eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volvo V40 D2 Momentum

Volvo V40 D2 Momentum

2013-01-25 13:35

Przeczytaj także: Volvo V40 D2 - prestiż w rozsądnej cenie


Technika

Volvo V40 to typowy przedstawiciel kompaktów. Z 4369 mm długości, 1445 wysokości i szerokością 2041 mm (do końcówek lusterek). Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2647 mm auto gwarantuje luksus podróżowania dla 4 osób, a dostateczny komfort dla 5.

Do testu otrzymaliśmy V40 w wersji D2, co oznacza, że pod maska pracował niezbyt imponujący silnik Diesla o pojemności 1,6 litra i mocy 115 KM. Pomimo niezbyt wielkiej mocy i pojemności, motor generował przyzwoite 270 Nm od 1750 obrotów, co zapewniało „fałczterdziestce” przyspieszenie 11,9 sekundy do 100 km/h. Fakt, nie jest to rakieta, ale… wystarczy.

fot. mat. prasowe

Volvo V40 D2 Momentum - kokpit

Volvo V40 D2 Momentum posiada czytelne, eleganckie, a dodatkowo ładne zegary z wyświetlaczem sprawiającym wrażenie 3D, doskonale dobrana kolorystyka.


Na wyrazy uznania zasługuje ekonomika dieslowskiego motoru. W trasie auto konsumowało około 4 litrów, a w mieście poniżej 5 litrów. Nasze wyniki nie odbiegają zasadniczo od danych fabrycznych, co naszym zdaniem, dobrze świadczy o producencie.

Auto jest oczywiście przednionapędowe, a napęd przenosi manualna, 6-stopniowa skrzynia. Do modelu D2 nie można zresztą zamówić dwusprzęgłowej przekładni automatycznej.

Wrażenia z jazdy

O jeździe Volvo V40 można powiedzieć krótko – nuda! Auto prowadzi się… jak Volvo. Pomimo tego, że zima znowu zaskoczyła drogowców, testowego auta nie zaskoczyła. Samochód z godnym pochwały uporem i dzielnością przedzierał się przez zimowe, polskie drogi. Dzięki zaawansowanej elektronice, ani razu nie postraszył kierowcy zerwaniem przyczepności. Kiedy droga pozwoliła, spróbowaliśmy jednak wytrącić auto z toru jazdy. No cóż, można, ale nie jest to zbyt łatwe. Innymi słowy, polecamy także ze względu na właściwości trakcyjne. Boisz się zimowych dróg? Kup Volvo. W końcu zima w Szwecji bywa zdecydowanie bardziej sroga niż w Polsce. Dla ułatwienia dodamy, że latem szwedzki wyrób, także nie zawiedzie.

Okiem przedsiębiorcy

Volvo celuje w tę grupę nabywców, którzy zazwyczaj wybierali Audi, BMW czy Mercedesa. Ma im do zaproponowania zdecydowanie mniej oklepany od wielkiej trójki design. Auta z Goeteborga kosztują wprawdzie mniej więcej tyle samo, co ich odpowiedniki z Ingolstadt, Monachium czy Stuttgartu, ale na pewno ciekawiej wyglądają. Zwłaszcza V40. Szwedzi, dodatkowo idą „na bogato”, czyli w standardzie dodają więcej ciekawych gadżetów umilających podróż czy pozwalających czuć się bezpieczniej. To spory handicap. Testowy model, wyceniony na 118 tysięcy złotych miał w zasadzie wszystko. Za podobnie wyposażonego Mercedesa trzeba zapłacić ponad 130 tysięcy, podobnie za Audi, nieco więcej za BMW.

Zakup można skredytować (kontakt z doradcą kredytowym w salonie) – możliwość kredytowania zakupu od 12 do 84 miesięcy albo poprzez leasing bez wpłaty własnej w złotówkach, euro lub dolarach od 24 do 60 miesięcy. Volvo gwarantuje także leasing konsumencki lub wypożyczenia aut.

Podsumowanie

Jak można spointować wszystko, co o Volvo V40 napisaliśmy? Może tak: to auto zbudowali sami sobie użytkownicy produktów szwedzkiego koncernu. Po prostu, przed rozpoczęciem prac, projektanci przeanalizowali najbardziej pożądane funkcje samochodu. A potem… na podstawie tego, czego się naczytali, zbudowali V40. I wyszło!
Przeczytaj także: Volvo V40 D3 Volvo V40 D3

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: