-
Sprzedaż nowych samochodów I 2014
... miesiącu 2013 r. Samych samochodów osobowych z homologacją ciężarową, czyli „kratek”, z polskich salonów osobowych wyjechało nieco ponad 2 tys. Piąty miesiąc wzrostu w Unii Europejskiej Również w Europie styczeń był piątym miesiącem z rzędu, w którym liczba rejestracji była wyższa niż przed rokiem. W pierwszym miesiącu 2014 r. Europejczycy kupili ...
-
Drogi w Europie coraz bezpieczniejsze
... Komisja Europejska, miniony rok jest już drugim z rzędu, w którym został odnotowany znaczny spadek liczby ofiar śmiertelnych na drogach Unii Europejskiej. Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Siim Kallas, komisarz ds. mobilności i transportu stwierdził: „Bezpieczeństwo transportu jest cechą wyróżniającą Europy. Dlatego ważne jest, by dobry ...
-
Sprzedaż nowych samochodów I-IX 2014
... brak ograniczeń dotyczących importu używanych samochodów po wejściu do Unii Europejskiej. Jeśli zestawimy to z brakiem jakichkolwiek zachęt – podatkowych lub finansowych ... Niemcy i Francję mogą okazać się kluczem do trwałego odbicia europejskiej branży motoryzacyjnej – dodaje Opala. W ciągu dziewięciu miesięcy br. najwięcej nowych samochodów osobowych ...
-
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - prawie ideał
... na podwozie. Dodatkowo u dealera w systemie Honda Plus można dokupić bonusowe 2 lata gwarancji (chroniące auto nawet do 300 tys. kilometrów) w całej Unii Europejskiej. Podsumowanie Duży SUV z małym, bo zaledwie 120-konnym silnikiem – to nie brzmi zachęcająco. Ale Japończykom się udało. Auto naprawdę dobrze jeździ ...
-
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 9AT 4WD Executive - "miejska terenówka"
... na powodzie. Dodatkowo, u dealera w systemie Honda Plus można dokupić dodatkowe 2 lata gwarancji (chroniące auto nawet do 300 tys. kilometrów) w całej Unii Europejskiej. Podsumowanie CR-V to dziś wolumenowy model Hondy. Dla mnie jednak to przede wszystkim przykład ewolucji, jaką na przestrzeni kilkunastu lat ...
-
Bezkonkurencyjna Honda CR-V 1.6 i-DTEC Executive
... układ wydechowy, 12 na perforację blach i 10 na podwozie. Ponadto, u dealera w systemie Honda Plus można dokupić dodatkowe 2 lata gwarancji w całej Unii Europejskiej. Podsumowanie Nie będę ukrywał, że CR-V to mój prywatny nr 1 w rankingu kompaktowych SUV-ów. Nie mam chyba do niego należnego dystansu ...
-
Za wcześnie na elektromobilność. Diesel wyprzedza auta elektryczne
... ), co oznacza wzrost o 37% r/r. Niestety ich łączny udział w rejestracji wszystkich nowych samochodów osobowych w Polsce wynosi zaledwie 0,24%. Dla porównania w Unii Europejskiej ten wskaźnik znajduje się na poziomie 1,8%, czyli jest ponad siedmiokrotnie wyższy. Znacznie lepiej wygląda udział wszystkich napędów alternatywnych w łącznej sprzedaży ...
-
Sprzedaż nowych samochodów III 2019
... (‐4.3% r/r), Wielka Brytania (‐3.4% r/r), Francja (‐2.3% r/r) i Niemcy (‐0.5% r/r). Pozycją numer 1 w całej Unii Europejskiej ze wzrostem na poziomie 2,2% r/r może pochwalić się marka Volkswagen. W I kwartale popyt na nowe samochody spadł w Unii o 3,3% r/r, do nieco ponad 4 mln sztuk. W Niemczech rejestracje pozostały na prawie niezmiennym poziomie ...
-
Co 12. wypadek drogowy kończy się śmiercią
... zestawienie liczby ofiar w przeliczeniu na 100 wypadków. Osiągnięty przez Polskę rezultat (8,6 ofiary na 100 wypadków drogowych) jest jednym z najgorszych w całej Unii Europejskiej. Uwaga: wypadek drogowy nie jest tym samym co mała stłuczka Przed prezentacją bardziej wyczerpujących danych odnośnie wskaźnika śmiertelności (relacji liczby ...
-
OC: jakie marki aut ubezpieczamy najczęściej?
... być prawdą. Według najnowszych danych tej organizacji, średni wiek aut osobowych w Unii Europejskiej przekracza już 11 lat. W Polsce średni wiek samochodu osobowego wynosi ponad 13 lat, jednak aż w ośmiu innych krajach Unii flota aut osobowych jest bardziej leciwa. W zamykających stawkę Łotwie, Litwie i Rumunii ...
-
Pakiet mobilności: czego boją się przewoźnicy?
... zasady rozliczania płacy minimalnej, co znacząco podniesie koszty przedsiębiorstw. Aktualnie pakiet mobilności czeka jeszcze dwuetapowa akceptacja – przez Radę Unii Europejskiej i Parlament Europejski. Mimo usilnej walki państwa Europy Wschodniej o zmiany w tych regulacjach, najprawdopodobniej ustawy zostaną przyjęte w obecnym kształcie w ciągu ...
-
70 263 samochodów elektrycznych na koniec lutego 2023
... – 65%, a w 2040 – 90%. Obie propozycje utwierdzają branżę motoryzacyjną w przekonaniu, że dążenie do zeroemisyjnej mobilności jest jednym z najważniejszych długoterminowych celów władz Unii Europejskiej i krajów członkowskich - mówi Jakub Faryś, Prezes PZPM. Mimo że liczba stacji ładowania oddanych do użytku przez pierwsze dwa miesiące 2023 ...
-
Jak wygląda recykling akumulatorów z aut elektrycznych?
... rynku. Dziś same „elektryki” to 12,1% rynku. W 2019 r. odpowiadały za 1,9% europejskiej sprzedaży. Wzrost jest więc szybki, a to jeszcze nie koniec. W związku z planowanym ... je po prostu odzyskać niż pozyskiwać nowe z dalekich krajów spoza Unii Europejskiej. W recyklingu nie chodzi więc tylko o wypełnienie norm określonych przepisami, ale i o ...
-
Volvo V90 Cross Country B5 nie ma słabych stron
Trudno wyobrazić sobie 2035 rok, kiedy to ma zostać wprowadzony zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych na terenie Unii Europejskiej. Nikt jednak nie mówi o wstrzymaniu produkcji 2,5-tonowych SUV-ów na prąd, które pochłaniają mnóstwo energii… Zacząłem mało optymistycznie, ale im dłużej ...
-
Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC zasługuje na uznanie
... szczęście można jeszcze znaleźć kompromis między klasyką a nowoczesnością, czego ten model jest doskonałym przykładem. Już za dwanaście lat nie dostaniesz w Unii Europejskiej nowego samochodu z napędem spalinowym. Tak zdecydowali politycy. Czy to słuszna droga? Niestety, wprowadzane zmiany są dalekie od idealnych, o czym mówią ...
-
Mercedes-Benz E 220 d 4MATIC, po prostu świetny samochód
... mają sztucznie kreować popyt. Tak powinien wyglądać wolny rynek. Niestety, coraz trudniej o szeroko pojętą normalność w motoryzacji na Starym Kontynencie. Polityka Unii Europejskiej jest tego dowodem. W jej wyniku, genialny diesel zostanie wkrótce wyeliminowany - na rzecz elektrycznych układów napędowych, które są promowane i lobbowane na ...
-
SEAT Arona 1.5 TSI DSG FR, suv którego da się lubić
... wybory klientów, jak i ogólna użyteczność. Nie będę poruszać wątków geopolitycznych, ale one także mają tu znaczenie. Szkoda tylko, że politycy Unii Europejskiej wydają się tego nie dostrzegać. Zostawmy jednak żale i przejdźmy do konkretów. SEAT Arona w tej konfiguracji oferuje silnik 1.5 TSI, który oddaje ...
-
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion R-Line
... nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów. Jak wszyscy wiemy, nie wszystkie są lubiane przez kierowców. Aczkolwiek producenci muszą je stosować - zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej. W przypadku Volkswagena nie działają jednak przesadnie inwazyjnie, dlatego kierowca wciąż może czuć się jak najważniejsze ogniwo jazdy. A co z napędem na ...
-
Hyundai i30 Wagon 1.5 T-GDI DCT 48V N-Line
... ramionach. Na konsoli centralnej prym wiedzie ekran dotykowy uzupełniony przyciskami funkcyjnymi. Jego interfejs jest łatwy do okiełznania, choć nowe pomysły Unii Europejskiej wymusiły obecność każdorazowo aktywowanego asystenta prędkości, którego dezaktywacja wymaga kilku kliknięć. Gdyby nie to, wszystko byłoby cacy. Nieco niżej wkomponowano ...
-
Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Kabriolet
... , w prawnym górnym rogu znalazł się przycisk dezaktywujący asystenta prędkości, który jest teraz obowiązkowym wyposażeniem każdego nowego auta sprzedawanego na terenie Unii Europejskiej. Ten system zaczyna przebijać się na czoło „najbardziej irytujących”, dlatego dobrze, że można go w sekundę wyłączyć - bez konieczności „grzebania” w menu ...
-
Jaki jest koszt przejechania 100 km samochodem? Sprawdź porównanie benzyny, oleju napędowego, LPG i innych paliw.
... Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA autogaz pozostaje najbardziej rozpowszechnionym w Unii paliwem alternatywnym – po europejskich drogach wciąż porusza się przeszło ... lubelskie. Polacy mają też gdzie tankować – 7,4 tys. stacji paliw z LPG w ofercie to najwięcej w Unii Europejskiej. Aż 58% Polaków uważa, że autogaz jest łatwo dostępny na ...
-
Samochody elektryczne: popularne i niedostępne?
... wdrażanie stref czystego transportu w miastach, w których żyją i po których się poruszają. Respondenci generalnie pochlebnie wypowiadają się na temat działań Unii Europejskiej: 43% pozytywnie ocenia politykę UE w zakresie dekarbonizacji transportu, a 64% badanych popiera transformację miejskiej floty autobusów w kierunku zeroemisyjnym. Partnerami ...
-
Wynajem samochodu za granicą: na co uważać?
... udzielają bezpłatnych porad prawnych i pomagają w polubownym rozwiązywaniu sporów pomiędzy konsumentem a firmą wypożyczającą auta, zarejestrowaną poza granicami Polski (w krajach Unii Europejskiej, Islandii i Norwegii). Wystarczy wysłać do ECK formularz skargi dostępny na stronie internetowej Centrum bądź też zgłosić skargę drogą mailową albo ...
-
Gdy sprawca wypadku nieznany lub bez polisy OC
... państwie, którego biuro narodowe jest sygnatariuszem Jednolitego Porozumienia między Biurami Narodowymi - Regulaminu Wewnętrznego. Chodzi m.in. o wszystkie kraje członkowskie Unii Europejskiej, a także należące do Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Przy czym dotyczy to pojazdu, którego posiadacz nie był ubezpieczony obowiązkowym ubezpieczeniem OC ...
-
Jak wybrać fotelik samochodowy?
... podyktowany przepisami ruchu drogowego w Polsce. Każdy fotelik musi mieć certyfikat bezpieczeństwa (ECE R44), potwierdzający zgodność wyrobu z obowiązującymi w Unii Europejskiej normami technicznymi i regulacjami prawnymi. Ważne może okazać się sprawdzenie i porównanie wyników testów zderzeniowych, przeprowadzanych przez niezależne organizacje ...
-
Oznakowanie opon - nowe przepisy
... się obowiązkowe oznaczenia informujące o efektywności paliwowej, poziomie hałasu toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Wymogi te będą obowiązywały w całej Unii Europejskiej - poinformował UOKiK. Nowe zasady wprowadza rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE. Jego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników dróg oraz ...
-
Taryfikator mandatów 2014
... mandatów za niektóre wykroczenia, jednak spora część występków "wyceniana" jest według taryfikatora z roku 2003, czyli jeszcze sprzed wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Ponieważ od tamtego czasu wartość pieniądza nieco się zmieniła, w szczególności spadła, zarówno sami policjanci jak i środowiska związane z wymiarem sprawiedliwości czy ...
-
Prawo a łańcuchy zimowe. Co trzeba wiedzieć?
... podczas zimy przez Polaków. Polska Na terenie Polski nie ma obowiązku stosowania – w okresie między listopadem a marcem (jak w niektórych państwach członkowskich Unii Europejskiej) – opon zimowych. Całkowicie zakazane jest natomiast używanie opon kolcowanych. Takie opony można stosować właściwie jedynie podczas wyścigów i rajdów samochodowych, gdy ...
-
Auto elektryczne w firmie - przyszłość czy fanaberia?
... o zakupie auta elektrycznego nie mogą jeszcze co prawda liczyć na krajowe wsparcie, mają jednak szansę skorzystania z dopłat pochodzących ze środków Unii Europejskiej. – Na zakup pojazdów elektrycznych przeznaczone są specjalne środki z dofinansowania unijnego, np. „Financial support from EU for low or zero emission ...
-
Ciężarówki: co decyduje o ich wartości rezydualnej?
... lat sprzedaż nowych pojazdów tego typu stanowiła margines całego potencjału rynku. Jest to efektem przede wszystkim dużej podaży samochodów używanych z Unii Europejskiej oraz małej ilości dużych flot. Największym zainteresowaniem cieszą się samochody o d.m.c. do 12t, które często wykorzystuje się do bliskiego transportu międzynarodowego ...
-
Nie masz opon zimowych? AC cię nie ochroni
... w Europie (poza krajami południa kontynentu), gdzie mimo corocznych, czasem ostrych zim nie ma prawnego obowiązku wymiany gum. Wszyscy nasi sąsiedzi z Unii Europejskiej wprowadzili już taki obowiązek. Polacy, którzy jadą na narty do Czech, Austrii czy Włoch, muszą pamiętać o tym, że przejeżdżając przez ...
-
ASR, ESP i BAS czyli jak zrozumieć mechanika
... niemożliwe, bo ich skręcanie nie powoduje zmiany kierunku. Wszystkie samochody, które zostały dopuszczone do ruchu po 1 maja 2004 r. na terenie Unii Europejskiej, muszą być wyposażone w system ABS. Kolejny skrót motoryzacyjny – ASR – bywa dla kierowców trudniejszą zagadką, tak ze względu na jego znaczenie ...
-
Wymiana opon z zimowych na letnie - dłużej nie zwlekaj
... należy zwrócić uwagę przede wszystkim na ich aktualny stan po kilkumiesięcznym przechowywaniu, datę produkcji i aktualną wysokość bieżnika. Za opony nowe w Unii Europejskiej uznaje się towar nie starszy niż 36 miesięcy od daty produkcji, choć wiadomo, że im młodsza opona, tym bardziej wartościowa ...
-
Bezpośrednia likwidacja szkód: jakie korzyści?
... wprowadzili opisywane rozwiązanie w minionej dekadzie (patrz tabela). Warto wspomnieć, że zasady systemu bezpośredniej likwidacji szkód nie są jednolite nawet w krajach Unii Europejskiej (patrz tabela). Najszerszym zakresem działania BLS cechuje się Francja i Grecja. W tych krajach bezpośrednia likwidacja dotyczy również szkód osobowych. „Zasady ...
-
7 sposobów na bezpieczny wynajem samochodu za granicą
... debetowych! Decydując się na wynajem auta za granicą warto sprawdzić czy w kraju podróży obowiązuje polskie prawo jazdy. We wszystkich krajach Unii Europejskiej nie będzie z nim problemu, jednak w części krajów pozaeuropejskich niestety wymagany jest międzynarodowy dokument – przykładowo w Gruzji, Izraelu, Brazylii czy na Kubie ...