eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Opel Astra Sedan 1,6 Turbo Executive

Opel Astra Sedan 1,6 Turbo Executive

2013-09-02 13:27

Przeczytaj także: Opel Astra Sedan 1,7 CDTI


Wrażenia z jazdy

Lubię Astrę za to, że zachowuje się bardzo przewidywalnie. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie świetnie zestrojone, dzięki czemu auto nie przechyla się na boki. Mimo iż tył jest lekki, gwałtowne manewry nie wywołują jego „ucieczki”. Kompaktowy sedan z Niemiec potrafi więc dać sporo frajdy z jazdy.

Automat to już inna historia… Silnik ma potencjał, ale skutecznie tłumi go skrzynia: gaz w podłogę i… długo, długo nic. Redukcja trwa naprawdę sporo czasu. Ponadto bieg „znaleziony” przez przekładnię nie zawsze wydaje się być odpowiedni do sytuacji. Przez to podczas wyprzedzania ciężarówki z naczepą należy wcisnąć prawy pedał znacznie wcześniej przed wykonaniem manewru. Sytuację poprawia nieco tryb Sport, ale wtedy silnik trzymany jest w wyższym zakresie obrotów, co oczywiście wpływa negatywnie na spalanie i warunki akustyczne.

fot. mat. prasowe

Opel Astra Sedan 1,6 Turbo Executive - wnętrze

Na pochwałę zasługują czytelne zegary, dobre materiały i świetnie leżąca w dłoniach kierownica.


Sporym plusem jest natomiast wysoki komfort jazdy. Wszelkiego rodzaju nierówności, nawet te poprzeczne, nie wyprowadzają samochodu z równowagi. Pochwalić należy również „kulturę” zawieszenia, ponieważ jego praca nie jest słyszalna w kabinie.

Czterodrzwiowa Astra czuje się dobrze i w trasie, i w mieście. Przy prędkościach autostradowych nie odczuwa się żadnych niedostatków mocy. Przydałoby się jedynie nieco lepsze wyciszenie kabiny. Natomiast na zatłoczonych parkingach manewrowanie tym kompaktowym sedanem nie sprawia nawet najmniejszych problemów. Auto jest zwrotne, widoczność niezła, a gabaryty stosunkowo skromne. Oczywiście kufer nieco odstaje, jednakże czujniki parkowania skutecznie ratują kierowcę przed uszkodzeniem tyłu.

Okiem przedsiębiorcy

Astrę Sedan w tym wariancie można nabyć już za… 93 250 zł. Kilka dodatków może podnieść cenę do ponad 100 tysięcy. Okazja roku? Raczej nie. Na taki zestaw zdecydują się jednak klienci indywidualni szukający elegancji i komfortu w niewielkim (gabarytowo) wydaniu. Przedsiębiorcy preferują praktyczne kombi lub hatchbacki i właśnie po nie sięgają w salonach Opla.

fot. mat. prasowe

Opel Astra Sedan 1,6 Turbo Executive - tył auta

Z tyłu mocno pochylona szyba, delikatny spojler na klapie i lampy o ciekawym kształcie.


W ofercie finansowej niemieckiego producenta jest oczywiście kredyt przygotowany przy współpracy z Getin Bank. Każdy przypadek dostosowywany jest indywidualnie. Dla przedsiębiorców stworzono natomiast leasing – nawet do 84 miesięcy, z opłatą wstępną do 1 do 50% i ratami równymi, degresywnymi lub sezonowymi.

Podsumowanie

Czterodrzwiowy Opel Astra wygląda świetnie i tak samo się prowadzi. Czy silnik 1,6 turbo jest jednak dobrym źródłem napędu? Owszem, lecz zdecydowanie lepiej pasuje do niego manualna skrzynia biegów i właśnie taką polecam. Automat spodoba się jedynie kierowcom o wyjątkowo spokojnym usposobieniu.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: