eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Niezawodna Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport

Niezawodna Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport

2015-04-01 14:31

Niezawodna Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport

Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (17)

Nowy Civic Tourer debiutował w Polsce w zeszłym roku. Honda długo zwlekała z uzupełnieniem gamy o tę praktyczną odmianę, ale nie od dziś wiadomo, że Japończycy wolą popracować nieco dłużej nad swoimi projektami, by nie borykać się z akcjami serwisowymi, które są ostatnio częstym zjawiskiem u konkurencji. Mogę więc już na wstępie postawić wniosek, że warto było czekać.

Przeczytaj także: Wielozadaniowa Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

Karoseria


Cała oferta kompaktowej Hondy została „parę chwil” temu odświeżona i pokazana w Genewie. W teście bierze jednak udział egzemplarz sprzed liftingu, co wcale nie oznacza, że wygląda staro. Przód z wyraźnie opadającą maską, ostrym spojrzeniem reflektorów, które łączy grill i czarny panel zderzaka może się podobać. Tylna część karoserii również wygląda dynamicznie, dzięki ciekawie narysowanym lampom i wyraźnie pochylonej szybie. Przyjemnym dla oka uzupełnieniem całości są wieloramienne, czarno-srebrne felgi aluminiowe.

Wnętrze


W środku nikt nie będzie zaskoczony. Jest dokładnie tak, jak w hatchbacku, czyli futurystycznie, ale, wbrew pozorom, ergonomicznie. Jedynym problemem może okazać się prędkościomierz, który bywa zasłaniany przez wieniec kierownicy. No właśnie, kierownica. Dla mnie jest wzorem w tym segmencie – świetnie leży w dłoniach i ma akuratną wielkość. Jeśli chodzi o materiały wykończeniowe to nie powalają na kolana, ale ich jakość oraz spasowanie nie budzą większych zastrzeżeń. Duży plus za lewarek skrzyni biegów umieszczony na idealnej wysokości.

fot. mat. prasowe

Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport - widok z tyłu i boku

Tylna część karoserii również wygląda dynamicznie, dzięki ciekawie narysowanym lampom i wyraźnie pochylonej szybie.


Fotele Civica zostały zamontowane odpowiednio, czyli… wystarczająco nisko. Poza tym ich rozmiar i wyprofilowanie sprawiają, że każde ciało będzie się tu czuć komfortowo. Na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem dla dwóch rosłych osób, szczególnie na wysokości nóg. Kąt pochylenia oparcia nie pozostawia zbyt wiele do życzenia, dlatego podróżowanie w drugim rzędzie jest naprawdę przyjemne. Warto również wspomnieć o możliwości podniesienia siedziska do pozycji pionowej, co umożliwia przewóz wysokich przedmiotów.

fot. mat. prasowe

Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport - wnętrze

W środku nikt nie będzie zaskoczony. Jest dokładnie tak, jak w hatchbacku, czyli futurystycznie, ale, wbrew pozorom, ergonomicznie.


Pierwsze, co rzuca się w oczy po otwarciu klapy, to… szeroki otwór i niski próg załadunkowy. Dzięki nim umieszczenie pralki czy zmywarki nie stanowi najmniejszego problemu. Sama pojemność także robi dobre wrażenie – 624 litry w standardowej konfiguracji i 1668 litrów po złożeniu drugiego rzędu. Nie bez znaczenia są także dodatkowe wnęki, siatki i haczyki wyraźnie zwiększające praktyczność przestrzeni bagażowej.

fot. mat. prasowe

Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport - przednie i tylne fotele

Fotele Civica zostały zamontowane odpowiednio, czyli… wystarczająco nisko. Poza tym ich rozmiar i wyprofilowanie sprawiają, że każde ciało będzie się tu czuć komfortowo.


Technologia


A co mieszka pod maską? Zaskoczeń brak. To znana i lubiana jednostka i-VTEC o pojemności 1,8 litra. Nie ma turbiny i innych fajerwerków, dlatego pełną moc (142 KM) uzyskuje dopiero po przekroczeniu 6500 obrotów. Maksymalny moment, czyli 174 Nm, dostępny jest nieco niżej – przy 4300 obrotach. Te wartości pozwalają na rozpędzanie kompaktowego kombi do setki w 9,4 sekundy i osiąganie 210 km/h. Uzyskanie tych przyzwoitych rezultatów ułatwia dobrze zestopniowana, precyzyjna skrzynia manualna o sześciu przełożeniach. Warto również wspomnieć o dwóch ciekawych systemach, które trafiły do Tourera. Pierwszy z nich informuje o zbyt szybkim zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu, ostrzegając kierowcę przed kolizją. Z kolei ten drugi ułatwia wyjazd tyłem z zatłoczonych parkingów, dając „sygnał” kierowcy wtedy, gdy z którejś strony podczas cofania zbliża się pojazd.

fot. mat. prasowe

Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport - widok z przodu i boku, zdjęcia nr 3

Układ kierowniczy i zawieszenie to zgrany duet. Auto bardzo szybko reaguje na polecenia kierowcy, pozostawiając nadwozie we właściwej pozycji.


 

1 2

następna

oprac. : NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: