za to cichy. A to nie jest oczywistą oczywistością… W dystrybucji 90 koni ma pomagać 5-biegowa skrzynia manualna. Sporym plusem jest ...
-
Volkswagen Passat Variant GTE - "normalna" hybryda
... z najstaranniej wykonanych wnętrz w segmencie D. Fotele odzwierciedlają charakter auta. Są duże, wygodne i bardzo łatwo dostosować na nich właściwą dla siebie pozycję. Duży plus za regulację długości siedziska kierowcy. Dzięki niej "długonodzy" nie będą narzekać na brak odpowiedniego podparcia. Sporą zaletą kabiny Passata ...
-
Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi Active
... zejść poniżej 5 litrów. Wiele zależy więc od warunków i prawej nogi kierowcy. Wrażenia z jazdy Kombivany wyróżniają się specyficzną charakterystyką jazdy. Stawiają duży opór powietrzu, więc są nieco bardziej narażone na boczne podmuchy. Mają miękkie układy kierownicze, które nie przypominają zwykłych osobówek. Potrafią ...
-
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130KM wciąż świeży
... w nadwoziu kombi jednoznacznie kojarzyły się wielu z przedstawicielami handlowymi. Wszystko jednak się trochę pozmieniało i aktualnie konkurencja w tym segmencie jest bardzo wyrównana, a duży bagażnik nie decyduje już o rynkowym sukcesie. Peugeot wraz z 308 SW walczy o swój kawałek tortu w tej klasie od 2014 roku, kiedy ...
-
Ford Ranger 3.2 Wildtrak - zmienia perspektywę świata
Duży, wielki, ogromny amerykański samochód, który zwraca na siebie uwagę bardziej niż niejeden droższy i szybszy wóz. Spełnia marzenia, małe zachcianki i podnosi ...
-
SsangYong XLV 1.6 D AWD Quartz tworzy nową niszę
... Tivoli jest bardziej zwarta i proporcjonalna. XLV nie jest tak lifestylowy, za to wzbudza swoim wyglądem zaufanie. Jest kompaktowy i zarazem… całkiem duży. Z boku, do słupka C, auta to techniczne bliźniaki jednojajowe. Różnice zaczynają się dopiero na końcu. Zupełnie inaczej zaprojektowano tył XLV. Inne ...
-
Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG Highline daje radę
Sharan w pokoleniu drugim i pół to samochód trochę jakby w amerykańskiej skali. On nie jest duży. On jest wprost monstrualny. A do tego elegancki i praktyczny. Kiedy powstawał w połowie lat 90. był koprodukcją z Fordem, ale przez koneksje dostawał ...
-
Peugeot 308 GTi - hot hatch z potencjałem
... wzorowym podparciem bocznym. Ponadto, ich wielkość, twardość i zakres regulacji pozwalają na wygodną i przyjemną podróż, nawet jeśli ona trwa kilka godzin. Duży plus za miękkie zagłówki. Warto dodać, że 308 GTi posiada 5-drzwiowe nadwozie, dlatego dostanie się na tylną kanapę nie wymaga ...
-
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4MOTION do bólu niemiecki
... wada. Foremny wygląd budzi sympatię. Auto nie przytłacza gabarytami. Jest tak... kompaktowe, że nawet osoby dotąd „nieprzekonywalne” (NIE, bo za duży, NIE, bo nie), mogą teraz swojego hatchbacka zastąpić SUV-em. Konkretnie, SUV-em od Volkswagena. Im dłużej przyglądam się autu, tym bardziej ...
-
Suzuki Baleno 1.2 DualJet Elegance - reaktywacja
... centrum dowodzenia pełni dotykowy ekran multimedialny, który pracuje całkiem sprawnie. Przydałoby się jedynie pokrętło zamiast przycisków odpowiedzialnych za "głośność" radia. Duży plus należy się za czytelne zegary i umieszczony pomiędzy nimi wyświetlacz. Liczę jednak, ze za jakiś czas ten drugi będzie sterowany ...
-
Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM – powrót do korzeni SUV-ów
... przyjemnie, przyjemne jest również spalanie. Niestety powyżej tej prędkości daje o sobie znak mało aerodynamiczny kształt, który przekłada się na dość duży hałas wewnątrz auta oraz drastyczne zwiększenie zapotrzebowania na olej napędowy. Po dojechaniu na miejsce ze względu na późną porę oraz ...
-
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet S AllGrip - crossover prawie bez wad
... w mieście udaje się spokojnie zamknąć w 8 – 8,5 litrach, a na trasie nawet w 5,5-6,5 litrach na każde 100 przejechanych kilometrów. Szkoda tylko, że tak duży potencjał marnowany jest przez układ kierowniczy. Kierownica bez względu na prędkość kręci się za lekko, a podczas przyspieszania trzeba naprawdę mocno ...
-
Mercedes-Benz E 220 d nie ma słabych stron
... najlepiej wyglądający kokpit niemieckiej marki, byłby to właśnie ten. Oprócz ciekawego designu można liczyć na świetne materiały wykończeniowe i podobne spasowanie. Duży plus należy się za ekran o przekątnej 32,3 cm, którego obsługa za pomocą panelu przycisków i pokręteł na tunelu środkowym nie nastręcza ...
-
Ford Edge 2.0 TDCi Twin-Turbo Powershift AWD Sport
... przycisków umieszczonych na kierownicy. Mimo mnogości funkcji, to rozwiązanie jest intuicyjnie zaprojektowane, dlatego można się do niego bardzo szybko przyzwyczaić. Duży plus za wiele przydatnych schowków. Czy fotele są amerykańskie? Poniekąd... Mają duże gabaryty, dlatego zmieści się na nich praktycznie każdy ...
-
Renault Megane GrandCoupe dCi 110 EDC Intens
Kompaktowe sedany - trudny temat. W Europie nigdy nie cieszyły się dużym powodzeniem. W oczach klientów nie miały w sobie tyle jakości, co auta klasy średniej, które u nas uznawane są już za przedsionek prestiżu. To jednak może się zmienić, bo producenci posiadający w gamie modele segmentu C coraz bardziej przykładają się do projektowania tych ...
-
Ford Ranger 3.2 TDCi A6 4x4 Wildtrak
... także narzekać na możliwości regulacyjne. Z kolei na tylnej kanapie jest całkiem przestronnie, aczkolwiek kąt pochylenia oparcia pozostawia trochę do życzenia. Duży plus za długie siedzisko. Punkt kulminacyjny to oczywiście tzw. paka. Przy podwójnej kabinie, jaką dysponuje testowany egzemplarz, ma ona 1615 ...
-
Hyundai Elantra 1.6 CRDi Style jest kuszącą propozycją
... potrzebnego właśnie w tej chwili wskaźnika. Do tego, wszystko wygląda tak, że… przyjemnie się z tego korzysta. Podobnie jest z panelem środkowym. Duży, czytelny wyświetlacz bez nadmiaru przycisków i guzików wokół. Proste i czytelne sterowanie klimatyzacją i lewarek zmiany biegów otoczony kilkoma przełącznikami (podgrzewania foteli, kierownicy ...
-
Fiat Fullback 2.4 Multijet AT 4WD. Po prostu hit
Fullback to pierwszy duży pick-up w historii Fiata. Wprawdzie firma budowała już małe woły robocze, jak choćby brazylijska „Strada”, ale wśród prawdziwych tak zwanych jednotonówek ...
-
Alfa Romeo Giulietta Veloce, czyli piękna - czy nadal warto ją kupić?
... w praktyce, czy czas już na następcę czy może urodziwa Julia nadal wystarczająco olśniewa swoim blaskiem? Mówiąc szczerze, mam z tym autem duży problem, choć jestem – i chyba zawsze byłem – miłośnikiem włoskiej motoryzacji. A wszystko zaczęło się jeszcze za sterami Lancii Y, mojego pierwszego poważnego i świetnie ...
-
Imponujący Peugeot 3008 2.0 BlueHDi Allure
... jest natomiast całkiem przestronnie. Oczywiście najwygodniejszą podróż zanotują tu dwie osoby, ale trzecia też nie powinna narzekać na brak przestrzeni. Duży plus za wygodne zagłówki i odpowiednie położenie oparcia względem siedziska. Cieszy mnie również to, że wygospodarowano całkiem sporą przestrzeń na wszelkiego ...
-
Peugeot 508 RXH - stary, ale jary
... przez złożenie tylnej kanapy do 973 litrów pozytywnie zaskoczą nie raz. Tak samo jak elektrycznie zamykana jego klapa. Niestety tak duży samochód trochę waży. 1770 kilogramów to spora masa. Jednakże 2-litrowy motor o oznaczeniu BlueHDI dzielnie radzi sobie z tym samochodem. Mimo iż ...
-
SEAT Alhambra 2.0 TDI 4Drive FR dla dużych rodzin
... , szczególnie dla dużych rodzin. Fotele przednie mają europejską wielkość, dlatego nikt nie powinien narzekać. Pod względem wyprofilowania też jest dobrze. Duży plus za wygodne i regulowane w dwóch płaszczyznach zagłówki. W drugim rzędzie, zamiast standardowej kanapy, mamy trzy indywidualne fotele - każdy z nich ma te ...
-
Renault Captur Energy TCe 120 Night & Day dla lubiących się wyróżniać
... plecom. Samo wyprofilowanie też nie budzi zastrzeżeń, choć nie jest to auto sportowe, więc podparcie boczne nie należy do najskuteczniejszych. Duży plus za bardzo przyzwoite zagłówki i wysoką pozycję za kierownicą dającą lepszą widoczność. Na tylnej kanapie również jest całkiem nieźle. Miejsca ...
-
Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet Elegance. Niezły oryginał
... nowej linii „wnętrzarskiej” japońskiej firmy. I bardzo dobrze. Bo stara trochę się opatrzyła. Na desce dominują, zgodnie z panującym trendem, dwa elementy. Duży wyświetlacz na panelu środkowym i ten główny, przed oczyma kierowcy. Rozplanowanie czy może bardziej „topografia” kokpitu jest modelowa. Wszystko czytelne i w zasięgu ...
-
Skoda Octavia Combi 1.0 TSI ma w nosie hejterów
Silnik o pojemności kartonu mleka w dużym kompakcie i to jeszcze kombi? Każde wspomnienie na ten temat w polskim internecie podnosi fale oceanu hejtu. Czy na pewno krytyka wielkości sztormu jest uzasadniona? Ponad 4,6-metrowe auto z ogromnym bagażnikiem i nadwoziem typowo rodzinnym, a pod maską trzycylindrowiec rodem z najmniejszych aut ...