eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Jetta Hybrid

Volkswagen Jetta Hybrid

2013-11-04 13:25

Przeczytaj także: Volkswagen Jetta 2.0 TDI DSG Highline po kuracji odmładzającej


Ale hybryda Volkswagena może też działać jak samochód elektryczny. Szczególnie w mieście, możemy przejechać za „darmochę” do 2 km z prędkością do 70 km/h. Potem odpali się motor spalinowy, a kiedy znowu naładuje akumulatory, wracamy do jazdy elektrycznej – może nie „perpetum mobile”, ale oszczędniej jest na pewno.

A`propos oszczędniej. Silnik 1,4 TSi zamontowany do Jetty Hybrid, według tego, co napisał w katalogu producent, powinien zadowalać się 4,4 litrami etyliny w mieście, 3,9 litra na trasie i 4,1 litra średnio. No cóż, może i tak, ale w naszym teście aż tak dobrze nie było – auto w cyklu mieszanym paliło 5,1 litra.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Jetta Hybrid - silnik

27-konny silnik elektryczny może wspierać działanie motoru 1,4 TSi o mocy około 150 KM.


Wrażenia z jazdy

Jak jeździ się Jettą Hybrid? Znacznie ciszej. O tak, auto jest naprawdę ciche. I nie chodzi tu o jazdę „na elektryce”, bo wtedy jest całkiem bezgłośnie. Nawet jadąc szybko, gdy pracuje motor 1,4 TSi mamy wrażenie, że auto zdecydowanie lepiej wyciszono niż Jettę konwencjonalną. Być może to tylko autosugestia, ale tak nam się wydawało i już.

Jetta Hybrid, o czym już zresztą wspomnieliśmy wyżej, jest autem bardzo dynamicznym. Niespełna 9 sekund do pierwszej setki (w czym również ma udział dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna), robi wrażenie. Szczególnie, że auto ważące prawie półtorej tony jest zauważalnie cięższe nawet od Jetty z TDI maską. Ale, zrywność auta to nic dziwnego. Bardziej imponuje moment na poziomie 250 Nm dostępny już od 1400 obrotów, co jest wynikiem godnym niezłego diesla. A to przecież benzyna i do tego zintegrowana ze sporo ważącym silnikiem elektrycznym. Respect!

Okiem przedsiębiorcy

I doszliśmy wreszcie do łyżki dziegciu w hybrydowej beczce miodu. A jest nią cena. Jetta hybrydowa to fajne auto, ale o jej cenie nie da się powiedzieć tego samego. O nie, jest wręcz koszmarna… Volkswagen Jetta Hybrid 1,4 TSi 150 KM DSG kosztuje 123 tys. złotych. To prawie dwa razy tyle, co Jetta w cenie podstawowej. Owszem, tych aut porównać się nie , ale na Boga, dlaczego aż tyle…? W cywilizowanych krajach rządy dopłacają tym, którzy decydują się na auta ekologiczne. U nas rząd raczej zabierze tym, których stać na zakup takich aut. To stawia pod dużym znakiem zapytania opłacalność zakupu hybrydy. Jeżeli już to robimy, to tylko dlatego, iż mamy gest, a świadomość tego, że nasze auto jest, przynajmniej w teorii, bardziej ekologiczne od auta kolegi, mile łechce nasze ego. I.. tyle.

Samochód można sfinansować w ramach Kredytu Niska Rata oraz Kredytu Wygodna Spłata. Co ważne, auto nabyć można bez angażowania jakiegokolwiek własnego kapitału.

Dla przedsiębiorców auto dostępne jest w leasingu. Całkowita suma opłat 107% obowiązuje dla okresu finansowania wynoszącego 36 miesięcy, przy opłacie wstępnej 20% i wartości wykupu równej 1%. Oferta leasingowa obejmuje również inne parametry: okres finansowania od 24 do 60 miesięcy, opłatę wstępną od 10% do 45% oraz wartość końcową 1 lub 19%. W ramach oferty finansowej Volkswagen Bank Polska klienci otrzymują pakiet Volkswagen Safe+ gratis - warantuje on ochronę przed nieoczekiwanymi kosztami napraw po upływie fabrycznej gwarancji (na okres 1 roku i do 60 tys. km przebiegu).

Podsumowanie

Volkswagen Jetta Hybrid to naprawdę fajny samochód. Bardzo dynamiczny, oszczędny, komfortowy, cichy i ładny. Problem jest z nim taki, że przez cenę grono nabywców tego auta będzie raczej wąskie. A szkoda…

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: