eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Yeti 1,4 TSI

Skoda Yeti 1,4 TSI

2013-09-09 12:10

Skoda Yeti 1,4 TSI

Skoda Yeti 1,4 TSI © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (16)

Crossovery sprzedają się świetnie i popyt na nie wciąż wzrasta. Nie powinno więc nikogo dziwić, że większość producentów ma już w swojej gamie tego typu auto. Wśród nich jest oczywiście Skoda, która w 2009 roku zaczęła produkować Yeti. Czy ten model, cztery lata po debiucie, jest jeszcze w stanie rywalizować z dużo młodszą konkurencją? Sprawdzamy to za pomocą bogatej wersji z niewielkim silnikiem benzynowym pod maską. Zapraszamy na test!

Przeczytaj także: Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor robi wrażenie

Karoseria

Początki czeskiego crossovera sięgają 2005 roku, kiedy Skoda zaprezentowała w Genewie koncept o tej samej nazwie. Wtedy szokował futurystycznym designem zwracając uwagę wielu zwiedzających. Dziś wpisuje się jednak w motoryzacyjny krajobraz nie rzucając się w oczy. Mimo tego dalej może się podobać. Charakterystycznymi elementami przedniej części karoserii są okrągłe lampy, spory grill i długa maska. Z tyłu dominują natomiast proste, pudełkowate kształty, które nieco urozmaica czarny zderzak ze srebrną nakładką. Udanym dopełnieniem całości są 17-calowe felgi o charakterystycznym wzorze.

fot. mat. prasowe

Skoda Yeti 1,4 TSI - przód

Charakterystycznymi elementami przedniej części karoserii są okrągłe lampy, spory grill i długa maska.


Wnętrze

W środku można dostrzec upływ lat. Widać to szczególnie po kokpicie, którego design trudno uznać za dzisiejszy… To jednak jedyna wada. Do jego zalet można z kolei zaliczyć dobre materiały i przyzwoite spasowanie. Poza tym w dziedzinie ergonomii nie ma sobie równych – wszystko jest tam gdzie być powinno.

fot. mat. prasowe

Skoda Yeti 1,4 TSI - wnętrze

W środku można dostrzec upływ lat. Widać to szczególnie po kokpicie, którego design trudno uznać za dzisiejszy…


Yeti ma dość spory prześwit, co sprawia, że siedzi się wysoko. Fotele są dobrze wyprofilowane i mają odpowiednią twardość. Z tyłu miejsca nie zabraknie nawet bardzo wysokim pasażerom, choć ze względu na dość skromną szerokość kanapy najwygodniej podróżuje się tam we dwójkę.

fot. mat. prasowe

Skoda Yeti 1,4 TSI - przednie i tylne fotele

Fotele są dobrze wyprofilowane i mają odpowiednią twardość. Z tyłu miejsca nie zabraknie nawet bardzo wysokim pasażerom.


Crossovery często pełnią rolę samochodu rodzinnego, dlatego też istotną kwestią jest pojemność bagażnika. W testowanym modelu wynosi ona 416 litrów, co należy uznać za dobry rezultat. Jeśli to nie wystarczy, zawsze można złożyć tylne oparcia – wtedy do dyspozycji będzie aż 1760 litrów.

fot. mat. prasowe

Skoda Yeti 1,4 TSI - bagażnik

Crossovery często pełnią rolę samochodu rodzinnego, dlatego też istotną kwestią jest pojemność bagażnika. W testowanym modelu wynosi ona 416 litrów, co należy uznać za dobry rezultat.


Technologia

Gabaryty auta (4223 mm długości, 1793 szerokości i 1691 wysokości) pozwalają przypuszczać, że jego waga nie jest skromna. A tu niespodzianka! Yeti waży jedynie 1300 kg, czyli tyle co przeciętny kompakt. Pod maską może zatem pracować mała jednostka napędowa. I tak też wygląda rzeczywistość – sercem czeskiego crossovera jest benzynowy silnik 1,4 TSI, który generuje 122 KM i 200 Nm. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną przekazującą całą moc na oś przednią. Taki zestaw pozwala na przyspieszenie do setki w 10,5 sekundy i rozpędzenie się do 185 km/h. Przyzwoite osiągi idą w parze z niewielkim apetytem. Średnie zużycie w teście wyniosło 8 litrów, co wydaje się przyzwoitym rezultatem.

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: