eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Urodziwe Volvo V60 D5 Summum Polestar Performance

Urodziwe Volvo V60 D5 Summum Polestar Performance

2013-12-19 11:12

Przeczytaj także: Volvo V60 D5 Summum


Technologia

Rozprawka nad systemami, które Volvo montuje do swoich aut mija się z celem. Pojazdy z Goteborga mają bowiem absolutnie wszystko, co do tej pory gdziekolwiek wymyślono i uda się w aucie zastosować z pożytkiem dla bezpieczeństwa. A nawet więcej. Ostatnio Szwedzi zastosowali w V60 system umożliwiający zatrzymanie auta przed przeszkodą nawet bez udziału kierowcy. I o tym, tyle…

Teraz o sercu auta. A jest o czym pisać. Do napędu V60 D5 AWD zastosowano pięciocylindrowego turbodiesla o niestandardowej mocy 230 KM (pakiet Polestar) i momencie 470 Nm dostępnym od 1750 obrotów. Silnik gwarantuje autu przyspieszenie 7,7 sekundy od 0 do 100 km/h i prędkość maksymalną 225 km/h. Napęd na obie osie za pomocą sprzęgła Haldex przenosi automatyczna, 6-przełożeniowa skrzynia.

Wbrew pozorom, auto nie jest paliwożernym potworem. Według danych fabrycznych V60 D5 AWD z pakietem Polestar powinien konsumować odpowiednio 8,5 litra w mieście, 5,2 litra na trasie i 6,5 litra średnio. W naszym redakcyjnym teście zadowoliło się wartościami o równo litr wyższymi. Według nas, to wynik lepiej niż dobry.

fot. mat. prasowe

Volvo V60 D5 Summum Polestar Performance - silnik

Do napędu V60 D5 AWD zastosowano pięciocylindrowego turbodiesla o niestandardowej mocy 230 KM (pakiet Polestar) i momencie 470 Nm dostępnym od 1750 obrotów.


Wrażenia z jazdy

Wrażenia z jazdy? Najkrócej, nudy! Auto, po prostu, prowadzi się idealnie. Ogromna w tym zasługa tak mocnego motoru jak i systemu napędu na wszystkie koła. V60 bez ociągania reagował na dotknięcie pedału gazu. Bez oporów i narowów wpisywał się też w łuki zakrętów nie wykazując przy tym tendencji do podsterowności czy nadsterowności.

Sporo frajdy dostarcza zabawa „w przyspieszanie”. Dzięki pakietowi tuningowemu Polestar auto ma nie 215 jak typowy V60 D5, ale 230 KM. I to czuć. Prawie 2 sekundy szybciej do pierwszej setki i 4 sek. od 60 do 100 to naprawdę świetnie parametry dla rodzinnego (czyt. statecznego) auta. Przyciskasz gaz i diabełek wyskakuje z pudełeczka. O tak, to bardzo przyjemne. Naprawdę polecam…

fot. mat. prasowe

Volvo V60 D5 Summum Polestar Performance - bok auta

V60 z silnikiem Diesla kosztuje od 129 do 206 tysięcy złotych.


Okiem przedsiębiorcy

V60 z silnikiem Diesla kosztuje od 129 do 206 tysięcy złotych, czyli mniej więcej tyle, jak wspomniana wyżej konkurencja. Zakup auta najlepiej jest sfinansować przy pomocy Volvo Car Financial Service.

Kredyt oferowany przez VCFS może trwać od 12 do 84 miesięcy i pozwoli na sfinansowanie zakupu nawet bez opłaty wstępnej. Leasing obejmuje natomiast okres od 24 do 60 miesięcy i także może nie wymagać opłaty wstępnej. Leasing konsumencki, obecnie jedna z najpopularniejszych form nabycia auta, jest rozłożony w czasie na od 6 do 72 miesięcy.

Pożyczka samochodowa Volvorata jest z kolei najprostszą formą nabycia auta ze stajni szwedzkiej marki. Trwa do 7 lat i może obejmować do 100% wartości auta. O wszystkie szczegóły odnośnie finansowania należy oczywiście pytać w autoryzowanych salonach Volvo we własnym zakresie.

Podsumowanie
Po kilku latach przerwy, po bardziej lub mniej udanych mariażach, Volvo powróciło do życia i oczywiście, do segmentu premium. Ale z nowym, zaskakująco atrakcyjnym designem. Auta z Geteborga po raz pierwszy od czasów P1800 budzą zachwyt nie tylko poziomem bezpieczeństwa, ale też wyglądem. I oby tak dalej.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Volvo V60, Volvo, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: