eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Nowy Jaguar XJ

Nowy Jaguar XJ

2015-06-18 10:01

Przeczytaj także: Motor Show Poznań 2015 cz.2


Referencyjny system audio Meridian


Jednakową uwagę poświęcono parametrom systemu audio. Nowy XJ oferuje cztery cyfrowe systemy, w tym znakomity 26-głośnikowy system referencyjny o mocy 1300 W opracowany wspólnie z brytyjskimi ekspertami od dźwięku z firmy Meridian. 17-kanałowów stereo i dźwięk przestrzenny korzystają z opracowanej przez Meridian technologii Trifield, aby uzyskać wierne odtwarzanie dźwięku przy wyjątkowo niskim poziomie zniekształceń.

Rozrywka dla pasażerów z tyłu


Klientom oferowany jest system rozrywki dla tylnych siedzeń. Dwa ekrany HD o przekątnej 10,2 cala i współczynniku proporcji 16:9 składają się, gdy nie są używane. W przypadku wybrania także opcji telewizji cyfrowej na każdym ekranie może być prezentowany inny kanał, a ponadto użytkownik może zapisać do 100 GB swoich danych na dysku.

System rozrywki dla pasażerów tylnych siedzeń pozwala im także podłączać urządzenia za pomocą dwóch portów USB 3.0, jednego portu HDMI i jednego portu MHL w celu doładowania wielu różnych modeli smartfonów i tabletów lub odtworzenia ich zawartości.

fot. mat. prasowe

Jaguar XJ - wnętrze

Pasażerowie zajmujący miejsca z tyłu pojazdu mają do dyspozycji dwa ekrany HD o przekątnej 10,2 cala


Zaawansowane syatemy wspomagania kierowcy


Nowy XJ korzysta z technologii, które poprawiają trakcję w trudnych warunkach i ułatwiają jazdę w korku lub parkowanie w ciasnych miejscach.

Rewolucyjna technologia ASPC (All-Surface Progress Control), sprawdzona już w modelach XE i XF, teraz trafia także do nowego Jaguara XJ. Opracowany w celu ułatwienia kierowcom płynnego ruszania na nawierzchniach o bardzo niskiej przyczepności układ ASPC to wyjątkowy system, który jazdę mocnym samochodem z tylnym napędem po śniegu, lodzie lub mokrej trawie czyni łatwiejszą i bezpieczniejszą.

ASPC działa na zasadzie tempomatu, który przy jest aktywny w zakresie od 3,6 do 30 km/h. System jest włączany umieszczonym na konsoli środkowej przyciskiem. Następnie kierowca ustawia zadaną prędkość za pomocą przełączników na kole kierownicy, które służą do obsługi tempomatu. Potem całą pracę wykonuje już system ASPC. Kierowca może skupić się na prowadzeniu.

Skuteczność systemu wynika z faktu, że pozwala on nie tylko niezwykle precyzyjnie dozować stopień otwarcia przepustnicy, lecz wykorzystuje także hamulce. Dzięki temu podczas ruszania z miejsca na koła napędzane przekazywana jest jedynie bardzo niewielka ilość momentu obrotowego, umożliwiając łagodne przyspieszanie przy maksymalnym ograniczeniu poślizgu kół. Układ ASPC jest dostępny zarówno z napędem na tylne, jak i na wszystkie cztery koła. Jego skuteczność rośnie jeszcze bardziej po zamontowaniu opon zimowych.

Rozpoznawanie znaków drogowych


System rozpoznawania znaków drogowych (TSR) bazuje na kamerze przedniej i informuje kierowcę o obowiązujących ograniczeniach prędkości (także tych o tymczasowym charakterze, stosowanych na przykład podczas robót drogowych) oraz o wskazaniach znaków zmiennej treści występujących na autostradach. Dane z kamery są porównywane z danymi GPS, co poprawia ich dokładność i wiarygodność.

Aktywny tempomat z asystentem jazdy w korku


Nowa funkcja aktywnego tempomatu — asystent jazdy w korku — została opracowana, aby uczynić jazdę w gęstym ruchu jeszcze łatwiejszą i mniej monotonną. System wykorzystuje radar dalekiego zasięgu do utrzymywania bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu, aż do całkowitego zatrzymania.

Ułatwione parkowanie


Zastosowanie elektrycznego wspomagania pozwala w nowym modelu XJ zaoferować funkcje półautomatycznego asystenta parkowania w zatoce i parkowania równoległego. Najpierw czujniki ultradźwiękowe mierzą miejsce i jeśli jest go wystarczająco dużo, system wprowadza samochód na miejsce, a w przypadku parkowania równoległego także go z niego wyprowadza. Kierowca musi jedynie kontrolować pedał przyspieszenia, hamulca i skrzynię biegów.

Ponadto samochód wyposażono w system Surround Camera, który łączy obraz uzyskiwany z pięciu kamer, wyświetlając go jako widok przestrzeni obejmujący 360 stopni wokół całego pojazdu, w tym widok z góry, dzięki czemu manewrowanie jest łatwiejsze i bezpieczniejsze.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: