eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Fabia 1.2 TSI Ambition vs Suzuki Swift 1.2

Skoda Fabia 1.2 TSI Ambition vs Suzuki Swift 1.2

2012-09-14 12:36

Skoda Fabia 1.2 TSI Ambition vs Suzuki Swift 1.2

Skoda Fabia/Suzuki Swift © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (27)

W segmencie B robi się bardzo ciekawie. Nie tak dawno przyszedł na świat Peugeot 208. Wkrótce pojawią się również Seat Ibiza i Renault Clio. W dzisiejszym teście biorą jednak udział weterani tej klasy - Suzuki Swift i Skoda Fabia. Czy te samochody mogą jeszcze konkurować z coraz nowszymi rywalami? Nasze porównanie obu aut powinno rozwiać wszelkie wątpliwości.

fot. mat. prasowe

Skoda Fabia

Ciekawym elementem karoserii jest płaski dach, który przypomina Mini, to najczęściej wybierany samochód miejski w Polsce


Z zewnątrz

Na Skodzie jak i Suzuki czuć upływ lat. Mimo to, obie konstrukcje wciąż wzbudzają zainteresowanie klientów. „Czeszka” jest bardzo konserwatywna, czym zdradza pokrewieństwo z Volkswagenem. Krótka maska, reflektory o prostym kształcie oraz zderzak z dużymi światłami przeciwmgłowymi to zestaw wtapiający się w tłum. Z tyłu Fabia jest równie naturalna, dzięki czemu w całości wygląda bardzo spójnie. Ciekawym elementem karoserii jest płaski dach, który przypomina Mini. Należy także dodać, iż Fabia to najczęściej wybierany samochód miejski w Polsce. Najwidoczniej większość z nas nie lubi przerysowanych aut.

fot. mat. prasowe

Suzuki Swift

Suzuki Swift posiada dynamicznie wyglądające reflektory oraz atrapę chłodnicy o charakterystycznych proporcjach


Swift to inna szkoła dizajnu. Przód samochodu emanuje zadziornością, która objawia się w dynamiczne wyglądających reflektorach i atrapie chłodnicy o charakterystycznych proporcjach. Tył samochodu jest bardziej obły, co sprawia, że Suzuki wydaje się większe niż jest w rzeczywistości. Nadwozie prezentuje się bardziej sportowo i robi dobre wrażenie. Który z testowanych przedstawicieli segmentu B wygląda lepiej? Zapytałem o to kilka osób i zdania okazały się podzielone – wszystko jest kwestią gustu.

fot. mat. prasowe

Skoda Fabia - kokpit

Kokpit Skody to kwintesencja spokoju i ergonomii. Konsola środkowa jest prosta w obsłudze, a zegary to wzór czytelności

Wewnątrz

Kabiny obu aut różnią się wyraźnie. Kokpit Skody to kwintesencja spokoju i ergonomii. Konsola środkowa jest prosta w obsłudze, a zegary to wzór czytelności. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są również przyzwoite. Fotele mają duży zakres regulacji, co pozwoli na dobranie odpowiedniej pozycji. Brakuje jednak podparcia bocznego. Twardość siedzisk jest natomiast w sam raz – nikt nie powinien narzekać po kilku godzinach za kółkiem. A jeśli już o kółku mowa, warto zaznaczyć, iż kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach za sprawą wieńca o idealnej grubości. W drugim rzędzie miejsca jest sporo jak na samochód tej klasy. Przydałoby się jednak większe pochylenie oparcia. Na pozytywną ocenę zasługuje bagażnik, którego pojemność wynosi 315 litrów. To świetny rezultat, biorąc pod uwagę gabaryty Fabii.

Swift przeszedł niedawno facelifting. Najbardziej zyskał na nim kokpit. Teraz prezentuje się bardzo elegancko i konserwatywnie. Konsola środkowa jest również wygodna w użytkowaniu, a przyciski z których została złożona mają odpowiednią wielkość. Duży plus należy się także za wyświetlacze, dzięki którym odczytanie wszystkich danych nie sprawia żadnych kłopotów nawet w słoneczne dni.

fot. mat. prasowe

Skoda Fabia - wnętrze

Fotele w Skodzie mają duży zakres regulacji, co pozwoli na dobranie odpowiedniej pozycji

Przednie siedziska mają odpowiedni rozmiar. Dowodem na to jest fakt, iż jeden z „większych” i bardziej popularnych lewicowych posłów poruszał się na co dzień właśnie Swiftem. A to potwierdza możliwości foteli… Z tyłu sytuacja jest trochę inna. Tutaj miejsca wystarczy jedynie dla mniejszych osób bądź dzieci. Brakuje przestrzeni przede wszystkim na nogi. Bagażnik jest mniejszy niż w przypadku konkurenta – jego pojemność to skromne 211 litrów.

Technika

Pod maską Fabii pracuje benzynowy motor 1,2 TSI o mocy 85 KM współpracujący z 5-biegową skrzynią manualną. Taki zestaw jest dobrym kompromisem między osiągami, a spalaniem. Sprint do setki trwający 11,7 sekundy należy uznać za niezły, podobnie jak prędkość maksymalną wynoszącą prawie 180 km/h. Mimo niewielkiej mocy, silnik jest całkiem elastyczny, dlatego sięganie do lewarka zmiany biegów należy do rzadkości. Jeśli już o nim wspomniałem, dodam, że pracuje on bardzo płynnie i precyzyjnie – jak na Skodę przystało. Średnie spalanie z testu wyniosło 6 litrów. To niewiele więcej od danych producenta, co zadowoli kieszenie nabywców. W autach miejskich coraz bardziej liczy się ekologia, dlatego należy wspominać o emisji CO2. W tym przypadku wynosi ona 121 g/km. To naprawdę skromna wartość.

 

1 2 3

następna

Oceń

0 1

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: