eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Nissan Qashqai dCi 110 Tekna bije na głowę poprzednika

Nissan Qashqai dCi 110 Tekna bije na głowę poprzednika

2015-04-09 16:22

Przeczytaj także: Wyjątkowo udany Nissan Qashqai dCi 130 4x4 Tekna


Wrażenia z jazdy


Według danych fabrycznych auto ma palić 3,9 litra średnio, 4,2 w mieście i 3,6 na trasie. Z tym że to raczej niewykonalne… No, chyba że rygorystycznie zaczniemy stosować zasady ecodrivingu. Ale nie po to producent dał nam klimatyzację, żebyśmy się w upalne dni potem zalewali. Dlatego, w mojej opinii, bliższe rzeczywistości są wyniki otrzymane w redakcyjnym teście, czyli odpowiednio średnio 4,5 litra w cyklu mieszanym. I tej wersji będę się trzymał.

W optymalnym wykorzystaniu mocy bardzo pomaga manualna, pracująca lekko i precyzyjnie skrzynia biegów. Jest wszak łyżka dziegciu w beczce miodu – nieco zbyt krótkie przełożenia na pierwszych czterech biegach zmuszają do częstego „wachlowania” lewarkiem. Z kolei długa „piątka” i „szóstka”, mogą spowodować nagłą potrzebę redukcji podczas wyprzedzania.

fot. mat. prasowe

Nissan Qashqai dCi 110 Tekna - bagażnik

Przestrzeń bagażowa również zasługuje na pochwałę, dokładnie 401 litrów.


Zastrzeżenia mam do trochę zbyt „miękkiego” układu kierowniczego, który pozwala kierownicy obracać się ze zbyt dużą lekkością. Do tej „przypadłości” możemy się jednak szybko przyzwyczaić, i problem zniknie. W sumie, prowadzanie auta nie nastręcza problemów. Qashqai II dość łatwo wpisuje się nawet w ostre zakręty. I równie łatwo z nich wyjeżdża. Innymi słowy, okiełznanie go, to żaden problem.

Okiem przedsiębiorcy


Qashqai (tak jak i Nissan w ogóle) nigdy nie był ulubieńcem flot. Innymi słowy, zasadniczo, jest autem dla indywidualnego nabywcy. Podstawowy wariant (Visia) to wydatek co najmniej 75 tys. zł. Najbogatszą wersję (Tekna) wyceniono na minimum 106 tysięcy. Testowany egzemplarz wyposażony w wiele dodatków to wydatek 111 600 zł.

fot. mat. prasowe

Nissan Qashqai dCi 110 Tekna - widok z boku

Wymiary auta to: 1900 mm szerokości i 1590 mm wysokości i rozstaw osi 2646 mm.


Oferta finansowa Nissana obejmuje zarówno kredyt jak i leasing. Ten pierwszy można otrzymać na nawet 96 miesięcy, przy równych miesięcznych ratach. Z kolei wariant leasingowy oferowany jest na okres od 24 do 64 miesięcy, z opłatą wstępną od 10% i równymi ratami leasingowymi oraz równocześnie zawartym ubezpieczeniem.

Podsumowanie


Cena czyni cuda! To prawda stara jak świat. Dlatego Qashqai pierwszej generacji był tak popularny, a jego drugie wcielenie nie jest i raczej nie biedzie, choć bije na głowę poprzednika pod każdym względem. Szkoda, że za nowinki techniczne i ciekawy design Nissan każe sobie tak słono płacić. A dlaczego aż tyle? Bo… może!

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: