eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Seat Leon Cupra nieokiełznany jak kobieta

Seat Leon Cupra nieokiełznany jak kobieta

2014-12-12 13:10

Seat Leon Cupra nieokiełznany jak kobieta

Seat Leon Cupra © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

Stanąłem naprzeciwko niej z kluczykami, zmierzyliśmy się wzrokiem i po kilku chwilach zadumy zająłem miejsce za uciętą u dołu kierownicą. Długo o tym myślałem; jak to będzie i czy bardzo będę się jej bał. Gdy 280 koni obudziło się ze snu, wszelkie wątpliwości zniknęły. Zaczęła się prawdziwa jazda!

Przeczytaj także: Seat Leon Cupra 280 - hot hatch doskonały?

Jej ostre, rozpalone czerwonym lakierem rysy, olbrzymie felgi, podwójny wydech oraz kilka znaczków „Cupra” nie zdradzają na pierwszy rzut oka z jak szybkim autem mamy do czynienia. W końcu niejeden Leon w specyfikacji FR wygląda równie dobrze, a z pakietem Aero nawet lepiej. Do tego, patrząc na konkurencję – Renault Megane RS czy choćby Focusa ST, Cupra jest jedynie szorstkim kociakiem z wyglądu. Ale to dobrze. 280-konny silnik bardzo szybko nadrobia braki w epatowaniu sportowymi emocjami na zewnątrz.

Również wewnątrz ta ostra Hiszpanka nie ma zbyt wielu typowo sportowych akcentów do zaoferowania. Tu i tam znaczki sportowej sekcji Seata, dobrze trzymające, ale nie kubełkowe fotele z białym paskiem, mięsista i świetnie leżąca w rękach kierownica z łopatkami do zmiany biegów oraz wyskalowany do 300 km/h prędkościomierz. Koniec. Za to pozycja za kierownicą jest perfekcyjna, a w środku bez problemu zmieszczą się 4 dorosłe osoby i ich bagaże.

fot. mat. prasowe

Seat Leon Cupra - widok z tyłu i boku

Jej ostre, rozpalone czerwonym lakierem rysy, olbrzymie felgi, podwójny wydech oraz kilka znaczków „Cupra” nie zdradzają na pierwszy rzut oka z jak szybkim autem mamy do czynienia.


Muzyka niepotrzebna


Dochodząc do wniosku, że nie ma sensu dalej się jej przyglądać przekręcam kluczyk. Tuż po „zagadaniu” silnika, z układu wydechowego wydobywa się krótkie fuknięcie. Włączam „D” na skrzyni biegów i odjeżdżam. Niższe o 25 mm podwozie zachowuje się nad wyraz dobrze, nawet na mniej uczęszczanych lokalnych drogach. W trybie Komfort samochód jest bardzo potulny i wcale nie narzuca się swoją mocą. To świetny tryb na co dzień… Chociaż nie, wróć, to nie ma sensu – nie po to kupujemy hot-hatcha. Szybko przeskakuję więc ustawienie Individual i wciskam Sport. Układ kierowniczy się utwardza, dźwięk płynący z kolektorów staje się bardziej chropowaty, perfekcyjnie działająca 6-biegowa skrzynia biegów podtrzymuje obroty wyżej, a mnie wbija w fotel niesamowite przyspieszenie. Po kilku minutach zaczyna mi jednak czegoś brakować. Na szczęście Seat przygotował też coś specjalnego. Dotykam przycisk Cupra. Dźwięk silnika staje się jeszcze bardziej dosadny, opór na kierownicy jeszcze bardziej zwarty, a reakcja na gaz jeszcze szybsza. Do tego wszelkie układy wspomagające przełączają się w tryb pozwalający na jeszcze więcej szaleństwa, z lekkim uślizgiem na zakrętach włącznie. Co więcej, w 280 konnym Seacie pomyślano nawet o możliwości całkowitej dezaktywacji układu ESP. Bajka!

fot. mat. prasowe

Seat Leon Cupra - wnętrze

Pozycja za kierownicą jest perfekcyjna, a w środku bez problemu zmieszczą się 4 dorosłe osoby i ich bagaże.


Czas na trochę zabawy, a gdzie zabawa – tam pedał w podłodze i uśmiech od ucha do ucha. Rozpędzanie wygląda tak. 0-100 km/h? Rwie włos z głowy. 70-130 km/h? Nie zdążysz powiedzieć „o cupra”. 110 – 160 na szóstym biegu? Ona nadal się rozpędza i robi to zabójczo skutecznie. Dojście do 200 km/h jest dziecinnie proste, a ona chce jeszcze i jeszcze. Bardzo łatwo można się zapomnieć. W dodatku ten dźwięk…. jak na 2-litrówkę jest naprawdę rewelacyjny. Przy każdym zrzuceniu biegu tłumiki pokaszlują i charczą. Szybko wyłączyłem nieźle grające radio.

fot. mat. prasowe

Seat Leon Cupra - widok z boku

W trybie Komfort samochód jest bardzo potulny i wcale nie narzuca się swoją mocą. To świetny tryb na co dzień…


 

1 2

następna

oprac. : Adam Gieras / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: