-
Polski transport. 15 lat w UE i pytania o przyszłość
... miało bezpośredni wpływ na kondycję sektora transportowego w Polsce. Jednymi z takich zmian były te dotyczące warunków celnych ... transport drogowy na przestrzeni ostatnich 15 lat doznał pozytywnej przemiany, ale również i wahań koniunktury. Rynek europejski miał dwa poważne załamania. W 2008 i 2009 roku, gdy odczuwalny był globalny kryzys, oraz w 2011 ...
-
Dobra zmiana w viaTOLL?
... Systemu Poboru Opłat w latach 2011-2019. Jego autorzy przyjrzeli się wprowadzonemu w 2011 roku systemowi e-myta, ze szczególnym uwzględnieniem ostatniego półrocza, kiedy to zarządzanie ... czerpania korzyści z tranzytu ze Wschodu. Każdy dodatkowy kilometr płatnych dróg w Polsce oznacza 0,5 mln zł rocznie więcej w budżecie KFD, uiszczanych również przez ...
-
Hak holowniczy: demontować czy zostawiać?
... do ich nowego modelu – wyjaśnia Robert Lichocki, dyrektor sprzedaży w Brink Group w Polsce. – Rezultatem tej współpracy jest hak dedykowany konkretnemu modelowi zaprojektowany już ... obowiązku uiszczania opłat za przejazd wybranymi odcinkami płatnych dróg krajowych. Od 2011 roku obowiązek płacenia został nałożony także na kierowców zespołów pojazdów ...
-
Branża TSL 2013-2014
... transportowej w kraju, między innymi: rosnąca liczba operatorów kolejowych, nowe terminale, a także wsparcie środków unijnych przyczynią się do rozwoju tej usługi w Polsce. „Transport intermodalny to odpowiedź na oczekiwania wymagającego klienta. Usługa ta jest się nie tylko innowacyjnym rozwiązaniem, ale również sposobem na zwiększenie ...
-
Nie tylko samochody z Niemiec. Motocykle też
... Francja (4,7%) oraz Holandia (4,6%). Ilość motorów sprowadzanych zza Odry wzrasta z każdym rokiem. W 2011 było to 21% a w 2014 roku już 43%. Co ciekawe maleje ... Polsce a często wręcz można znaleźć ciekawy okaz w bardziej atrakcyjnej cenie niż w kraju – dodaje Michał Brzeziński z Clicktrans.pl Głównymi miastami, do których odbywa się transport ...
-
Diesel kończy karierę?
... zauważalny także w Polsce. Z tą różnicą, że u nas spadek jego udziału jest jeszcze bardziej dynamiczny. Z prawie 40 proc. w roku 2011 obniżył się do poziomu ... przewidywalne, a ich emisje relatywnie niższe. Zdominowany przez silniki wysokoprężne, ciężki transport długo pozostanie nierozwiązanym problemem – mówi Prezes LeasePlan Fleet Management Polska ...