Nowy Volkswagen Tiguan w Polsce
2016-05-16 13:45
Volkswagen Tiguan © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Nowy Volkswagen Tiguan
Pierwsze wcielenie Tiguana poznaliśmy w 2007 roku. W 2011 roku auto przeszło lifting, a kilka dni temu poznaliśmy II generację sztandarowego SUV-a z Wolfsburga. Do tej pory w 170 krajach, gdzie auto było oferowane zdecydowało się na nie 2,8 miliona klientów. Może nie jest to rekord, ale bez mała 3 miliony budzi szacunek. A na taki szacunek poprzednik ciężko zapracował. Nowość ma nie tylko dyskontować sukces poprzednika, ale też podnieść to auto na wyższy poziom.Tiguan II generacji powstaje od razu jako dwa różne auta. To na rynki USA i Chin jest dłuższe i ma większy rozstaw osi. Ale europejskie, choć niższe (o 33 mm), jest dłuższe (o 60 mm) i szersze (o 30 mm) od poprzednika. Wysokość auta to teraz 1632 mm, szerokość 1839 mm i długość 4486 mm, a rozstaw osi, zwiększony o 77 mm, wynosi 2681mm. Auto jest także lepsze pod względem aerodynamiki. Współczynnik Cx wynosi 0,32 i jest o 13% niższy niż był w wypadku poprzedniego modelu (0,37). W porównaniu z modelami wyposażonymi w silniki spełniające normę Euro 5 masa nowego Tiguana zmniejszyła się o 53 kg. Sama karoseria jest lżejsza o 12 kg.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Tiguan - z boku
Pod maskę auta trafią silniki Diesla i nowe jednostki benzynowe. Wszystkie diesle mają dwa litry i moce 115, 150, 190 i 240 KM. Jednostki benzynowe to konstrukcje z rodziny TSI o pojemnościach 1,4 litra (125 i 150 KM) oraz 2 litry (180 i 220 KM). Auta będą opcjonalnie, wyposażane w napęd 4Motion (150-, 190- i 240-konne diesle oraz 150-, 180- i 220-konne benzyniaki). Podobnie rzecz ma się ze skrzynią DSG. Najsłabszy benzyniak i diesel będą współpracować tylko z 6-biegową skrzynią manualną.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Tiguan - z tyłu
Twórca auta, Marko Pavone twierdzi, że myślą przewodnią przy tworzeniu auta była funkcjonalność. Dlatego właśnie Tiguan urósł, ale także otrzymał aż 615-litrowy bagażnik (po złożeniu tylnej kanapy – 1655 litrów). I dlatego też do salonów trafia z 3 różnymi liniami stylistycznymi. Niemieckiego SUV-a będzie można indywidualizować już w momencie zakupu. Do wyboru są linie: On-road, Off-road lub R-line.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Tiguan - wnętrze
Wyposażenie najnowszego Tiguana jest w zasadzie identyczne, jak w przypadku Passata. Kierowca będzie więc mógł korzystać z wszystkich systemów jakie pracują dla bezpieczeństwa kierującego i pasażerów. Wśród nich znajdziemy Trailer Assist, czyli system, który wspomaga cofanie z przyczepą. Przy czym słowo 'wspomaga" jest trochę nie na miejscu, albowiem wyposażony w ten system Tiguan cofa… sam. Działa on skutecznie i jest bardzo przydatny. Szczególnie dlatego, że do auta można "zaczepić" aż 2,5 tony i jest to, póki co, rekord w klasie.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Tiguan - fotele
Kokpit także nawiązuje do Passata. Ma niemal identyczne rozmieszczenie wszystkich przyrządów. Przednie fotele osadzono jednak wyraźnie wyżej, co jest charakterystyczne dla SUV-ów, bez warunku na segment, który reprezentują. Z tyłu też nie brakuje miejsca - dwie wysokie osoby nie będą miały powodów do narzekań.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Tiguan - przód
Właściwości trakcyjne auta to spore zaskoczenie. Tiguan, choć to tylko SUV, radzi sobie nawet w dość trudnym ternie. I to nie tylko dzięki napędowi 4MOTION, ale też tzw. preselekcji. Pokrętłem usytuowanym tuż przy lewarku zmiany biegów można ustawić tryb jazdy: zimowy, szosowy lub w trudniejszych warunkach. Wtedy kierowcy pomaga dodatkowo adaptacyjny system regulacji zawieszenia (DCC).
Ile to wszystko kosztuje? No cóż, zaskoczenia nie ma. Ceny są podobne do… poprzednika. Nowy Tiguan kosztuje od około 98 do około 170 tysięcy złotych. Oczywiście bez opcji dodatkowych. Chętnych na ten model z pewnością nie zabraknie.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Tiguan - tył
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4MOTION Highline
-
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 150 - w dużym ciele
-
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4MOTION do bólu niemiecki
-
Volkswagen CrossBlue Coupe
-
Volkswagen Taigun
-
Volkswagen Tiguan CityLine i CityStyle
-
Volkswagen Tiguan Track & Avenue
-
Hyundai Santa Fe i IONIQ 5 N
-
Citroen e-C3 debiutuje w Polsce
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)