-
Mitsubishi ASX 1.6 DiD 4WD - nie rzuca się w oczy
... sytuacji, gdy zjedziemy z utwardzonej drogi, możemy ustawić napęd wszystkich kół, a nawet go zablokować. Mimo wszystko nie polecam traktować tego auta jako terenówki ... Warszawie, pojechał nim do Krakowa, następnie do Zakopanego, wrócił do Krakowa, a w poniedziałek przywiózł go do Warszawy i przekazał mnie. W tym momencie nadal było 100 km zasięgu ...
-
Mini Cooper 5d - lekkie rozterki
... amortyzacji można w ogóle zapomnieć – zdecydowanie bliżej mu do deski. Mimo wszystko chyba chciałbym go mieć. Ot po prostu dlatego, że w swoich czasach był czymś absolutnie ... dławi wszelkie emocje zarówno dźwiękiem, jak i brakiem jaj podczas kręcenia go do czerwonego pola. W skrócie – podczas przyspieszania można usnąć z nudów. Naprawdę szkoda. Na ...
-
Ford Mustang GT – bliżej marzeń
... V8. Gdy macie problemy ze wzrokiem na pewno uda się Wam go usłyszeć, ponieważ wolnossący silnik musi dawać o sobie znać na zewnątrz. I oczywiście robi to, ... o to właśnie chodzi w prawdziwej motoryzacji. Dlatego Fordowi mocno gratuluje tego modelu i w końcu wprowadzenia go na rynek europejski. To jedna z waszych lepszych decyzji, a ja idę rozbić ...
-
Mercedes GLE 350 D - lepszy po zmroku
... tego, że jest relaksujący to nikomu nie szkodzi, ponieważ jest bardzo bezpieczny. Czasem go stosuję, ponieważ samotna jazda bez celu dobrze odstresowuje po szarym i monotonnym tygodniu pracy i obowiązków. Poza tym stosując go w fajnym samochodzie można dopieścić swoje ego. Używając do tego celu 4,8-metrowego nadwozia o wysokości prawie ...
-
Renault Talisman 1.6 TCe INTENSE – firmowy reprezentant
... jeden mały minus – Renault lubi w dziwnych miejscach lokować włącznik tempomatu. Umieszczono go niemal pod łokciem na tunelu środkowym, jeszcze gorzej niż w Scenicu, ... – zmiana nazwy i zmiana jakościowa w stosunku do Laguny jest znaczna. Niesprawiedliwym jest też stawianie go tylko w roli samochodu flotowego, bo ma wszelkie argumenty ku temu, by ...
-
DS4 2.0 HDI 181 KM - nie wszystko złote, co się świeci
... szarości bardzo elegancka. Sam lakier testowanego egzemplarza bardzo do niego pasuje, a przełamanie go sporą ilością chromowanych elementów sprawia, że auto może się podobać. Uzupełnieniem są ... tylko w jednej płaszczyźnie dzięki czemu człowiek nie zastanawia się czy go właśnie zaciągnął, czy spuścił. Jeśli zgrabnie przeszliśmy już do prowadzenia ...
-
Ford Focus RS, czyli bądź jak Colin McRae
... przejazdu. I drugą – tryb Drift – nie wiem czy słyszeliście, że w Australii zamierzają go zablokować – w którym komputer sterujący napędem AWD umożliwia utratę przyczepności i jazdę w kontrolowanym ... wygodę. P.S.1 Mimo wszystko przydałby mi się dobry kolega, który miałby go w garażu – myślę, że z przyjemnością mógłbym się nim czasami „karnąć”… P.S.2 ...
-
Skoda Rapid Spaceback Scoutline - lubi udawać
... będziecie musieli otworzyć sobie drzwi kluczykiem (standardowy centralny zamek), ale później możecie go schować do kieszeni, ponieważ auto odpalicie przyciskiem. Trochę to nielogiczne, bo za ... na kierownicy, który nie robił nic – ot tak został, bo po co go zaślepiać (sądząc po grafice odpowiada za systemy bezpieczeństwa lub aktywny tempomat). Taki ...
-
Seat Ateca już w Polsce
... jazdy kierowcy) czy system umożliwiający wybranie trybu pracy napędu, by dopasować go do panujących warunków drogowych (Normal, Eco, Sport, Individual, Off-Road, Snow). Co ... ma rozbudzony apetyt. Ateca, będąc bardzo udaną konstrukcją, ma szanse, by go zaspokoić. Konkurencja w tym segmencie jest bardzo wysoka, ale świetny design, mnogość wersji, ...
-
Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin-Turbo PowerShift - niby Mondeo, ale...
... Dlatego też bagażnik w Mondeo Vignale to „zaledwie” 516 litrów. Owszem, można go powiększyć składając tylna kanapę, ale czy w takim aucie to przystoi? Technologia ... obniżyć poziom hałasu. Okiem przedsiębiorcy W przypadku Vignale zasadnicza kwestią jest gdzie go kupić! Otóż, okazuje się, że nie wszędzie. W wytypowanych salonach Forda została ...
-
Volvo V60 Cross Country D4 Geartronic Summum - daje odpocząć
... . Nawet tutaj księgowi nie wymusili na projektantach żadnych oszczędności. A to się chwali. Technologia Godny pochwały jest także zespół napędowy. Tworzy go dwulitrowy diesel generujący 190 KM (przy 4250 obr./min.) i 400 Nm (w przedziale 1750-2500 obr./min.) oraz 8-biegowy automat, który w tym ...
-
Peugeot 308 1.2 Puretech automat - dzielne 3 cylindry
... 3 cylindry to dość dużo, ale motor ten ma spore możliwości, więc kierowca czasem na pewno z chęcią go użyje. A jak 308 prezentuje się z zewnątrz? Jak na byłą miss przystało, nawet ... jeździłem. Swoim designem na pewno biję na głowę cały VAG, a i Azjaci powinni się go obawiać. Ponadto ratuje sens downsizingu, co mnie trochę martwi i złości, ale cóż ...
-
Infiniti Q30S – podgryza Niemcy
... do zmiany trybów mógłby być jakoś lepiej oznaczony – po prostu trudno go znaleźć. Zastosowano tu dołączany napęd na tylną oś, sterowany elektronicznie. Włącza ... Infiniti? Testowane Infiniti to jeden z najdroższych wariantów – Sport AWD z automatem DCT. Doposażono go w takie dodatki jak okno dachowe (nieotwieralne) z roletą elektryczną (3600 zł), ...
-
Volkswagen Cross Polo 1.2 TSI - przeciera szlaki
... lewej nodze. System start&stop na pewno trochę ją poszarpie (na szczęście można go wyłączyć), ale ten topowy produkt VAG rzadko kiedy ma jakieś wady. W dwóch trybach (D i ... do 100 km/h Cross Polo rozpędzało się w 9,5 sekundy. V-max to 190 km/h. Nie polecam go jednak sprawdzać, ponieważ Polo na śliskiej nawierzchni i przy szybkich prędkościach na ...
-
Renault Clio Grandtour GT Energy TCe 120 EDC
... Przewygodna. Miejsca dla dwóch dorosłych osób jest aż nadto. Do tego, nie zabraknie go też nad głową. To, czy zmieścimy kolana zależy tylko i wyłącznie od tego, ... siłę wspomagania układu kierowniczego oraz spowalnia moment interwencji układu ESP. Po włączeniu go elektronika nieco dłużej pozwala na niewielkie uślizgi tylnej osi. Wrażenia z jazdy Jak ...
-
Perfekcyjny Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC
... kaprala. Z tym, że nie ma to jakby najmniejszego znaczenia. Sprawdzanie go przy większych prędkościach jest.... nietaktowne/głupie/bezsensowne* (*niepotrzebne skreślić). Zazwyczaj w przypadku aut ... akurat muszę. Przypominam, że GLE waży około 2 ton. Do przodu popycha go 6-cylindrowy turbodiesel o mocy prawie 260 KM. I ten mocny oraz ciężki zestaw ...
-
Mazda MX-5 2.0 SKY-G i-ELOOP SkyFREEDOM
... wygląda naprawdę fajnie, wręcz sportowo. Dzięki zastosowaniu elementów znanych z pozostałych modeli Mazdy (dotykowy ekran, panel klimatyzacji czy system HMI), cechuje go odpowiednia ergonomia. Materiały, z których został wykonany są twarde, ale mają dobrą jakość. Nie można też narzekać na ich spasowanie. Duży ...
-
Opel Astra 1.6 CDTI Elite - gdyby nie ta cena...
... był zawieszony w powietrzu. Niby prosty zabieg stylistyczny, ale dotąd mało kto go w tym segmencie stosował. A szkoda, bo wrażenie robi piorunujące.... … i we wnętrzu Wrażenia z wnętrza ... nadal jest imponująca. W porównaniu do poprzedniczki nie zmieniła się ilość miejsca. Jest go, jak na kompakt, na tyle dużo, że oferuje komfort dla kierowcy i ...
-
Volkswagen Golf Alltrack 1.8 TSI 4MOTION – zadowoli niejednego kierowcę
... Golfem pojechałem na Tor Ułęż. Jednak nie po to, żeby go sprawdzić w szykanach, chociaż muszę powiedzieć, że on całkiem dobrze dałby ... jeden z lepszych układów kierowniczych w klasie – cholernie czytelny i przewidywalny, szczególnie gdy elektronika odpowiednio go utwardzi. Napęd 4×4, chociaż ma za zadanie „uterenowiać” Golfa, dodał mu kilka ...
-
Renault Megane GT - cieplejszy kompakt
... transportu był samochód i to prowadzony przeze mnie. A dlaczego nazwałem go ciepłym kompaktem? Ponieważ pod maskę testowanego egzemplarza trafił benzynowy motor o pojemności ... Najważniejsze informacje można zobaczyć również na przeziernym wyświetlaczu HUD (można go na stałe schować). Jeśli chodzi o przestrzeń to Megane jest idealnym kompromisem ...
-
Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM – powrót do korzeni SUV-ów
... lepszą połówką przetestować Dustera poza utwardzonymi drogami, a przy okazji sprawdzić go w trasie. W tym celu wybraliśmy się do małej wioski nieopodal Olsztynka, ... w kierunku pokrętła odpowiedzialnego za rozłożenie napędu i tocząc się z niewielką prędkością przełączyłem go w tryb LOCK. Pamiętacie jak wspominałem o opadach? Tu właśnie zaczęły dawać ...
-
Volkswagen Golf Sporstvan - być jak Papież
... samym aucie. Fakt, że jeździł nim Papież rozsławił ten model, ponieważ nie widzimy go za dużo na ulicach, a szkoda, bo połączenie kompakta z minivanem nie jest najgłupszym ... tak jak ja), nie ma miejsca w garażu na dużego minivana, a codziennie rano czeka go wizyta pod szkołą lub przedszkolem taki kompromis VW może być rozsądnym rozwiązaniem. ...
-
Ford Edge 2.0 TDCi Twin-Turbo Powershift AWD Sport
... Przyznaję, że byłem nieco sceptyczny po obejrzeniu pierwszych oficjalnych zdjęć Edge'a. Potem jednak zobaczyłem go na żywo i... zmieniłem zdanie o 180 stopni. Rzeczywiście, auto ma w sobie nieco amerykańskiego stylu, ale ... . Genialnie wygląda i jeździ lepiej niż dobrze, a do tego jest świetnie wyposażony. Czy klienci zaakceptują go na tyle, że ...
-
Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI – niczym modny piesek
... się bojowo w porównaniu do każdej innej wersji – na pewno nikt nie pomyli go z 'eLką'. Poprzez inne zderzaki i nakładki na progi zmieniły się nieco wymiary zewnętrzne Hyundaia i20, ... o 20 tys. zł. Wobec tego Hyundai wydaje się tu złotym środkiem. Można go polecić ze względu na oryginalność i wciąż poprawiającą się jakość samochodów tej marki ...
-
Subaru Outback 2.0 Exclusive - w mieście się dusi
... radzę trzymać nogę w pogotowiu), a system sam operuje autem by sprowadzić go bezpiecznie na płaszczyznę. Drogi czytelniku, nie popuszczaj jednak wodzy fantazji, warto bowiem abyś ... czym oddychać i trochę się w nim dusi nie mogąc pokazać w pełni na co go stać. Jest jednym autem z wielu innych dookoła. Jednakże po zjechaniu z utwardzonych dróg ...
-
Volvo S90 D4 Inscription – spełnienie marzeń kierowcy
... jedynym słabym punktem tego auta, jeżeli chodzi o wykonanie, jest bagażnik. Wyłożono go cienkim i łatwo brudzącym się materiałem, który bardziej pasowałby do auta budżetowego, niż ... Wiecie o co chodzi – taki uśmiech, jaki mają panowie w reklamach samochodów. Volvo dodaje go w pakiecie, tym razem zupełnie za darmo. Ten samochód koi nerwy lepiej ...
-
Seat Mii - żółty bzyk
... cena. Wielkość auta już dawno nie jest kluczowym argumentem przemawiającym za tym, że auto jest tanie. W przypadku Seata Mii, by go kupić trzeba przeznaczyć na ten cel minimum 33600 zł. Nasz testowy egzemplarz z tym silnikiem i paroma dodatkami (zwłaszcza wizualnymi) oraz tempomatem ...
-
Nissan Leaf - recepta na smog
... Leafem to czysta przyjemność. Pod jednym warunkiem – zapomnijmy o trybie Eco. Wyłącza się go na kierownicy, a wrażenie jest takie, jakby spod pedału gazu ktoś wyjął nam ... zaoszczędzić cenne kilometry zasięgu, który – zwłaszcza zimą – szybko nam umyka. „W takim razie go naładujcie!”, odpowiecie. Słusznie, ale… to nie takie proste. Zasięg przy pełnym ...
-
Peugeot 508 RXH - stary, ale jary
... jego wyglądu zewnętrznego. Owszem auto wygląda groźnie i masywnie, ale brakuje mu trochę majestatu. Nasz testowy egzemplarz pomalowano na biało uzupełniając go o 18-calowe felgi ze stopów lekkich i parę chromowanych listew co nie wyglądało źle, ale pozostawiało mały niedosyt. Najciekawszym elementem nadwozia według ...
-
Renault Grand Scenic został przeciętniakiem?
... obojętnie nad centralnym podłokietnikiem. Cały jest regulowany, ale posiada ergonomiczne braki. Gdy go przysuniemy maksymalnie do przodu mamy wygodny podłokietnik, ale nie skorzystamy ani z cup holderu, ani z gniazda zapalniczki. Gdy z kolei odsuniemy go do tyłu nie ma na czym oprzeć ręki, a trzeci pasażer z tyłu musi ...
-
Mercedes GLC Coupe 250d - ekstrawagancki suv
... takie gabaryty i masę to świetny wynik, zwłaszcza, że poza miastem można go jeszcze poprawić. By tak się działo dba nowy mercedesowski automat, który ma aż ... „długie” montuje się w wielu autach, ale Mercedes robi to fenomenalnie, więc warto go powielać i kopiować! Niestety taka ilość dodatkowej elektroniki oraz nowoczesnej technologii spowodował, ...
-
Van lepszy od limuzyny? Test Volkswagena Sharana
... pomoc ESP czy ABS. System ostrzegający, że pojazd znajduje się w martwym punkcie za każdym razem, gdy go testujemy sprawia znakomite wrażenie. Szkoda, że Unia Europejska na razie nie zmusza koncernów do instalowania go obowiązkowo, bo naprawdę jest przydatny (choć w wielu modelach drogi). Nieco mniej pewnie czuliśmy się przy ...
-
Renault Espace Initiale Paris dCi 160 - niekoniecznie rodzinny
... legitymujący się wzrostem 180 cm będzie miał wrażenie, jakby dach próbował uderzyć go w głowę. Sytuacji nie ratuje ani 680-litrowy bagażnik ani elektryczny mechanizm ... również ja zrobiłem to celowo w tekście. Dlaczego, skoro samo Renault nazywa go crossoverem? Odpowiedź jest prosta. Francuzi, moim zdaniem, źle zdiagnozowali potrzeby użytkowników ...
-
Hyundai i10 1.2 MPI Style. Dorosły mieszczuch
... zarówno paniom, jak i panom. Kilka słów o zespole napędowym w praktyce. Już wiecie, że go lubię, dlatego nie obejdzie się bez pochwał. Miejski Hyundai wydaje się ... Nie kusi lifestyle'owymi dodatkami czy możliwościami personalizacji, ale bez wątpienia trzeba go uznać za głos rozsądku. To dopracowany i przyjazny w użytkowaniu samochód miejski, którego ...
-
Isuzu D-MAX 1.9 TD Hi-power LSX Prime
... Karoseria To oczywiście nie oznacza, że jedyną nowością jest silnik. Zanim wezmę go pod lupę, przyjrzyjmy się wspólnie karoserii. Największą nowością stylistyczną jest oczywiście ... summarum, japoński pick-up prezentuje się trochę nowocześniej, ale wciąż nie można go pomylić z żadnym konkurentem, co bez wątpienia jest sporą zaletą. Wnętrze W kabinie ...