eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Jeep Cherokee 2.0 Multijet 4WD Limited wygląda kontrowersyjnie

Jeep Cherokee 2.0 Multijet 4WD Limited wygląda kontrowersyjnie

2015-07-17 14:30

Przeczytaj także: Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk dużo potrafi


Wrażenia z jazdy


Jak to wszystko jeździ? Komfortowo! Zaskoczenie? Dla mnie też! Prawdziwego komfortu zazwyczaj oczekujemy po Grand Cherokee. A tu miękko na asfalcie. I do tego zdecydowanie „nie-SUV-owa” dzielność terenowa! Tak, Cherokee to SUV, ale jego właściwości terenowe wprost deklasują całą konkurencję. Już ze standardowym JAD I jest lepiej niż dobrze. Bo to, wbrew pozorom, nie tylko Selec Terrain, ale też 16,7 stopnia kąta natarcia, prawie 25 zejścia i 17,7 rampowego. Jedynie głębokością brodzenia Cherokee ustępuje nieco Discovery Sport. Muszę jednak wrócić do tego, do czego zasadniczo przeznaczone są SUV-y, czyli do jazdy po asfalcie. I tu Cherokee też „nie kucał” przy konkurencji. 170 koni z dwulitrowego diesla (MultiJet) i 350 Nm. (od 1500 obrotów) sprawia, że auto jest dynamiczne i oszczędne.

fot. mat. prasowe

Jeep Cherokee 2.0 Multijet 4WD Limited - przód

Przełamany grill i wąskie oczka reflektorów na pewno łamią „jeepowe” stereotypy. Ale wyglądać inaczej, to wcale nie znaczy wyglądać źle.


W normalnych warunkach, 9-biegowy automat dystrybuuje całą moc na przednią oś. W takiej konfiguracji Cherokee przyspiesza 0-100 w niewiele ponad 10 sekund i osiąga ponad 190 km/h. A pali? No cóż, znowu musze użyć słowa zaskakująco. Zaskakująco mało. W trasie, około 5,5 w mieście około 8, a średnia z testu wyniosła równe 6 litrów. Oczywiście, są to wartości z testu drogowego, a nie terenowego. Ale nie oszukujmy się, pewnie 90% tego typu aut nigdy w terenie się nie pojawi, dlatego sprawdzanie danych o ich spalaniu w czasie jazdy w terenie z włączonym dyferencjałem jest w mojej opinii bezcelowe.

Okiem przedsiębiorcy


Ceny nowego Cherokee startują od niecałych 140, a kończą się na 193 900 zł. Oczywiście, bez dodatkowo płatnych opcji, których jest całkiem sporo.

Jeep, jak każda cywilizowana marka, oferuje swoim klientom kredyt. Aktualnie są dostępne dwa warianty: Kredyt 50/50 (wpłata własna 50%, raty równe, oprocentowanie 0% przez pierwsze 12 miesięcy) i Kredyt od 3% (wpłata własna 0%, okres kredytu od 12 do 96 miesięcy, oprocentowanie od 3 do 4,5%). Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasing. Warunki są jednak dostosowywane indywidualnie, dlatego o szczegóły należy pytać w salonach.

fot. mat. prasowe

Jeep Cherokee 2.0 Multijet 4WD Limited - z przodu i boku

Dzięki kilku stylistycznym sztuczkom nowy Cherokee prezentuje się bardziej finezyjnie od większego i droższego brata. A nie jest od niego ani dużo mniejszy, ani dużo mniej pakowny.


Podsumowanie


Jeep to taki trochę Golf wśród aut terenowych. Zachowawczy design i opinia, że nic go nie zatrzyma. Nowy Cherokee jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie aut terenowych. Ale wygląd dość drastycznie zrywa z linią, do której zdążyliśmy się już przyzwyczaić. I w zasadzie, gdyby nie siedmioczęściowy grill, trudno byłoby dopatrzeć się w konstrukcji auta jakichkolwiek elementów „jeepopodobnych”. Kiedy jednak przyjrzymy się możliwościom terenowym auta, wątpliwości znikają. Koncern testuje swoje modele na specjalnym poligonie. I, choć trudno to uwierzyć, Cherokee dał sobie na nim radę równie dobrze, co Wrangler.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: