eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Czy SsangYong Tivoli jest wart uwagi?

Czy SsangYong Tivoli jest wart uwagi?

2015-09-09 08:10

Przeczytaj także: SsangYong Tivoli 1.6 2WD Sapphire ma szanse na sukces w Polsce?


Niezależnie od jakości dróg do wnętrza nie dochodzą głośne odgłosy pracy układu tłumiącego jak i odgłosy od jednostki napędowej. Zawieszenie zestrojono jest dość twardo i zapewne lepiej będzie współpracowało z opcjonalnym napędem na 4 koła, jednak faktem jest twarde tłumienie nierówności spotykane na łączeniach fragmentów dróg ekspresowych. Sytuację ratuje precyzyjny układ kierowniczy ze zmienną siłą wspomagania pomagającą w trybie sportowym na bezstresowe kierowanie. Jeżdżąc w mieście Tivoli nie ma problemów z atakowaniem wysokich krawężników i przy zjeździe okrakiem nawet z tych najwyższych nadwozie nie wydaje z siebie żadnych odgłosów.

fot. mat. prasowe

SsangYong Tivoli - tylna kanapa

Za plecami kierowcy, nawet o wzroście ponad 180 cm bez problemu z miejscem na nogi usiądzie pasażer, który nie powinien narzekać również na miejsce nad głową, a kąt oparcia gwarantuje wygodną podróż nawet na dłuższych trasach.


Podsumowując SsangYong Tivoli jest przemyślaną konstrukcją mającą drobne wady, jednak jest to jak najbardziej do zaakceptowania biorąc pod uwagę ogół poziom jej dopracowania. Jednym brakiem wykończeniowym jest dla mnie brak maskownicy prowadnic przednich foteli i brak możliwości regulacji natężenia podświetlenia zegarów podczas jazdy. Aby to uczynić musimy zatrzymać się, co odblokowuje możliwość wejścia w ustawienia komputera pokładowego. Reszta nie budzi większych zastrzeżeń i czas spędzony z Tivolim wspominam bardzo przyjemnie. Pozostaje jeszcze pytanie jak sprawuje się odmiana z silnikiem Diesla i opcjonalnym napędem na 4 koła, na które najwcześniej uda się odpowiedzieć za około miesiąc, kiedy to tak skonfigurowane egzemplarze trafią do parku prasowego.

Ceny startują od 59 900zł, a za egzemplarze w wersji wyposażeniowej Sapphire przyjdzie Wam zostawić w salonie od 80 900 zł za odmianę z silnikiem benzynowym 1.6, a za Diesla należy dopłacić jeszcze około 10 000 zł. Doposażając Tivoli w kilka dodatków i napęd na 4 koła bez problemu uda się jednak przekroczyć barierę 100 000 zł, a to trochę dużo nawet za auto posiadające kompletne wyposażenie, 5 letnią gwarancję, bo wciąż pozostaje on przedstawicielem segmentu B.

poprzednia  

1 2

oprac. : Krzysztof Kunzek / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: