eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Sezon motocyklowy w leasingu?

Sezon motocyklowy w leasingu?

2019-04-03 13:48

Sezon motocyklowy w leasingu?

Motocyklista © fot. mat. prasowe

Motocykliści na stałe wpisali się już w krajobraz polskich dróg. Każdego roku baza CEPiK poszerza się o kolejne jednoślady. Na początku bieżącego roku zarejestrowano ich o 60% więcej niż rok wcześniej. Okazuje się jednak, że moda trochę się zmieniła - Polacy nie stawiają jak wcześniej na najmniejsze jednostki o pojemności do 50 cm3, ale wolą silniejsze maszyny. Powodem może być m.in. to, że motor coraz łatwiej jest wziąć w leasing bądź skredytować.
Statystyki pokazują, że na przestrzeni stycznia i lutego br. rejestracji doczekało się przeszło 2,5 tys. jednośladów, co względem analogicznego okresu poprzedniego roku oznacza wzrost rzędu 64,4 proc. Tylko w lutym zarejestrowano ich aż 1 696 sztuk, czyli o 90 proc. więcej niż rok wcześniej.

Takie dane to niewątpliwie dobry prognostyk dla całego rynku. Tym lepszy, że pochodzą one jeszcze z okresu zimowego, kiedy to popyt na jednoślady jest bardziej ograniczony. Sezon motocyklowy właśnie rusza, a wraz z nim - jak można się spodziewać - wzrośnie zainteresowanie nowymi maszynami. Jest to niewątpliwie dobra wiadomość, bo - jak dowodzą dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego - przeciętny wiek motoru szusującego po polskiej drodze to niemal 17 lat. Dla porównania, średni wiek samochodu statystycznego Kowalskiego wynosi 13 lat.

Sposób na zatłoczone ulice


Dla wielu miłosników tej grupy pojazdów, motocykl czy skuter ma ważny wymiar społeczny. Własny jednoślad to hobby. Pozwala na poznanie ciekawych ludzi i atrakcyjne podróże. Rośnie jednak też grupa użytkowników, którzy traktują taki pojazd jako bardzo praktyczne rozwiązanie codziennych problemów.

Wielu mieszkańców dużych miast zgodzi się, że posiadanie jednośladu ma mnóstwo zalet. Na motocyklu lub skuterze można znacznie szybciej się przemieszczać. Nie chodzi tu o prędkości tych pojazdów, ale ich zwinność. Motocyklem łatwiej przecisnąć się w korku albo znaleźć miejsce parkingowe - nawet na bardzo ciasnej ulicy.

Nie bez znaczenia są też koszty eksploatacji. Motocykl czy skuter o małej pojemności, jest nieporównywalnie tańszy w utrzymaniu, od nawet najmniejszego samochodu. Popularne 125-ki spalają w okolicach 3 l/100 km. Mniej kosztuje też ubezpieczenie. Weźmy np. popularną miejską Skodę Citigo. Najtańsze ubezpieczenie OC, jakie udało nam się znaleźć dla kierowcy, będącego 35-letnim mężczyzną, kosztowało 440 zł rocznie. W przypadku niewielkiego motocykla marki Romet, analogiczne ubezpieczenie można znaleźć za niewiele ponad 200 zł.

Ile w Polsce jest motocykli?


System CEPiK, w którym są rejestrowane wszystkie pojazdy pokazuje, że w naszym kraju jest prawie 1,4 mln motocykli i 1,3 mln motorowerów. Aktywnych pojazdów, czyli takich, które mają obowiązkowe ubezpieczenie OC jest w sumie półtora miliona.
- W miastach motocykl to dziś dla wielu sposób na uniknięcie niedogodności związanych z dużym ruchem – mówi Monika Kasprzyk z Santander Consumer Banku, który od wielu lat oferuje Polakom finansowanie zakupów motocykli. – Z jednosladów korzysta coraz większa grupa pracowników, którzy traktują je jako wygodny sposób dojazdu do pracy. Zainteresowanie tych klientów ma szansę przekładać się na wzrost rynku. Nawet, jeśli nie jesteśmy jeszcze w punkcie zwrotnym, jeśli chodzi o liczbę motocykli rejestrowanych w kraju, to dane sprzedażowe wskazujące na rosnącą popularność nowych maszyn, pozwalają mieć nadzieję na wzrost wartości rynku sprzedaży jednośladów – dodaje.

fot. mat. prasowe

Motocyklista

Motorowery i motory są coraz popularniejsze w wielkich miastach, gdzie pozwalają unikać korków i problemów z parkowaniem.


Jak podkreśla ekspertka Santander Consumer Banku, coraz częściej na motocykle decydują się przedsiębiorcy o czym świadczy zainteresowanie leasingiem tych maszyn. Z jednej strony skracają czas dojazdu do pracy czy na spotkania z kontrahentami. Z drugiej, realizują przy okazji załatwiania spraw biznesowych swoje hobby.

Mocny styczeń i luty zwiastują, że 2019 rok i następne lata mogą być dla rynku wyjątkowo dobre. Szczególnie, że wielu właścicieli chce odmładzać swoje jednoślady. Średni wiek motocykla to 17,9 lat dla pojazdu posiadającego polisę OC oraz prawie 37 lat, jeśli weźmy pod uwagę również te, które nie mają obowiązkowego ubezpieczenia. Dla porównania w przypadku samochodów jest to odpowiednio 13,7 oraz 28 lat.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: