eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjnePREMIERA Ford Ranger PHEV

PREMIERA Ford Ranger PHEV

2025-10-29 14:12

PREMIERA Ford Ranger PHEV

Ford Ranger PHEV - premiera hybrydowego pick-upa w Polsce © Wojciech Krzemiński

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

W segmencie pick-upów liczą się walory praktyczne. Nie idzie to w parze z elektryfikacją, która zwiększa masę pojazdu i ogranicza jego możliwości. Amerykanie pokazali jednak, że można pogodzić dwa żywioły. Hybrydowy Ranger oferuje technologię plug-in. Oprócz świetnych osiągów, charakteryzuje się naprawdę wysokim poziomem użyteczności.

Przeczytaj także: Test Ford Ranger MS-RT - sportowy pick-up z charakterem i mocnym dieslem

Z tego artykułu dowiesz się:


  • Jakie są kluczowe parametry techniczne Ford Ranger PHEV, w tym moc 281 KM i moment 697 Nm.
  • Osiągi hybrydowego pick-upa zapewniające 40 km zasięgu na samej elektryczności.
  • Dostępność wersji wyposażenia: XLT, Wildtrak i Stormtrak wraz z cennikiem w Polsce.
  • Praktyczne zastosowanie i zalety napędu hybrydowego w wymagającym terenie.

Uzupełnienie gamy


Klienci decydujący się na takie samochody liczą na duże możliwości konfiguracyjne. Nic więc dziwnego, że ten model można nabyć nawet z samym podwoziem. Do tego dochodzą trzy rodzaje kabiny: pojedyncza, przedłużona i podwójna. Jak łatwo wywnioskować, hybrydowy Ranger występuje wyłącznie z tą ostatnią.

To jedno z nielicznych aut w tej klasie, które można było dostać również z konwencjonalnym silnikiem benzynowym. Co prawda jest to wersja Raptor, czyli usportowiona, ale jednak. Fundament oferty to dwulitrowy diesel z rodziny EcoBlue, który generuje 170 koni mechanicznych i 405 niutonometrów.

fot. Wojciech Krzemiński

Ford Ranger PHEV - premiera hybrydowego pick-upa w Polsce

Ford Ranger PHEV zadebiutował w Polsce jako hybrydowy pick-up z technologią plug-in, łączący praktyczność i ekologiczne rozwiązania. Auto dysponuje 281 KM i 697 Nm momentu obrotowego oraz oferuje do 40 km jazdy na samym prądzie. Dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia, startując od 173.000 zł, co czyni go atrakcyjną propozycją na rynku pojazdów użytkowych z napędem hybrydowym.


Bez względu na wybór jednostki, użytkowy Ford zawsze dysponuje napędem na obie osie. Jeżeli chodzi o przenoszenie mocy, to są już pewne różnice. W podstawowych wariantach można liczyć na sześciobiegowy manual. Topowe wydanie z dieslem (tym trzylitrowym) ma natomiast dziesięciobiegowy automat.

Zelektryfikowana wersja stanowi brakujące ogniwo, które może mieć swój target - także w Polsce. Coraz większa liczba firm stara się wprowadzać do swoich flot nowsze rozwiązania podkreślające „świadomość ekologiczną”. Najważniejsze jednak, że użyteczność pozostała satysfakcjonująca.

fot. Wojciech Krzemiński

Ford Ranger PHEV Wildtrak - front

Wyrazisty przód hybrydowego pick-upa Ford Ranger Wildtrak podkreśla nowoczesny charakter auta i solidność konstrukcji. Technologia plug-in oraz 281 KM zapewniają wysoką użyteczność zarówno w pracy, jak i codziennych zadaniach.


Hybrydowy Ranger - dane techniczne


Co ciekawe, obyło się bez wkładania mniejszego silnika. Ba, jest wprost odwrotnie. Hybrydowy Ranger skrywa znaną i lubianą jednostkę 2.3 Ecoboost, która została uzupełniona elektrycznym wsparciem. O jakim potencjale mówimy?

Użytkowy Ford oddaje do dyspozycji 281 koni mechanicznych i 697 niutonometrów momentu obrotowego. To oznacza, że oferuje zbliżone wartości, co wspomniany Raptor. Jego możliwości przewozowe są przy tym znacznie większe.

Jeżeli chodzi o osiągi, to jest całkiem przyzwoicie. Może daleko do sportowych doznań, ale i tak dynamika nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Auto „na pusto” potrafi przyspieszać do 100 km/h w 9,2 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

fot. Wojciech Krzemiński

Ford Ranger PHEV Wildtrak - tył centralnie

Tylna część hybrydowego Rangera Wildtrak wyróżnia się dużą, praktyczną skrzynią ładunkową umożliwiającą załadunek do 993 kg. Model wyposażony w opcję zasilania urządzeń zewnętrznych idealnie sprawdza się poza utwardzonymi drogami.


A jaki ma apetyt? Wszystko zależy od stopnia naładowania baterii. Jeśli jest w niej 100 procent energii, to w trybie elektrycznym można pokonać realnie 40 kilometrów. Po rozładowaniu, auto przechodzi w tryb HEV (samoładujący) i pozwala utrzymać spalanie na poziomie 7-8 litrów.

Ford Ranger PHEV w praktyce


Inżynierowie Forda wykonali kawał dobrej roboty, co dało się odczuć już podczas jazdy po asfalcie. Nawet przy prędkościach autostradowych nie ma mowy o jakiejkolwiek dawce niepewności. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie radzi sobie z masą, która wynosi 2,5 tony.

No właśnie, masa własna. Czy wpływa na ładowność? Tak, ale w stopniu zdecydowanie akceptowalnym. Hybrydowy Ranger potrafi wziąć „na siebie” 993 kilogramy. To bardzo dobry rezultat, który spełni oczekiwania większości potencjalnych użytkowników.

fot. Wojciech Krzemiński

Ford Ranger PHEV - skrzynia ładunkowa

Skrzynia ładunkowa hybrydowego Rangera umożliwia załadunek nawet do 993 kg, ma wymiary 144x152 cm oraz praktyczne gniazdo zasilające Pro Power Onboard do zewnętrznych urządzeń. Podniesiona podłoga ułatwia przewożenie sprzętu w trudnych warunkach.


Jeżeli chodzi o skrzynię ładunkową, to dysponuje bardzo podobnymi wymiarami do tej występującej w konwencjonalnych wersjach z dieslem. Ma 144 centymetry długości, 152 centymetry szerokości i 122 centymetry pomiędzy nadkolami. Różnicę stanowi jedynie podniesiona podłoga - o 31 milimetrów.

Jest też coś, co wyróżnia tę konfigurację na tle pozostałych. To Pro Power Onboard, czyli możliwość zasilania zewnętrznych urządzeń. W wielu przypadkach nie będzie więc potrzeby wożenia ze sobą agregatu. Wystarczy skorzystać z gniazdka i podłączyć sprzęt do cięcia, oświetlenia czy… rozkręcenia imprezy.

Praca układu napędowego zasługuje na uznanie. Silnik elektryczny stara się często przejmować rolę tego wiodącego. Gdy benzyniak jest potrzebny, uruchamia się bez generowania przesadnych wibracji. Do tego dochodzi dobrze zestopniowana, dziesięciobiegowa skrzynia automatyczna.

fot. Wojciech Krzemiński

Ford Ranger PHEV Wildtrak - profil

Profil Forda Rangera PHEV w wersji Wildtrak prezentuje solidną konstrukcję i przestronną kabinę. Auto zapewnia komfort użytkowania zarówno na asfalcie, jak i w trudnym terenie, zachowując wszechstronność typową dla segmentu pick-up.


Podczas premiery, Ford pozwolił na sprawdzenie samochodu w trudnym terenie. Efekty? Obawy dotyczące zdolności off-roadowych tego pojazdu są nieuzasadnione. Można wręcz odnieść wrażenie, że elektryczność pomaga, bo generuje duży moment, który sprawdza się w takich warunkach.

Pokonywanie stromych wzniesień, leśnych duktów czy sypkiej nawierzchni to bezstresowe zajęcie w tym modelu. Pamiętajmy jednak, że do miejsca użytkowania zawsze należy dobrać właściwe ogumienie, które zapewni wydajność.

fot. Wojciech Krzemiński

Ford Ranger PHEV Wildtrak - tył

Zelektryfikowany Ford Ranger w wersji Wildtrak zapewnia praktyczność na poziomie konwencjonalnych modeli, wyróżniając się solidnym zawieszeniem, dużą ładownością i opcją zasilania urządzeń w terenie. Idealny do pracy i codziennych zastosowań.


Ile kosztuje hybrydowy Ford Ranger?


Zacznijmy od tego, że zelektryfikowana wersja najmniejszego pick-upa w globalnej ofercie Forda występuje w Polsce w trzech wersjach: XLT, Wildtrak i Stormtrak. Nawet ta najtańsza jest bogato skonfigurowana na tle licznych konkurentów.

Hybrydowy Ranger startuje od 173 000 złotych (XLT). Natomiast za wariant kompromisowy (Wildtrak) trzeba zapłacić 183 309 złotych. Z kolei flagowe wydanie, czyli Stormtrak stanowi wydatek 205 418 złotych. Jest zatem znacznie taniej, niż za trzylitrowego diesla.

fot. Wojciech Krzemiński

Ford Ranger PHEV Wildtrak - kokpit

Nowoczesne wnętrze Rangera PHEV Wildtrak wyróżnia duży ekran centralny służący do obsługi multimediów, precyzyjny układ kierowniczy i ergonomiczna deska rozdzielcza. Komfort jazdy i bogate wyposażenie stanowią mocny atut hybrydowej wersji.


Amerykanie wypełnili niszę i zrobili to dobrze. Choć napędy PHEV nie dominują w tym segmencie, mogą być coraz częściej widywane w cennikach. Wszystko za sprawą norm emisji spalin, które są coraz bardziej rygorystyczne.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: