eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Nowy Seat Leon ST dynamiczny i funkcjonalny

Nowy Seat Leon ST dynamiczny i funkcjonalny

2014-02-12 09:36

Nowy Seat Leon ST dynamiczny i funkcjonalny

Najnowszy Seat Leon ST © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Seat uzupełnia gamę Leona. Po urodziwym hatchbacku, przyszedł czas na bardziej użytkowe kombi. Auto jest dynamiczne, przestrzenne i funkcjonalne. A przy okazji, urodziwe.

Przeczytaj także: Seat Leon ST X-perience 2.0 TDI - niedoświadczone kombi

Nowego Leona ST charakteryzuje ciekawy, sportowy design i doskonałe walory użytkowe. Dzięki elastycznej i prostej aranżacji przestrzeni bagażowej, mierzącej od 587 do 1470 litrów jest jednym z najbardziej obszernych samochodów w klasie.

Auto wyposażono w całą masę zaawansowanej elektroniki pomagającej na co dzień w bezpieczniejszym poruszaniu się po polskich drogach, m.in.: pełne światła LED, system aktywnego tempomatu (ACC), asystenta pasa ruchu, adaptacyjne zawieszenie (DCC), a także system rozpoznawania zmęczenia i asystenta świateł drogowych.

fot. mat. prasowe

Seat Leon ST - widok z przodu

Nowego Leona ST charakteryzuje ciekawy, sportowy design i doskonałe walory użytkowe.


Spora ciekawostką jest to, że Leon ST ma krótszy rozstaw osi od większości konkurencji. Pomimo tego, jest bardziej pakowny i pojemny. Wszystko to dzięki 27 centymetrom dodanym do tylnej części nadwozia. I wbrew pozorom, wcale nie wygląda to sztucznie. Leon ST jest dostępny z szeroką gamą silników. W ofercie są jednostki TDI i TSI o pojemnościach od 1,2 do 2 litrów. Wszystkie silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie, jak również zostały zoptymalizowane pod kątem niskiego tarcia wewnętrznego oraz szybkiego nagrzewania.

fot. mat. prasowe

Seat Leon ST - widok z boku

Spora ciekawostką jest to, że Leon ST ma krótszy rozstaw osi od większości konkurencji.


Silnik 1.2 TSI jest dostępny w dwóch wersjach: 86 KM i 105 KM. Z kolei 1.4 TSI o mocy 122 KM jest najnowocześniejszą jednostką dostarczającą 200 NM momentu obrotowego. Motor ten został wyposażony w standardzie w system odzyskiwania energii oraz system Start/Stop. Ukoronowaniem linii jednostek benzynowych jest wersja FR dostępna z silnikiem posiadającym 180 KM i 250 NM momentu obrotowego. Silniki wysokoprężne w nowym Leonie ST dysponują mocą od 90 KM do 184 KM. Podstawową jednostką jest 1.6 TDI o mocy 90 KM z momentem obrotowym wynoszącym 230 Nm.W aucie dostępne są dwie skrzynie manualne: pięcio- lub sześciobiegowa oraz jedna automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia DSG.

fot. mat. prasowe

Seat Leon ST - z tyłu

Seat Leon ST jest bardziej pakowny i pojemny. Wszystko to dzięki 27 centymetrom dodanym do tylnej części nadwozia.


Do pierwszej jazdy otrzymaliśmy 150-konnego diesla i 180-konną benzynę. Oba auta prowadzi się rewelacyjnie. Szczególnie, że im większa moc, tym lepsze zawieszenie. Od 150 koni przednie kolumny MacPhersona uzupełnia znany z Audi tzw. multilink. Zarówno na lotnisku, w czasie prób sprintu i hamowania, jak i na autostradzie oraz krętych drogach lokalnych Leon ST nie zmusił nas do wysiłku. Prowadzenie, hamowanie czy ostra jazda w wąskim slalomie – perfekcja.

fot. mat. prasowe

Seat Leon ST - bagażnik

Szczególne uznanie należy się konstruktorom z Martorell za łatwość aranżacji przestrzeni bagażowej. Auto zabiera od 587 do 1470 litrów bagażu a może, dzięki składanemu oparciu przedniej kanapy (opcja) przewozić też ładunku o długości bez mała 2700 cm.


Szczególne uznanie należy się konstruktorom z Martorell za łatwość aranżacji przestrzeni bagażowej. Jak już wspomnieliśmy wyżej, auto zabiera od 587 do 1470 litrów bagażu a może, dzięki składanemu oparciu przedniej kanapy (opcja) przewozić też ładunku o długości bez mała 2700 cm.

fot. mat. prasowe

Seat Leon ST - bok

Auto wyposażono w całą masę zaawansowanej elektroniki pomagającej na co dzień w bezpieczniejszym poruszaniu się po polskich drogach, m.in.: pełne światła LED, system aktywnego tempomatu (ACC), asystenta pasa ruchu, adaptacyjne zawieszenie (DCC), a także system rozpoznawania zmęczenia i asystenta świateł drogowych.


Auto dostępne będzie na rynku w czterech wersjach: Entry, Reference, Style i FR. Ceny w zależności od wersji (ze standardowym wyposażeniem i bez opcji dodatkowych) startują od 58,3 tys., a kończą na 114 tys. złotych. I są to kwoty porównywalne do konkurencji. A według Seata głowni konkurenci to: Ford Focus Kombi, Opel Astra ST i Peugeot 308 SW. Szczególnie, że Seat, podobnie jak rywale, celuje we floty. Według wstępnych założeń, na rynek flotowy trafi przynajmniej połowa sprzedanych w naszym kraju egzemplarzy.

Kilka dni temu Seat wprowadził przedłużoną ochronę gwarancyjną na wszystkie nowe samochody. Dzięki temu od 7 lutego tego roku auto jest dostępne z gwarancją na 4 lata lub do 120 000 km przebiegu.

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: