eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle to rozsądny wybór

Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle to rozsądny wybór

2015-06-15 13:25

Przeczytaj także: Honda CR-V 1.6 i-DTEC vs 2.2 i-DTEC


Technologia


Testowany egzemplarz został wyposażony w podstawowego, 120-konnego diesla (i-DTEC) o pojemności 1,6 litra. Generuje on 300 Nm już od 2000 obrotów, co znacznie wpływa na elastyczność. W wykorzystaniu mocy pomaga 6-biegowa przekładnia przekazująca cały potencjał na oś przednią. Tak skonfigurowane CR-V rozmienia setkę w 11,2 sekundy i potrafi rozpędzić się do 182 km/h. Jak na ważącego ponad półtorej tony SUV-a, osiągi są zadowalające. Co więcej, japońskie auto wykazuje się niezwykle skromnym zużyciem paliwa. Średnia na dystansie całego testu (cykl mieszany) wyniosła 5,6 litra, a wcale nie próbowałem być nad wyraz delikatny. Nie zdziwiłbym się, gdyby kierowcy o ekonomicznym (i ekologicznym) usposobieniu osiągnęli wynik o litr korzystniejszy.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle - widok z boku

Egzemplarz testowy, czyli 1.6 i-DTEC Lifestyle to wydatek 128 600 zł.


Wrażenia z jazdy


CR-V z prezentowanym silnikiem to naprawdę żwawe auto. Wiem, na papierze nie wygląda to imponująco, ale w praktyce okazuje się, że taka moc w zupełności wystarcza, nawet podczas dynamicznej jazdy. Cieszy również niezłe wyciszenie kabiny i ogólna charakterystyka silnika, który ciągnie niemal od samego dołu. Dzięki temu można rzadziej sięgać po lewarek zmiany biegów.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle - bagażnik

Bagażnik posiada 589 litrów pojemności, po złożeniu tylnej kanapy wolna przestrzeń wzrośnie do 1669 litrów.


Jeśli chodzi o komfort jazdy, to także nie ma na co narzekać. Zawieszenie całkiem nieźle tłumi nierówności, także te poprzeczne. Poza tym, nie pozwala na przesadne przechyły karoserii. Układ kierowniczy jest natomiast wystarczająco precyzyjny. Nie jest to Civic Type R, ale w tym modelu szybsza reakcja na ruchy kierownicą nie jest w żadnym stopniu potrzebna.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle - przód

CR-V z prezentowanym silnikiem to naprawdę żwawe auto.


Co więcej, kompaktowy SUV Hondy pozwala na zjechanie z asfaltu. Wszystko za sprawą krótkich zwisów i sporego prześwitu. Nie chodzi tu jednak o „off-road”, a przejażdżkę do lasu zakończoną spacerem. CR-V nie ma bowiem napędu na obie osie. Według mnie, to dużo rozsądniejsze rozwiązanie niż 4x4, którego możliwości są w większości przypadków marnowane (mało kto zjeżdża SUV-ami z asfaltu). Poza tym, można się cieszyć mniejszym zużyciem paliwa.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle - tył

To udany i dopracowany w każdym calu samochód rodzinny z dobrym wyposażeniem i bardzo udaną jednostką napędową.


Okiem przedsiębiorcy


Ceny CR-V po liftingu nie uległy praktycznie większym zmianom. Za otwierającego ofertę diesla (czyli tego testowanego) z podstawowym wyposażeniem Comfort, trzeba zapłacić co najmniej 110 600 zł. Egzemplarz testowy, czyli 1.6 i-DTEC Lifestyle to wydatek 128 600 zł. Napęd 4x4 dostępny jest z mocniejszą, 160-konną wersją (ceny od 130 200 zł).

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle - silnik

W wykorzystaniu mocy pomaga 6-biegowa przekładnia przekazująca cały potencjał na oś przednią. Tak skonfigurowane CR-V rozmienia setkę w 11,2 sekundy i potrafi rozpędzić się do 182 km/h.


Zakup auta, poza gotówką, można zrealizować za pośrednictwem Honda Finance. W ofercie jest oczywiście kredyt dostosowywany do potrzeb klienta, dlatego o szczegóły należy pytać w salonach. Wachlarz finansowy obejmuje także leasing z umową od 24 do 60 miesięcy (od 6 miesięcy w przypadku leasingu finansowego) w jednej z trzech walut do wyboru: PLN, EUR lub USD. Oba warianty dotyczą zarówno samochodów nowych, jak i używanych.

Podsumowanie


Hondy CR-V przedstawiać i promować nie trzeba, bo każdy ją zna. To po prostu udany i dopracowany w każdym calu samochód rodzinny z dobrym wyposażeniem i bardzo udaną jednostką napędową. Czy warto się nim zainteresować? Oczywiście, że tak. Potwierdzają to nie tylko wyniki sprzedaży, ale także niska (w porównaniu do konkurencji) utrata wartości. Rozsądny wybór.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Honda CR-V, Honda, testy samochodów, samochody, auta, suv

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: