eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mazda CX-5 2,0 SKYACTIV-G AT

Mazda CX-5 2,0 SKYACTIV-G AT

2013-03-28 11:05

Przeczytaj także: Mazda 3 2.0 SkyPassion warta swojej ceny


Technika

Pod maską testowanego egzemplarza pracuje 2-litrowy silnik benzynowy SKYACTIV-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ta jednostka wyróżnia się bardzo wysokim, jak na silnik o zapłonie iskrowym, stopniem sprężania 14:1. Generuje ona 160 KM, co nie oznacza mocnych wrażeń w aucie ważącym 1455 kg. Moc przekazana jest na obie osie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni SKYACTIV-DRIVE (automat). Ten zestaw pozwala na rozpędzenie auta do pierwszej setki w 9,6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 187 km/h. Jeśli chodzi o apetyt Mazdy, trzeba na wstępie zaznaczyć, że „dwa litry w benzynie” nie kojarzą się z oszczędzaniem paliwa. W tym przypadku jednak nie taki diabeł straszny. W mieście CX-5 potrafi się zmieścić nawet w 9 litrach. Na trasie można zejść do niecałych 8 litrów.

Wrażenia z jazdy

fot. mat. prasowe

Mazda CX-5, zdjęcie nr 2

Ten japoński SUV jest prawdziwym długodystansowcem. Dobre wyciszenie, kulturalny silnik połączony z automatem, a także wygodna kabina tworzą idealne warunki do pokonywania dalekich tras.


Ten japoński SUV jest prawdziwym długodystansowcem. Dobre wyciszenie, kulturalny silnik połączony z automatem, a także wygodna kabina tworzą idealne warunki do pokonywania dalekich tras. Automatyczna skrzynia jest zwolenniczką bezstresowej jazdy. Podczas delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu, zmiana przełożeń jest praktycznie nieodczuwalna. Jeśli jednak ktoś chce szybko skorzystać z pełnej mocy, warto przestawić drążek na tryb manualny, który lepiej sprawdza się podczas dynamicznej jazdy. To wszystko oczywiście nie oznacza, że CX-5 sprawdza się jedynie na autostradzie. Wręcz przeciwnie! Spory prześwit i napęd 4x4 pozwalają na zjechanie z asfaltu w lekki teren. Oczywiście trzeba pamiętać, że ta Mazda nie jest samochodem off-roadowym. Mimo tego dobrze jest mieć świadomość, że w razie potrzeby, można wjechać w przysłowiowy las bez żadnych obaw. Kolejnym miłym akcentem jest całkiem niezła zwrotność samochodu. Ponad 4,5 metra długości wcale nie oznacza problemów z manewrowaniem. Duże lusterka, wysoka pozycja za kierownicą, czujniki parkowania oraz kamera cofania praktycznie uniemożliwiają wjechanie w cokolwiek lub kogokolwiek.

fot. mat. prasowe

Mazda CX-5 - zegary

Na pochwałę zasługuje również rozmieszczenie wszystkich przycisków i pokręteł. Auto posiada czytelny zestaw wskaźników.


Okiem przedsiębiorcy

Cena egzemplarza na zdjęciach to 141 900 zł. No cóż, dość dużo, jednakże trzeba pamiętać, że auto zostało wyposażone praktycznie we wszystko, co jest dostępne w ofercie japońskiego producenta. Jeśli ktoś chce posiadać CX-5 właśnie z tym silnikiem, ale nie ma tak grubego portfela, może zdecydować się na podstawową wersję SkyGO kosztującą 94 400 zł.

Mazda słynie z niezawodności swych jednostek benzynowych. Silnik SKYACTIV-G nie ma zbyt długiego stażu, ale już zbiera pozytywne opinie od ekspertów. Właśnie dlatego warto zdecydować się na tę wersję. Poza tym japoński SUV świetnie radzi sobie w każdych warunkach drogowych, co pozwala czuć się pewnie każdemu kierowcy.

Japoński producent oferuje na ten model Kredyt 50/50 z ratą balonową realizowany przez Santander Consumer Bank. Jak sama nazwa wskazuje, wpłata własna wynosi 50%, a czas kredytowania to 12 miesięcy (spłata w jednej racie balonowej na koniec okresu kredytowania).

fot. mat. prasowe

Mazda CX-5 - tył auta

Miłym akcentem jest całkiem niezła zwrotność samochodu. Ponad 4,5 metra długości wcale nie oznacza problemów z manewrowaniem. Duże lusterka, wysoka pozycja za kierownicą, czujniki parkowania oraz kamera cofania praktycznie uniemożliwiają wjechanie w cokolwiek lub kogokolwiek.


W ofercie jest również leasing z sumą opłat 103%. Umowa trwa od 24 do 48 miesięcy. W tym przypadku opłata wstępna jest już od 0 zł. O kwestie dotyczące rat należy pytać w autoryzowanych salonach.

Podsumowanie
Mazda CX-5 2,0 SkyPassion A/T to bardzo atrakcyjny SUV skrywający prawdziwą japońską technologię. Kosztuje dość dużo, ale jest jednym z najlepszych samochodów w swojej klasie, dlatego warto go polecić wszystkim, którzy szukają ciekawego i bogato wyposażonego auta tej klasy.
Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: