Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir Platinum
2013-05-16 12:10
Przeczytaj także: Lancia Delta 1,8 Turbojet 16V Sportronic Platinum
Nawet auto miejskie (a taka bez wątpienia jest Lancia „Y”) powinno być praktyczne. Samochody 3-drzwiowe, choć wyglądają dynamicznie, sprawiają sporo kłopotów przy zajmowaniu tylnych miejsc. Tego inżynierowie zgrabnej „Włoszki” chcieli uniknąć i dlatego mniej praktyczna wersja nawet nie była brana pod uwagę. Inna konstrukcja podwozia to także inne, bardziej komfortowe zawieszenie. I to na pewno spory handicap dla najmniejszej Lancii „Y”. Włoska przedstawicielka segmentu A trafia do salonów w 3 wersjach silnikowych. Do wyboru są dwie „benzyny” i jeden diesel. My, do testu otrzymaliśmy dwucylindrową, benzynową jednostkę TwinAir o pojemności 0,9 litra i mocy 85 KM. Choć z pozoru mała, jest wystarczająco dynamiczna, aczkolwiek odgłos jej pracy i wibracje nie do końca pasują do charakteru małej Lancii. Według danych katalogowych Ypsilon powinien spalać 5 litrów w terenie zabudowanym, 3,8 na trasie i 4,2 w cyklu mieszanym. Bez włączonej klimatyzacji takie wyniki udało nam się utrzymać bez trudu. Jednak „klima” w sposób widoczny obciążyła motor i wyniki spalania wzrosły do 6 litrów w mieście, poprzez 4,5 litra na trasie i do około 5 litrów średnio. Pomimo tego, są to wyniki na poziomie innych aut z segmentu. Uznajemy więc Ypsilona, i to bez przymrużania oka, za auto oszczędne.
Wrażenia z jazdy
Jazda najmniejszą Lancią należy do kategorii “małe, codzienne przyjemności”. Nieduży silnik ma całkiem niezłe przyspiesznie. Nowe podwozie i zawieszenie sprawiają natomiast, że auto naprawdę dobrze radzi sobie z niedoskonalosciami polskich dróg. Ponadto do wnętrza nie docierają odgłosy pracy amortyzatorów. Nowy „zawias” to także pewność prowadzenia tak na prostej jak i w zakrętach. Czy mogłoby byc lepiej? Owszem. Dziwi fakt, że Włosi nie zdecydowali sie na zamontowanie skrzyni 6-stopniowej. “Szóstka” na pewno pomogłaby w lepszym wykorzystaniu mocy silnika i pozwoliłaby na zaoszczędzenie paliwa przy prędkościach autostradowych.
fot. mat. prasowe
Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir Platinum - przednie fotele
Okiem przedsiębiorcy
Auto, o czym wyżej, jest na wskroś nowoczesne i naszpikowane elektroniką. W małej Lancii jest wszystko, co do niedawna zarezerwowane było tylko do aut klasy Premium. Zresztą, Ypsilon to właśnie maluch… Premium. Dlatego trudno się dziwić, że cały ten design i technika sporo kosztuje. A sporo to znaczy… sporo! Podstawowa wersja Ypsilona to wydatek bez mała 45 tysięcy złotych. Taka „wypasiona”, w wersji Platinum… 70 tysięcy! Już choćby z racji ceny, mała Lancia rynku flotowego nie podbije. Może być jedynie wizytówką firmy. Nieważne? Oj, i tu bym się zdecydowanie nie zgodził. Wszak „jak Cię przedsiębiorco widzą, tak cię piszą”.
Zakup Lancii, poza gotówką, najlepiej sfinansować za pomocą Fiat Bank Polska już w salonie Lancii. W przypadku kredytu obecnie obowiązują tzw. uproszczone procedury. Zakupu można dokonać bez wkładu własnego, a okres kredytowania trwa od 6 do 96 miesięcy.
fot. mat. prasowe
Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir Platinum - bagażnik
Leasing także zrealizujemy poprzez Fiat Bank Polska. W zależności od sytuacji ekonomicznej firmy, pierwsza wpłata może wynieść do 20%, a kwota leasingu równać się 102,99% wartości. Okres leasingu może natomiast trwać od 23 do 59 miesięcy.
Podsumowanie
Patrząc na małą Lancię można odnieść wrażenie, że jest niczym orchidea u... korzucha. Tyleż piękna, co niepraktyczna. Tak, i co z tego? Drodzy panowie, zazwyczaj wszytko co piękne bywa niepraktyczne albo... brzydko sie starzeje!
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance
-
Seat Alhambra 2,0 TDI CR 140 KM 4WD Style
-
BMW M135i
-
Mercedes-Benz E 220 d 4MATIC, po prostu świetny samochód
-
Skoda Karoq 2.0 TDI 115 DSG, czyli SUV na trudne czasy
-
Usportowiony Mercedes-AMG S 63 E Performance
-
Renault Austral E-Tech to wyraźny krok naprzód
-
Volvo XC90 B5 AWD - bardzo udany suv premium
-
CUPRA Leon Sportstourer 2.0 TSI DSG, czyli praktyczność ze sportowym zacięciem
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)