eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport

Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport

2013-03-18 13:36

Przeczytaj także: Opel Astra 1.5 Diesel - nowoczesny kompakt z konserwatywnym charakterem


Ciężkie nadwozie, lekkie rozczarowanie

Wspomniana we wstępie, turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra i mocy 180 KM chętnie rwie się do przodu już od niskich obrotów. Za to lubi się napić. Przy bardzo dynamicznej jeździe po ulicach Warszawy, czasem mocno zakorkowanych, spalanie potrafi skoczyć nawet do poziomu 14 litrów na 100 kilometrów. Oczywiście „spacerując” możemy zejść do wartości nieco poniżej 10l/100km, jednak dzięki świetnemu prowadzeniu i momentalnej reakcji na wciśnięcie pedału gazu w trybie „Sport”, trudno jest się do tego dobrowolnie zmusić. Jeśli już mówimy o trybach, należy wspomnieć o dwóch pozostałych – standardowym, również w sposób ponadprzeciętny przekazującym informacje o drodze, a także „Tour”, który w moim odczuciu nadaje się tylko na autostrady i drogi szybkiego ruchu. W obu tych trybach łatwiej przystąpić do eco-drivingu, bo pedał gazu nie jest już tak wyczulony na lekkie wciśnięcie. W czym więc tkwi problem, skoro do tej pory wypowiadam się w samych superlatywach? W masie. 1475kg w tej klasie to już nadwaga. Podczas przyspieszania nie czuć w pełni tego co oferuje jednostka napędowa, ma się wrażenie, że część „stada” koni po prostu uciekła. Spora masa własna wpływa też na przeciążenia w zakrętach. Choć Astra prowadzi się bardzo pewnie i przyjemnie, brakuje przy tym wrażenia „lekkości”, której można się spodziewać po przedstawicielu segmentu C. Sześciobiegowa, ręczna skrzynia biegów działa za to precyzyjnie, jednak, w mojej opinii, mogłaby mieć krótsze skoki.

fot. mat. prasowe

Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport, widok z tyłu

Astra czwartej generacji jest jednym z najpopularniejszych kompaktów obecnych w polskich salonach.


Okiem przedsiębiorcy

Astra czwartej generacji jest jednym z najpopularniejszych kompaktów obecnych w polskich salonach. Ceny trzydrzwiowej wersji GTC zaczynają się od 80 250 zł. Opel postanowił pominąć najsłabszą wersję wyposażenia i silnika – kwota ta dotyczy więc 1,4-litrowego benzyniaka z turbodoładowaniem o mocy 120 KM i specyfikacji Enjoy. Mimo wszystko to dość spora suma, szczególnie w porównaniu do innych, dostępnych już po faceliftingu wersji Astry – hatchback, sedan i Sports Tourer. Testowany egzemplarz to wydatek ponad 100 tys. złotych, jednak jego wyposażenie zawiera sporo udogodnień. Na pokładzie znajdziemy m.in. nawigację satelitarną czy podgrzewane fotele, a po zmroku dużą zaletą będą reflektory ksenonowe. Jeśli chodzi o dostępne kredyty, Opel oferuje szeroki zakres możliwości ich spłacania – okres może trwać od 3 do 120 miesięcy. Aktualnie oferowany jest promocyjnie kredyt 50/50 oraz kredyt 2,99% bez wpłaty własnej. W ofercie flotowej mamy do wyboru także opcję wynajmu długoterminowego oraz leasing, dostępny we współpracy z Getin Noble Bankiem lub firmą Masterlease. Wraz z programem Opel Leasing, producent proponuje nam także nową ofertę z możliwością dwukrotnego odliczenia podatku VAT. Drugi etap dotyczy wykupienia auta przez klienta po zakończeniu leasingu. Gwarancja mechaniczna w przypadku Opla Astry wynosi 2 lata, natomiast perforacyjna oraz na lakier – kolejno 12 lat i 3 lata.

fot. mat. prasowe

Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport - silnik

W Oplu spalanie potrafi skoczyć nawet do poziomu 14 litrów na 100 kilometrów.


Podsumowanie

Jeśli od zaskakujących osiągów bardziej cenisz radość z prowadzenia, a zamiast praktycznego nadwozia wybierasz takie, od którego nie możesz oderwać wzroku, Astra GTC jest dla Ciebie. Przemyśl jednak dobrze wybór turbodoładowanego silnika o pojemności 1.6 litra, bo częste wizyty na stacji benzynowej mogą stać się zabójcze dla portfela.

fot. mat. prasowe

Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport - dane techniczne


poprzednia  

1 2

oprac. : Dominik Kopyciński / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

BMW M135i

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: