eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Elektryczna hulajnoga E Prime Air i wrotki Turbo Jetts firmy Razor

Elektryczna hulajnoga E Prime Air i wrotki Turbo Jetts firmy Razor

2019-10-03 00:20

Elektryczna hulajnoga E Prime Air i wrotki Turbo Jetts firmy Razor

Hulajnoga E Prime Air, fot.9 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (16)

Dzięki rozwojowi technologii możemy przemieszczać się na coraz więcej sposobów. Niektóre z tego typu urządzeń łączą "transportową" przydatność z rozrywką, czego przykładem mogą być reprezentanci firmy Razor - hulajnoga E Prime Air i wrotki Turbo Jetts.

Turbo Jetts


Zacznijmy od tej mniejszej zabawki. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to różnice w kształtach. Jedna z wrotek jest bowiem zintegrowana z baterią (12V litowo-jonową) i silnikiem elektrycznym. Ma więc nieco większą masę własną, ale nie gra to specjalnej roli. Obie zakłada się dokładnie tak samo - na tylny obszar butów, co oznacza, że konstrukcje zintegrowane są przede wszystkim z naszymi piętami. Warto w tym miejscu dodać, że istnieje duży zakres regulacji na szerokość, dlatego nawet stosunkowo szerokie podeszwy są w stanie się zmieścić. Maksymalna waga użytkownika to natomiast 80 kg.

fot. mat. prasowe

Wrotki Turbo Jetts, fot.6

Za pośrednictwem nacisku, decydujemy o przyspieszaniu.


Przejdźmy do praktyki. Po odpowiednim założeniu wrotek można rozpocząć jazdę. Nie jest to jednak takie proste, jak można było przypuszczać. Znacznie łatwiej jest znaleźć właściwą technikę, gdy ma się doświadczenie z innymi "kółkami na nogach" (niekoniecznie elektrycznymi). Stopa napędzająca to ta wykroczna. Za pośrednictwem nacisku, decydujemy o przyspieszaniu. Im mocniej ruszymy, tym szybciej jesteśmy w stanie jechać - nawet 16 km/h.

fot. mat. prasowe

Wrotki Turbo Jetts

Jedna z wrotek jest zintegrowana z baterią (12V litowo-jonową) i silnikiem elektrycznym.


Koordynacja ruchowa musi więc być na właściwym poziomie. Nie jest więc zaskoczeniem, że radzą sobie na tym lepiej dzieci, choć minimalny wiek sugerowany przez producenta to 9 lat. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że utrzymanie właściwej pozycji wymaga sporej siły w nogach i jest całkiem fajną formą ćwiczenia. Ciągła jazda może trwać nawet 30 minut.

fot. mat. prasowe

Wrotki Turbo Jetts, fot.4

Po odpowiednim założeniu wrotek można rozpocząć jazdę.


E Prime Air


I tu dochodzimy do mniej wymagającego, a jednocześnie bardziej wszechstronnego sprzętu. Prezentowana hulajnoga dedykowana jest osobom, których waga nie przekracza 80 kg. Ma to związek z jej lekką konstrukcją (niecałe 10 kg), która ułatwia składanie i przenoszenie. Spodoba się więc kobietom, choć mężczyźni również mogą się na niej czuć bardzo dobrze. Ma bowiem przyjemny design, klasyczną kolorystykę i sprawia wrażenie bardzo solidnej.

fot. mat. prasowe

Hulajnoga E Prime Air

Prezentowana hulajnoga dedykowana jest osobom, których waga nie przekracza 80 kg.


Dotyczy to praktycznie każdego elementu. Na regulowanej kierownicy znajdują się dwie wygodne rączki i manetki hamowania oraz gazu. Nie zabrakło również klasycznego, nożnego hamulca nad tylnym kołem. Z drugiej strony umiejscowiono włącznik i wskaźnik poziomu naładowania baterii. Tuż nad nim wygospodarowano przestrzeń na ruchomą śrubę odpowiedzialną za składanie i rozkładanie. Warta uwagi jest także solidna i duża podłoga umożliwiająca swobodne znalezienie miejsca na dwie stopy w rozmiarze 43-44.

fot. mat. prasowe

Hulajnoga E Prime Air, fot.6

Umieszczony w tylnej piaście silnik ma 250W.


Czas na dane techniczne. Umieszczony w tylnej piaście silnik ma 250W. To jednostka bezszczotkowa, która wyróżnia się bardzo cichą pracą. Pozwala na rozpędzanie się do 24 km/h, co jest słuszną wartością. Z kolei bateria litowo-jonowa o pojemności 3200 mAh zapewnia pokonanie ponad 10 km. Nie jest to rekord, ale w miejskich warunkach w zupełności wystarcza.

fot. mat. prasowe

Hulajnoga E Prime Air, fot.9

W praktyce prezentowana hulajnoga naprawdę daje radę. Nie ma żadnych luzów i jest bardzo zwarta.


W praktyce prezentowana hulajnoga naprawdę daje radę. Nie ma żadnych luzów i jest bardzo zwarta. Dzięki porządnym oponom nie jest tak bardzo wrażliwa na nierówności, jak wiele potencjalnych konkurentek. Ciekawostkę stanowią różnice w hamowaniu. Użycie manetki pozwala na wykorzystanie silnika. Tylny hamulec odcina natomiast zasilanie. Innym ukłonem w stronę bezpieczeństwa jest możliwość uruchomienia "elektryczności" dopiero po fizycznym odepchnięciu się.

Za ile?


Wrotki to wydatek 400-500 zł, w zależności od sklepu. Z kolei prezentowana hulajnoga została wyceniona na ok. 2000 zł. Czy warto inwestować w ten sprzęt? Wiele zależy od oczekiwań, upodobań i potrzeb. Turbo Jetts są fajną formą rozrywki dla kogoś, kto ma smykałkę do tego typu zabawek. Z kolei hulajnoga może być także naprawdę szybkim i poręcznym środkiem transportu krótkodystansowego.

Przeczytaj także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: