Ford Ka+ Active
2018-12-05 12:54
Ford Ka+ Active © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Ford Ka+ debiutuje w Polsce
Wzbogacenia stylistyczne mają oczywiście podkreślać uterenowiony charakter. Wśród nich znajdziemy plastikowe nakładki chroniące dolne krawędzie karoserii, relingi dachowe, charakterystyczne felgi oraz czarne wstawki kontrastujące z podstawowymi lakierami. Istotny wydaje się też zwiększony prześwit (+30 mm). Warto w tym miejscu dodać, że auto przeszło przy okazji niewielki lifting, dlatego pojawiły się również nowe wypełnienia lamp i reflektorów oraz delikatnie przeprojektowane zderzaki.W kabinie znajdziemy znajomy kokpit. Uzupełniono go jednak dużym ekranem dotykowym opartym na systemie SYNC3, który "mieszka" także w większych modelach Forda. Pojawiły się praktyczne rozwiązania pod postacią dwóch gniazd USB czy wnęk na napoje. Tych drugich jest aż 10! Kolejną mocną stroną wnętrza jest przestronność, co ma związek z płytą podłogową - Ka+ bazuje na Fieście poprzedniej generacji. Pozycja za kierownicą jest całkiem niezła, choć przydałoby się nieco dłuższe siedzisko. Pamiętajmy jednak, że to samochód stricte miejski. Z kolei bagażnik jest naprawdę spory - oferuje 270 litrów.
fot. mat. prasowe
Ford Ka+ Active - z przodu
fot. mat. prasowe
Ford Ka+ Active - z tyłu
Gama jednostek Ka+ obejmuje 1,2-litrowego benzyniaka występującego w dwóch wariantach mocy (70 i 85 KM) oraz 95-konnego diesla o pojemności 1,5 litra. Wszystkie konstrukcje współpracują z 6-biegowymi przekładniami manualnymi przekazującymi cały potencjał na oś przednią. W zależności od odmiany, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 4,1 do 5,7 litra. Z kolei przyspieszenie do 100 km/h trwa od 11,4 do 14,6 sekundy.
fot. mat. prasowe
Ford Ka+ Active - wnętrze
fot. mat. prasowe
Ford Ka+ Active - fotele
Active dostępny jest jedynie wersji 85-konnej. I jest to optymalne źródło napędu w tym modelu. Osiąganie setki w 13,5 sekundy i prędkość maksymalna na poziomie 170 km/h pozwalają na rozsądne tempo, także poza miastem. Mimo zwiększonego prześwitu, auto nie zachowuje się inaczej podczas gwałtownych zmian toru jazdy. I jest to zasługa prostego, skutecznego zawieszenia. Z kolei układ kierowniczy ma w sobie sporo "miękkości", ale jego precyzję należy uznać za wystarczającą.
fot. mat. prasowe
Ford Ka+ Active - bok
fot. mat. prasowe
Ford Ka+ Active - przód
Przejdźmy do cen. Bazowy Ford Ka+ to koszt 41 650 zł (w aktualnej promocji nawet 40 950 zł). Będzie to jednak egzemplarz w wersji Trend i z 70-konnym silnikiem. Za sztukę z lepszym wyposażeniem (Trend Plus) i 85-konną jednostką trzeba dopłacić 47 550 zł (promocyjnie: 43 200 zł). Odmiana Active kosztuje natomiast 55 950 zł (promocyjnie: 51 600 zł), ale jest oczywiście lepiej wyposażona. Czy przekona do siebie klientów? Czas pokaże...
fot. mat. prasowe
Ford Ka+ Active - tył
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Nowy Ford KA+ zadebiutował
-
Ford Tourneo Courier i Transit Courier
-
Nowe Fordy Transit i Tourneo Custom
-
Ford Bronco może podgryźć Wranglera
-
Nowy Ford Bronco debiutuje w Polsce
-
Nowy Ford Ranger Raptor
-
Ford Tourneo Connect 2022
-
Ford Mustang Mach-E GT wjechał na polski rynek
-
Ford Explorer 2020. Czy odniesie sukces w Europie?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)