eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Wielozadaniowa Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

Wielozadaniowa Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

2014-10-01 11:13

Przeczytaj także: Honda Civic 1.6 i-DTEC budzi emocje


Technologia


Honda, i chwała jej za to, oparła się downsizingowi. Pod maską testowego Civica pracował silnik uzyskujący 142 KM z 1,8 litra pojemności. Wprawdzie maksymalną moc motor rozwija dopiero przy 6500 obrotach a maksymalny moment obrotowy 174 Nm., przy 4300, ale silniki Hondy zawsze miały w sobie motocyklowy gen. Czy motor jest adekwatny do masy auta? W sumie tak, ale brak turbo niestety daje się odczuć. Na wyższych biegach (i nie ma tu na myśli 5 i 6) auto, jak na bez mała 150 KM, jest umiarkowanie dynamiczne. No, chyba że pamiętamy o trzymaniu go na wysokich obrotach. Wtedy, z dynamiką kłopotu nie ma. Jest za to ze spalaniem....

Zawieszenie w aucie jest takie, jak u większości konkurencji. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu – belkę skrętną. Auto nieźle trzyma się drogi. Pewnie wpisuje się w zakręty. Nie ma wprawdzie szału, ale nie ma też powodów do utyskiwań. Dodatkowo, Tourera można opcjonalnie doposażyć w tylne amortyzatory z elektroniczną regulacją sztywności. Wtedy, do wyboru będziemy mieli trzy tryby ich pracy: Sport, Comfort i Normal.

fot. mat. prasowe

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC - przednie i tylne fotele

Siedziska przednich foteli są duże, wygodne i świetnie wyprofilowane. Tylna kanapa, podobnie jak przednie fotele jest bardziej niż wygodna.


Wrażenia z jazdy


Auto w trasie spisuje się bardzo dobrze. Zawieszenie świetnie pasuje do polskich dróg. Dobrze tłumi nierówności. Do wnętrza auta nie przedostają się odgłosy jego pracy. Wygodna pozycja za kierownicą sprzyja bezstresowemu połykaniu kilometrów. Równie bezstresowo spisuje się układ kierowniczy. Jest bezpośredni i precyzyjny.

Nieco kontrowersji budzi jedna kwestia związana z jednostką napędową. Testowy 1,8 i-VTEC dysponował wprawdzie mocą ponad 140 KM, ale osiąganą dopiero przy 4300 obrotach. Oznacza to, że auto trzeba „wysoko kręcić” żeby auto było naprane dynamiczne. To z kolei wpływa na zużycie paliwa. W naszym przypadku średnie zużycie nijak nie chciało zejść poniżej 7,5 litra. Choć na trasie bez kłopotu daje się utrzymać niewiele ponad 6 litrów (poza autostradami, oczywiście). Niestety, w mieście Civic zasysał około 8,8 litra. Oczywiście Honda dysponuje systemem ECO pomagającym w obniżaniu spalania, a więc i emisji CO2, ale czasem po prostu nie da się jechać eco…

Okiem przedsiębiorcy


Civica Tourera wyceniono na 81,4 tys. w wersji podstawowej do około 110 tys. złotych. Oznacza to, że auta japońskiego producenta tanie nie są. Na pewno wysoką cenę tłumaczy niezawodność całej gamy modelowej Hondy. Sporą zaletą jest też stosunkowo wysoka wartość rezydualna Civica.

fot. mat. prasowe

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC - bagażnik

Civic Tourer ma aż dwa bagażniki. Jeden tradycyjny o pojemności 507 litrów i drugi, pod podłogą tego pierwszego, pozwalający zapakować kolejne 117 litrów.


Ze względu na wysoką cenę, wielu potencjalnych nabywców zainteresuje kredyt. Okres jego spłaty można rozłożyć nawet do 84 miesięcy, zarówno przy ratach równych, jak i malejących. Wysokość oprocentowania zależy oczywiście od konkretnej sytuacji. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasing (operacyjny lub finansowy) – okres trwania umowy od 24 do 60 miesięcy, elastyczne dopasowanie płatności, możliwość wyboru jednej z trzech walut: PLN, EUR lub USD. Oferta dotyczy samochodów nowych jak i używanych. Auta japońskiego producenta objęte są trzyletnią gwarancją mechaniczną z limitem do 100 tys. km. Tyle samo trwa ochrona lakieru. Gwarancja perforacyjna wynosi natomiast 12 lat.

Podsumowanie


I na koniec, tradycyjne już pytanie, czy auto warte jest swojej (wysokiej) ceny? Myślę, że na to proste z pozoru pytanie, nie ma prostej odpowiedzi. Honda, pomimo wysokiej ceny, ma sporą rzeszę oddanych fanów. Ci, już dokonali wyboru. Zapłacił więcej, ale więcej dostają też przy odsprzedaży. Poza tym jeżdżą autem o więcej niż sporej niezawodności i niebanalnym wyglądzie. To wbrew pozorom, wcale nie mało.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: