eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

2013-10-25 13:00

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Ponad 40 lat (wciąż tworzonej) historii, dziewięć generacji, mnóstwo sukcesów rynkowych i wiele przyznanych nagród – oto życie Civica „w pigułce”. Japoński kompakt znalazł ogromną rzeszę zwolenników wszędzie tam, gdzie tylko był oferowany. Dziś mamy do czynienia z najnowszym wcieleniem tej Hondy. Czy ma do zaproponowania więcej niż europejscy konkurenci? Sprawdzamy to za pomocą odmiany 5d z oszczędnym silnikiem 1.6 i-DTEC pod maską. Zapraszamy na test!

Przeczytaj także: Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Sport

Karoseria

Civic dziewiątej generacji jest ewolucją swojego poprzednika. To oznacza, że Honda chciała, abyśmy dalej czuli się blisko przestrzeni kosmicznych… Design auta, któremu nadano przydomek UFO prezentuje się bardzo nowocześnie, wręcz futurystycznie. Pas przedni zdobią długie reflektory połączone czarnym panelem zderzaka i mocno pochylona maska. Z tyłu dominują wyłupiaste lampy, które scala listwa zintegrowana ze światłem stop. Moje zainteresowanie wzbudziły jednak „płetwy”, które zamontowano nad tylnymi nadkolami… Według mnie nie jest to potrzebny dodatek.

fot. mat. prasowe

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle - przód auta

Pas przedni zdobią długie reflektory połączone czarnym panelem zderzaka i mocno pochylona maska.


Wnętrze

We wnętrzu panuje równie awangardowy klimat. Kokpit to na pierwszy rzut oka dyskoteka, ale został tak rozplanowany, że nie ma mowy o problemach z obsługą. Wszystkie przyciski i pokrętła mają odpowiednią wielkość, a ich rozmieszczenie jest intuicyjne. Dzięki temu nieszablonowy wygląd idzie w parze z użytecznością. Warto zaznaczyć, że materiały wykończeniowe są naprawdę dobrej jakości, podobnie jak ich spasowanie.

fot. mat. prasowe

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle - wnętrze

We wnętrzu panuje równie awangardowy klimat. Kokpit został tak rozplanowany, że nie ma mowy o problemach z obsługą. Wszystkie przyciski i pokrętła mają odpowiednią wielkość, a ich rozmieszczenie jest intuicyjne.


Dobranie odpowiedniej pozycji ułatwiają fotele o sporym zakresie regulacji. Są też nieźle wyprofilowane i odpowiednio duże, dlatego europejski kierowca nie powinien narzekać na brak miejsca. Na pochwałę zasługuje także świetnie leżąca w dłoniach kierownica. Najbardziej zaskakuje jednak tylna kanapa, na której bez problemu zmieszczą się trzy dorosłe, nawet bardzo wysokie osoby. Wszystko dzięki wygospodarowaniu dużej ilości miejsca na nogi i głowy. W tej kategorii Civic potrafi zawstydzić niejednego gracza z segmentu D. Fajnym patentem jest system Magic Seats, dzięki któremu można podnieść siedziska do góry, co umożliwia przewiezienie nietypowych przedmiotów.

fot. mat. prasowe

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle - przednie i tylne fotele

Dobranie odpowiedniej pozycji ułatwiają fotele o sporym zakresie regulacji. Są też nieźle wyprofilowane i odpowiednio duże, dlatego europejski kierowca nie powinien narzekać na brak miejsca.


Kolejną zaletą japońskiego przedstawiciela segmentu C jest obszerny bagażnik – 467 litrów w normalnej konfiguracji i 1368 litrów po złożeniu tylnych oparć. Takie wartości pozwolą na bezproblemowe spakowanie całej rodziny na wakacyjny wyjazd.

fot. mat. prasowe

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle - bagażnik

Zaletą japońskiego przedstawiciela segmentu C jest obszerny bagażnik – 467 litrów w normalnej konfiguracji i 1368 litrów po złożeniu tylnych oparć.


Technologia

Testowany egzemplarz napędzał silnik 1.6 i-DTEC, który wydaje się być najlepszym wyborem. Ma 120 KM i maksymalny moment na poziomie 300 Nm dostępny już od 2 tysięcy obrotów. Cała moc przekazywana jest na oś przednią za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej. Dzięki tej technologii, ważący 1346 kg Civic potrafi osiągnąć setkę w 10,5 sekundy i rozpędzić się do 207 km/h. Od osiągów ważniejsze są jednak wyniki dotyczące zużycia paliwa. Średnie spalanie z całego testu (na dystansie 1200 km) wyniosło jedynie 5,2 litra. Może to i więcej niż podaje producent, ale narzekać nie sposób. W oszczędzaniu pomagał oczywiście system Start&Stop. Bardziej ekonomiczni ode mnie kierowcy bez problemu osiągnęliby wynik poniżej 5 litrów.

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Honda Civic, Honda, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: