eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mercedes Citan Kombi BlueEFFICENCY 109 CDI

Mercedes Citan Kombi BlueEFFICENCY 109 CDI

2013-06-05 11:54

Przeczytaj także: Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT


Technika

Testowany przez nas Citan Kombi mierzy 4321 mm długości, 1816 wysokości i 1829 szerokości. Ładowność wynosi 660 kg, plus 100 kg na dachu. Do tego, auto może ciągnąć przyczepę (z hamulcem) o masie całkowitej 1050 kg. To całkiem niezły wynik, choć w tej klasie aut, rekordem nie jest.

Testowe auto napędzał 90-konny diesel oznaczony jako 109 CDI z pakietem BlueEFFICIENCY. Z tym motorem, Citan powinien konsumować 4,7 litra ON w cyklu miejskim, 4,2 poza miastem i 4,3 średnio. W realnym świecie paliło dokładnie tyle, ile zakładał producent. Dla wyjaśnienia dodam, że w czasie testu bardzo rygorystycznie przestrzegaliśmy prawa o ruchu drogowym, a pogoda pozwalała na wyłączanie klimatyzacji.

Jak już wspomnieliśmy wyżej, pojemność przestrzeni ładunkowej auta wynosi od 2,4 (5 osób w kabinie) do 3,7 metra sześciennego (poskładane tylne fotele). Maksymalna długość przewożonych przedmiotów, to ponad 2,1 metra!

fot. mat. prasowe

Mercedes Citan Kombi BlueEFFICENCY 109 CDI - przednie fotele

Fotele są bardzo wygodne, po złożeniu tylnich foteli maksymalna długość przewożonych przedmiotów, to ponad 2,1 metra!


Wrażenia z jazdy

Autem jeździ się zaskakująco komfortowo. Choć to, de facto, pojazd użytkowy, czuć w nim geny Mercedesa. Dzięki dobremu rozłożeniu masy, bez oporów wpisuje się w zakręty, a 90 koni mocy pozwala na bezstresowe wyprzedzanie. Pomimo gabarytów, Citan jest w miarę cichy, a niezłe zawieszenie precyzyjnie i bez niepokojących odgłosów zbiera nierówności polskich dróg.

Minus? Jeden, skrzynia biegów. Pracuje niestety opornie i mało precyzyjnie. Problem jest już Mercedesowi znany, i należy się spodziewać, że wkrótce ta niezbyt udana, rodem z Renault, zastąpi „mercedesowska”, która pozwoli znacznie lepiej wykorzystać moc i moment obrotowy silnika

Okiem przedsiębiorcy

W tym miejscu zadajemy sakramentalne pytanie – DLA KOGO? No właśnie, dla kogo jest to auto? Wiem na pewno, dla kogo nie jest. Citan, nawet w wersji Kombi nie zastąpi dużego auta osobowego, czy vana. Nie ten komfort... To jednak pełnokrwiste auto dostawcze z możliwością dość wygodnego przewożenia towaru z gatunku homo sapiens.

fot. mat. prasowe

Mercedes Citan Kombi BlueEFFICENCY 109 CDI - tył auta

Testowany przez nas Citan Kombi mierzy 4321 mm długości, 1816 wysokości i 1829 szerokości. Ładowność wynosi 660 kg, plus 100 kg na dachu.


Zakup auta (w testowanej przez nas wersji Kombi kosztującego około 74 tysięcy złotych brutto) można sfinansować poprzez kredyt – od 12 do 72 rat w złotych lub euro. W tej chwili są to kredyty Plus 3, Flexi i Easy. Dostępny jest również leasing po wpłacie minimum 20% wartości pojazdu.

Podsumowanie

Czy wybór Kangoo na bazę dla Citana był najlepszy? Nie wiem. Na pewno nie był najgorszy! Auto nieźle wygląda, zaskakująco dobrze się prowadzi i jest, co w tej klasie aut ma znaczenie zasadnicze, pakowne. Uwagi mamy tylko do skrzyni biegów, która nie ułatwia prowadzenia auta. Cała reszta, bez uwag…

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: