eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Ford Kuga 2013

Ford Kuga 2013

2013-02-08 10:48

Przeczytaj także: Ford Fiesta ST, Kuga, Focus B-MAX i Tourneo Custom Concept


Nowy Ford Kuga jest też dużo lepiej wyciszony od poprzednika, zarówno pod względem szumów wiatru, jak i odgłosów docierających do kabiny z nawierzchni. Wiodąca w segmencie wydajność akustyczna to zasługa zastosowania innowacyjnych luster eliptycznych do wyodrębnienia elementów nadwozia, które generują hałas i wibracje w kabinie pasażerskiej.

Nowy SUV Forda został zaprojektowany tak, aby wywoływać równie dobre wrażenie ogólne, jak przy bliższym poznaniu. Z tego względu odstępy między panelami nadwozia mają maksymalnie 0,5 mm. Wrażenie wysokiej jakości wewnątrz potęgują miękkie i przyjemne w dotyku materiały wykończeniowe tablicy przyrządów oraz górnych paneli drzwi. Szczególną uwagę przywiązano do ukrycia zatrzasków ruchomych elementów, jak pokrywy bagażnika, osłon przeciwsłonecznych czy schowka przed pasażerem. Nowy Ford Kuga został też wyposażony w otwierane panoramiczne okno dachowe.

Ford Kuga będzie dostępny w kolorze Ginger Ale o delikatnym zielonym odcieniu, który podkreśla terenowe możliwości auta, natomiast jego głębokie, wyrafinowane wykończenie harmonizuje z eleganckim, miejskim stylem. W Europie będzie też oferowany kolor Sterling Grey.

fot. mat. prasowe

Najnowszy Ford Kuga 2013

W gamie znajduje się również silnik wysokoprężny 2,0 litra TDCi Duratorq w wersji o mocy 140 KM z napędem na przednie koła i AWD – zużywającej średnio 5,3 l/100 km i wydzielającej 139 gramów CO2 na kilometr


Najniższe w klasie zużycie paliwa

Nowy Ford Kuga oferuje najniższe w klasie zużycie paliwa uzyskane dzięki wprowadzeniu do oferty nowoczesnych jednostek napędowych, w tym po raz pierwszy, silników benzynowych EcoBoost. Zużycie paliwa w modelach z silnikami benzynowymi zostało obniżone o 25 procent, a w wersjach z silnikami Diesel o 10 procent.

Nowy Ford Kuga jest oferowany z benzynową jednostką 1,6 litra EcoBoost dostępną w dwóch wariantach – 150 KM z napędem na przednie koła oraz 182 KM z napędem na cztery koła. W pierwszym przypadku średnie zużycie paliwa wynosi 6,6 l/100 km, a emisja CO2 utrzymuje się na poziomie 154 g/km. Mocniejszy wariant zużywa średnio 7,7 l/100 km i wydziela 179 gramów CO2 na kilometr.

W gamie znajduje się również silnik wysokoprężny 2,0 litra TDCi Duratorq w wersji o mocy 140 KM z napędem na przednie koła i AWD – zużywającej średnio 5,3 l/100 km i wydzielającej 139 gramów CO2 na kilometr – oraz 163 KM, która zadowala się średnio 5,9 litrami paliwa na 100 kilometrów i emituje 154 g/km CO2.

W całej gamie dostępne są też elementy z zakresu technologii ECOnetic, które zmniejszają zyżycie paliwa. Są to: oszczędny tryb pracy silnika EcoMode, wskaźnik zmiany biegu oraz aktywna żaluzja wlotu powietrza do komory silnika, która ogranicza opór aerodynamiczny. Modele z napędem na wszystkie koła oferowane będą z automatyczną skrzynią biegów.

Zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie

Ford Kuga otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Instytutu Euro NCAP. Ogólne bezpieczeństwo oceniono na 88% – to najwyższy wynik w kategorii SUV-ów średniej wielkości.

Niezależna organizacja promująca bezpieczeństwo przyznała również Fordowi Kuga nagrodę Euro NCAP Advanced za system SYNC z funkcją wzywania pomocy (Emergency Assistance). Po aktywacji poduszek powietrznych lub odcięciu dopływu paliwa funkcja wzywania pomocy wykorzystuje pokładowy lokalizator GPS oraz telefon komórkowy kierowcy podłączony przez Bluetooth, aby wybrać numer alarmowy i przekazać współrzędne miejsca wypadku w języku odpowiednim dla danego regionu.

Inne systemy wspomagające kierowcę zastosowane w nowym Fordzie Kuga to: system wspomagający parkowanie, sygnalizacja pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, system kontroli pasa ruchu, automatyczny przełącznik świateł drogowych, funkcja monitorowania koncentracji kierowcy oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

W konstrukcji pojazdu inżynierowie Forda wykorzystali stal o bardzo wysokiej wytrzymałości, a także specjalnie zaprojektowane wzmocnienia wokół panoramicznego okna dachowego, które zapewniają odpowiednią sztywność i wytrzymałość. Nowy Ford Kuga został również wyposażony w układ zapobiegającym przechyłowi i wywróceniu pojazdu (Roll Stability Control) oraz układ stabilizacji toru jazdy przyczepy (Trailer Sway Control).

Ceny w Polsce

W Polsce najtańszy Ford Kuga w wersji trend 1.6 EcoBoost (150 KM, napęd FWD) będzie kosztował 95 900 zł. Za podstawową wersję benzynową z napędem na cztery koła (1.6 EcoBoost 180 KM, 4WD) trzeba zapłacić 113 400 zł. Diesel w odmianie trend (2.0 TDCi 140 KM, FWD) kosztuje 101 900 zł, natomiast dopłata do napędu 4WD wynosi w tym przypadku 9 000 zł. Topowa odmiana nowego Forda Kuga (2.0 TDCi 163 KM, PowerShift, 4WD) została wyceniona na 131 350 zł.

Przeczytaj także: Ford Kuga 2017 Ford Kuga 2017

poprzednia  

1 2

oprac. : Moto Target

Więcej na ten temat: Ford, Ford Kuga, nowe modele samochodów, samochody
Nowe Audi S3 Sportback

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: