eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Warsztat samochodowy: lepszy droższy, ale rzetelny

Warsztat samochodowy: lepszy droższy, ale rzetelny

2014-10-08 12:37

Warsztat samochodowy: lepszy droższy, ale rzetelny

Warsztat samochodowy: lepszy droższy, ale rzetelny © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Wydawać by się mogło, że głównym z czynników przemawiających za wyborem nieautoryzowanego serwisu samochodowego jest cena usług. Tymczasem okazuje się, że jest inaczej - badanie zrealizowane przez Instytut Badawczy ARC na zlecenie firmy Castrol wskazuje, że wybierając warsztat samochodowy najczęściej kierujemy się jego renomą.

Przeczytaj także: Ranking ASO

Przyjęło się, że do warsztatu niezależnego przyjeżdżamy z autem po zakończeniu gwarancji. Tymczasem, dzięki przepisom unijnym, nawet nowe auta mogą być obsługiwane serwisach niezależnych bez obaw o utratę gwarancji. Klient ma więc duży wybór. Jaki powinien być niezależny punkt naprawczy, aby kierowcy chcieli korzystać z jego usług i do niego wracać?

Najważniejsza dobra opinia


Wybierając niezależny warsztat samochodowy, 82 proc. respondentów kieruje się przede wszystkim jego renomą i dobrymi opiniami. A te, oprócz znajomych czy rodziny, można też znaleźć w internecie – blisko połowa klientów korzysta z wyszukiwarek internetowych i czyta informacje na forach dyskusyjnych. Co ciekawe, internet nie służy nam do umawiania wizyty – tu preferowane są bardziej tradycyjne formy, jak rozmowa telefoniczna lub kontakt osobisty. Warto zauważyć, że prawie co trzeci badany zdecyduje się na wizytę w serwisie, kiedy będzie miał tam możliwość doglądania naprawy.

fot. mat. prasowe

Kompetentny i uprzejmy personel

Największą niedogodnością, z jaką spotykają się klienci jest nieuprzejmość obsługi.


Standard porównywalny z obsługą w stacjach autoryzowanych


W ofercie warsztatu najważniejsze dla klientów są kwestie związane bezpośrednio z jakością i warunkami naprawy. Jednak obok elementów takich, jak konsultowanie dodatkowych wydatków dotyczących naprawy (na co wskazało 94 proc. badanych), przejrzystość kosztów (92 proc.) czy gwarancja na naprawy (91 proc.) istotną rolę zaczynają odgrywać również inne aspekty. Blisko 2/3 kierowców oczekuje bowiem, że w serwisie będzie czysto, prawie 60 proc. chce doglądać napraw, niemal połowa spodziewa się, że będą zapewnione toalety dla klientów, 42 proc. oczekuje, że warsztat da samochód zastępczy na czas naprawy, a 40 proc. badanych chciałoby czekać na odbiór auta w wygodnej poczekalni.

fot. mat. prasowe

Standard porównywalny z obsługą w ASO

Klienci oczekują, że warsztat będzie konsultował z nimi koszty dodatkowych napraw.


Kompetentny i uprzejmy personel


Kwestia, która najbardziej przeszkadza respondentom podczas korzystania z usług serwisu, to nieuprzejmość personelu – wskazało na to aż 91 proc. kierowców. Klienci zdecydowanie nie lubią też opóźnień w usłudze (86 proc.) czy płacenia za nieuzgodnione naprawy (84 proc.). Wśród cech personelu szczególnie pożądana jest rzetelność (97 proc.) i doświadczenie (96 proc.), a także umiejętność doradzenia klientowi (93 proc.) oraz znajomość nowoczesnych technologii (91 proc.). Wygląda więc na to, że stały rozwój kompetencji pracowników – nie tylko tych specjalistycznych lecz także związanych z różnymi aspektami obsługi klienta – to przyszłość niezależnego sektora napraw.

fot. mat. prasowe

Kompetentny i uprzejmy personel

Największą niedogodnością, z jaką spotykają się klienci jest nieuprzejmość obsługi.


Zaufanie ważniejsze niż cena


Aż 84 proc. badanych wróci do tego samego warsztatu, bo ufa, że tam dobrze mu naprawią samochód. Niska cena jako powód korzystania z tego samego serwisu plasuje się dopiero na 3. miejscu – wskazało na nią 63 proc. kierowców. Inne istotne elementy to bliskość miejsca zamieszkania, na co wskazało 2/3 badanych czy terminowość usług (62 proc.). Wiarygodność i renomę punktu naprawczego może zwiększyć współpraca ze znaną marką – za najbardziej prestiżową wśród firm olejowych kierowcy uznali markę Castrol.

fot. mat. prasowe

Zaufanie ważniejsze niż cena

Do ponownego skorzystania z usług danego warsztatu skłania przede wszystkim jego rzetelność. Cena zajmuje dopiero 3 miejsce.


Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy Castrol w sierpniu 2014 r. na grupie 509 kierowców samochodów (metodą CAWI), którzy odwiedzili niezależny warsztat samochodowy przynajmniej raz w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Arek85 / 2016-07-05 15:17:24

    Oczywiście, że tak. Jakość najważniejsza, bo jak trafimy na patałachów to i tak dopłacimy za kolejne naprawy. Ja korzystam z Green-Car - bardzo porządny warsztat w Nadarzynie pod Warszawą. Ceny nie jak w stolicy a solidnie robią. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: