-
Kim jest polski kierowca ciężarówki?
... . osoby niesłyszące i niedosłyszące. Także zmiana programu nauczania w szkołach zawodowych, ułatwiająca młodym kandydatom zdobycie kwalifikacji do prowadzenia ciężarówek, jest receptą na braki kadrowe w branży. Z czym mierzy się transport? Kierowcy ciężarówki to starzejąca się grupa zawodowa. W Europie średni wiek pracującego za kółkiem wynosi 44 ...
-
Czego brakuje zawodowym kierowcom?
... wszystkim zależy truckerom na komforcie pracy, tym bardziej, że w pojeździe spędzają długie godziny, a nawet całe tygodnie. Mają wszystko oprócz czasu Braki kadrowe i ciągły rozwój gospodarczy determinują lepsze warunki zatrudnienia w branży transportowej. - Przewóz towarów jest jednym z najważniejszych elementów gospodarki, więc naszym obowiązkiem ...
-
Kierowcy busów z tachografem?
... jednolite prawo dla wszystkich kierowców mogłoby również pozytywnie wpłynąć na poprawę sytuacji na rynku pracy w sektorze TSL, który cierpi na braki kadrowe. Jest to korzystne zarówno dla prowadzących busy, ponieważ mogą dzięki temu pracować wedle jednego standardu, eliminując nadużycia, jak i dla firm ...
-
Europosłowie przegłosowali tachografy w busach
... jednolite prawo dla wszystkich kierowców mogłoby również pozytywnie wpłynąć na poprawę sytuacji na rynku pracy w sektorze TSL, który cierpi na braki kadrowe. Jest to korzystne zarówno dla prowadzących busy, ponieważ mogą dzięki temu pracować wedle jednego standardu, eliminując nadużycia, jak i dla firm ...
-
Przyszłość transportu lekkiego. Elektromobilność i co jeszcze?
... proc. wzrost względem poprzedniego roku. Czy to oznaka rosnącego zapotrzebowania na firmy z flotą do 3,5 tony, czy może odpowiedź rynku na braki kadrowe wśród kierowców z uprawnieniami do prowadzania cięższych aut? OCRK przygląda się tendencjom, które mają kształtować obraz transportu lekkiego w nadchodzących latach. Transport ...
-
Pakiet mobilności: czego boją się przewoźnicy?
... Zawodów 2020 znaleźli się na głównej liście zawodów deficytowych na terenie całej Polski. Z danych Międzynarodowej Unii Transportu (IRU) wynika, że braki kadrowe w firmach transportowych w przyszłości mogą osiągnąć nawet poziom 40 proc., podczas gdy obecnie nieobsadzonych pozostaje nawet 21 proc. miejsc pracy. - Przewoźnicy ...
-
Kierowcy zawodowi w deficycie. Co dalej?
... . Okazuje się, że dziś największym wyzwaniem, ale też zagrożeniem są deficyty kadrowe. Jak dowodzi opracowany przez PwC raport "Rynek pracy kierowców w Polsce", w ... . pracodawców zajmuje to nawet kwartał. Także najnowszy Barometr Zawodów wskazuje na duże braki kierowców na terenie całej Polski, ze szczególnym uwzględnieniem zachodniej części kraju ...


2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność