eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Fiat Doblo dla rodziny

Fiat Doblo dla rodziny

2009-11-19 12:02

Przeczytaj także: Nowy Fiat Doblo


Bezpieczeństwo

Aby zapewnić optymalne zachowanie dynamiczne, komfort i bezpieczeństwo aktywne w każdych warunkach drogowych i z każdym ładunkiem, pojazd został wyposażony w innowacyjne rozwiązania mechaniczne, z których warto szczególnie podkreślić tylne zawieszenie typu bi-link, oferowane w różnych konfiguracjach w zależności od zadań, do jakich samochód ma służyć. Doblò doskonale i w przewidywalny sposób „trzyma się" drogi, zostało wyposażone również w najbardziej zaawansowane urządzenia elektroniczne dla kontroli stabilności, taki jak ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD i przede wszystkim system ESP uzupełniony o system Hill-holder, który asystuje kierowcy podczas ruszania na wzniesieniu i jest w wyposażeniu seryjnym.
Samochód został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby osiągnąć jak najwyższy poziom bezpieczeństwa pasywnego, dzięki nadwoziu o zaplanowanych strefach zgniotu, oraz poduszkom powietrznym: przednim i innowacyjnym przednio-bocznym (pełniącym funkcje ochronną zarówno dla głowy jak i klatki piersiowej).

Auto dysponuje ponadto rozwiązaniami technicznymi i wyposażeniem technologicznym tworzącym optymalne warunki i ułatwiają skupienie się na prowadzeniu samochodu: od automatycznej klimatyzacji z nawiewami na tylne rzędy siedzeń po tempomat i czujniki parkowania, od systemu głośnomówiącego zintegrowanego z Blue&Me po nawigację Blue&Me TomTom.

Nowe także Doblò Cargo lider w kategorii małych samochodów dostawczych

Razem z nowym Fiatem Doblò pojawia się także nowe Doblò Cargo, zaprojektowane na najwyższym poziomie w tej kategorii, zarówno jeśli chodzi o osiągi jak i parametry funkcjonalne. W stosunku do poprzedniego modelu posiada przestronniejszy przedział ładunkowy, o bardziej regularnych, kwadratowych kształtach. Nowe Doblò Cargo zostało wyposażone też w boczne drzwi przesuwne oraz tylne drzwi o większych rozmiarach, co ułatwia operację załadunku i rozładunku. Dzięki swoim podstawowym zaletom (długość przestrzeni ładunkowej aż do 2,2 m, szerokość między nadkolami 1,23 m, pojemność od 3,4 do 4,2 metrów sześciennych, nośność od 750 do 1000 kg, zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 4,8 l/100 km i zasięg 1.250 km przy silniku 1.3 Multijet), nowy pojazd zapewnia zasadnicze korzyści, jeśli chodzi o optymalizację i redukcję kosztów utrzymania.

Gama zawiera 7 różnych typów nadwozia: furgon z krótkim i długim rozstawem osi, furgon z wysokim dachem, 5-miejscowe combi z krótkim i długim rozstawem osi; szczególnie interesujące są wersje „platformy do zabudowy" z krótkim i długim rozstawem osi, które istotnie ułatwiają i obniżają koszty zabudowy pojazdu dla poszczególnych grup zawodowych (chłodnie, skrzynie stałe oraz z plandeka itd.).

Premiera handlowa nowych modeli w Polsce będzie miała miejsce w pierwszym kwartale 2010 roku.

poprzednia  

1 2

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: